Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Har jobbat med honom när jag var vikarie på skolan en period/flera perioder.
Mycket skicklig pedagog som verkligen lekte med barnen på raster och efter skoldagen, till skillnad mot för många andra vuxna, en dubbelnatur helt enkelt.
Får man aldrig några skumma känslor kring sånt där om man jobbar med dom, att det skulle finnas nåt mer bakom än att dom bara är jätteduktiga på sitt jobb?
Jag tycker att ofta när man läser om dom här fallen så känns det så himla mycket som att det funnits en massa varningssignaler som skolan borde kunnat snappa upp, fattar ju att man så klart bara kan vara genuint bra på sitt jobb och bara älska barn, men när jag läser om såna här typ yngre singelkillar utan egen familj som verkar som att det enda dom gör på både jobb och fritid är att försöka vara så nära små barn som möjligt så borde det nästan triggas nåt slags automatiskt granskning av dom som försöker gå på djupet med deras barnintresse för att se till att det inte pågår nåt fuffens.
Fattar självklart att det är orättvist som fan mot de killar som verkligen bara älskar sitt jobb och är bra på det, men tycker att det är nån slags "samhällsskyddsbehov" som bör väga tyngre än deras rätt till att bara kunna jobba med det dom vill. Och i de flesta fall skulle väl en sån granskning inte visa att dom är några peddosar, så inget som bör hindra de flesta från att kunna jobba med barn om dom vill.
Tycker bara att det verkar så jäkla enkelt för såna här snubbar att hålla på i flera år utan att någonsin ifrågasättas eller granskas för att säkerställa att dom är okej.