2026-02-24, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De var särbehandling på helix, de är redan konstaterat. De kommer bli samma i häktet nu vänta å se

Tolkar jag dig då rätt i att du anser att det är bättre/viktigare att ordning, säkerhet, restriktioner och sekretess brister - än att man gör undantag i enskilda fall, för att situationen så kräver?
Citera
2026-02-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RodneyPrice
När man är häktad är undantag från restriktioner väldigt vanligt. Jag var nyligen häktad 1 år, restriktionerna som meddelades var att jag inte fick ringa samtal, ta emot besök osv.
Man lämnar in en begäran via klienthandläggare på häktet som mailar eller ringer åklagaren som sedan (ofta) godkänner att man får ringa samtal i närvaro av polis/kriminalvårdare eller besök som övervakas av polis/kriminalvårdare.

Sedan är de självklart inte så att man kan sitta o ringa sina polare utan de handlar om kontakter med nära anhöriga.

Jag satt förövrigt också på Kronobergshäktet och jag kan garantera att den här dåren inte har en speciellt trevlig vistelse, troligtvis sitter han på avdelning 7:3 som är allt annat än gemytligt.
Vilma sitter inte på Kronoberg.
Citera
2026-02-24, 13:13
Medlem
Ok, my bad men de är samma rutin på alla häkten.

Sitter han på Sollentuna?

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vilma sitter inte på Kronoberg.
Citera
2026-02-24, 13:14
Medlem
Citat:

Flempan
Citera
2026-02-24, 13:14
Medlem
Citat:
När man är häktad är undantag från restriktioner väldigt vanligt. Jag var nyligen häktad 1 år, restriktionerna som meddelades var att jag inte fick ringa samtal, ta emot besök osv.
Man lämnar in en begäran via klienthandläggare på häktet som mailar eller ringer åklagaren som sedan (ofta) godkänner att man får ringa samtal i närvaro av polis/kriminalvårdare eller besök som övervakas av polis/kriminalvårdare.

Sedan är de självklart inte så att man kan sitta o ringa sina polare utan de handlar om kontakter med nära anhöriga.

Jag satt förövrigt också på Kronobergshäktet och jag kan garantera att den här dåren inte har en speciellt trevlig vistelse, troligtvis sitter han på avdelning 7:3 som är allt annat än gemytligt.

Korrekt!

Fråga: Sitter han inte på H. Huddinge (Flemingsberg) längre?
Citera
2026-02-24, 13:16
Medlem
Citat:

Jag tror tyvärr han får särbehandling oavsett vart han sitter... han anmäler ju allt o alla och drar snyfthistorier om allt så att han ska få de så bekvämt som möjligt
Citera
2026-02-24, 13:16
Medlem
Förutsatte att han satt på Säkerhetshäkte, lite otippad placering. Rutinerna för undantag från restriktioner är samma oavsett!
Citera
2026-02-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Korrekt!

Fråga: Sitter han inte på H. Huddinge (Flemingsberg) längre?
Han sitter i flempan, 5-10 min från helix
Citera
2026-02-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Tolkar jag dig då rätt i att du anser att det är bättre/viktigare att ordning, säkerhet, restriktioner och sekretess brister - än att man gör undantag i enskilda fall, för att situationen så kräver?
Jag anser att de ska skita i det där och behandla honom som den råttan han är, 24 timmar inne i cellen vatten och bröd
Citera
2026-02-24, 13:22
Medlem
Citat:
Förutsatte att han satt på Säkerhetshäkte, lite otippad placering. Rutinerna för undantag från restriktioner är samma oavsett!
Flempan är ett säkerhetshäkte har själv suttit där...
Inget ovanligt att han sitter där
Citera
2026-02-24, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
”Vilma Andersson kräver bland annat att han ska få hjälp före andra intagna och vägrar lyssna när han blir tillsagd, enligt uppgifter.

– Han verkar inte förstå och lyssnar inte, säger en källa.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-kraver-sarbehandling/

Han ska också fått tillstånd till ett kontrollerat besök enligt artikeln.

Undrar vem Robin önskar få besök av?

Ska vi gissa på en journalist.
Ingenting förvånar längre.

Vilket extremt äckel han är.
Senast redigerad av Think-If-You-Can 2026-02-24 kl. 15:26.
Citera
2026-02-24, 15:31
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Ska vi gissa på en journalist.
Ingenting förvånar längre.

Vilket extremt äckel han är.
Är det inte mer troligt hans mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera