Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
26-01-02, 15:18
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Enda jag kan komma på är att de såg GM själv på jobbet utan My... riskabelt o lämna levande offer och dra å jobba
Det fanns någon uppgift att kroppsdel/delar påträffades i bostad, vilket sannolikt upptäcktes när misstänkt var på jobbet
Citera
26-01-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LesDiscrets
Tror det blir stängda dörrar på denna.

Varför skulle det bli det? Huvudregeln är att det är öppet, undantag är t.ex om det rör sig om väldigt unga personer, vilket det inte gör här. Sen är det alltid stängt under vissa moment, t.ex när de visar bilder på offret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Hittat mängder med blod, eller kroppsdelar

Okej ja om de hittade kroppsdelar innan gripandet förstår man ju
Citera
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Hittat mängder med blod, eller kroppsdelar

Blodet bör vara tydligt nog, annars är det väl egentligen bål och huvud som skvallrar tillräckligt om status på offret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Utifrån det vi känner till tror jag också på badrummet i stugan, bland annat för att det finns rinnande vatten.

Kan det vara så att han tagit med sig kroppsdelar att tillfredsställa sig med innan han gräver ner och att det kan fylla tidsfönstret?

Ja, den hemska tanken ligger väl nära till hands eftersom han visat sån fixering vid livlösa vaginor tidigare. Styckmördare brukar iaf börja med att separera huvudet från kroppen. Dels för att det är obehagligt att titta på även för såna här galningar, men även för att avhumanisera kroppen.
Citera
26-01-02, 15:20
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Förresten tänkte på drönare med värmekamera
Kan man scanna en bostad/stuga uppifrån? D.v.s inget tecken på liv
Nej....det kan man inte, endast i terräng
Citera
26-01-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Om Detdundrar syftar på vad jag skrev om sommarstugeområde så kommer det från en uppgift i tråden om att "föräldrarna" var skrivna i Norrby, Haninge 2023. Norrby är ett sommarstugeområde vid sjön Drevviken i närheten av Vega.

Nästa uppgift i tråden vara att Vilma sökte bostad 2025 och uppgav att han bodde i en stuga som han hyrde av ett par.

Jag föreslog i tråden att det kunde vara stugan i Norrby han bodde i då.

Jag är personligen inte så intresserad av var och hur mordet gick till utan mer om hur mördaren kunde bli mördare.

Ja därför saaben jag kollade upp stod en person som ägare från Haninge kommun
Citera
26-01-02, 15:22
Medlem
Det är något gravt fel på samhälle när något sådant här tillåts hända trots tidigare kidnapsförsök.
Uppenbarligen har vi med en gravt störd person att göra men efter ett kort fängelsestraff gav de honom alltså en skyddad identitet. Något som normalt sätt endast ges till personer med en stark hotbild över sig. Både Socialen som tar barn från sina föräldrar godtyckligt liksom rättsväsendet och psykiatrin måste ses över för att dessa samhällsorganisation ska bära trovärdighet bland vanligt folk. Denna individ borde naturligtvis ha fått diagnosen psykiatrisk störd och en stor samhällsfara. Många som bidragit till denna tragedi borde idag inte må särskilt bra om där finns någon som helst empati och reflektion? Det luktar tyvärr bananrepublik och väldigt starkt så!
Citera
26-01-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Nej, det är tvärtom rätt ovanligt. Sexualbrott av den här typen ligger på 5-10% risk. Nu finns det andra faktorer som talar för att risken med honom ökar, men generellt är risken inte så hög som man tror.

Men nu lär han dömmas till livstid, allt annat är orimligt. Överlagt lustmord och återfallsförbrytare. Han är ju sjukt farlig. Hoppas det blir en lagändring så att man kan hålla inne så här farliga människor när man har det svart på vitt.

Livstids fängelse hoppas jag inte på Däremot rättspsykiatrisk vård så länge han lever.
Sådana här individer har ingen plats i samhället.
Citera
26-01-02, 15:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja, den hemska tanken ligger väl nära till hands eftersom han visat sån fixering vid livlösa vaginor tidigare. Styckmördare brukar iaf börja med att separera huvudet från kroppen. Dels för att det är obehagligt att titta på även för såna här galningar, men även för att avhumanisera kroppen.

Ja, vi tänker likartat kring fallet.

Jag funderade just på varför polisen eventuellt inte genomsökte mgm bil när han lämnade arbetsplatsen med lastbil, det gjorde man kanske men hittade inget då.

Kanske har mgm nyttjat en temporär dumplingsplats medans han jobbade?
Citera
26-01-02, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Så borde det verkligen vara, men är det så då? Den enda person jag vet som blivit straffad av allmänheten för sina vidriga brott var Hagamannen, som endast åkte på en grov misshandel och sedan dess levt i fred. Inte ens de som vet var han bor idag vill lägga ut det offentligt. Vi har ingen lynchningsmentalitet i det här landet, utan förväntar oss att straffet skall utdelas till 100% av staten. Vi får se hur det blir när/om Anders Eklund, Jackie Arklöv och andra hatade kommer ut.

Denna snubben är värre än Jackie Arklöv.

Visst Jackie Arklöv är en mördare och bankrånare vilket i sig är dåligt, men ska man blanda in nivåer så är garanterat att vara pedofil och styckmördare värre än vad Jackie Arklöv åstadkom.
Citera
26-01-02, 15:27
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukharin
Blodet bör vara tydligt nog, annars är det väl egentligen bål och huvud som skvallrar tillräckligt om status på offret.
Eller cerebral vävnad..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in