Har nu haft min EX30 i snart ett år. Kört ca 2000 mil.
Digital nyckel i mobilen har funnits ett bra tag till EX30, men bara för iPhones av någon anledning.
Nu för några veckor sedan så släpptes det äntligen för Android också, men då kom problemet att telefonen måste ha stöd för UWB (Ultra Wide Band) för att kunna låsa upp bilen bara genom att komma nära den och låsa den automatiskt när man går ifrån den.
Detta är något som bara telefoner i klassen 10 000 kr och uppåt har och jag hade en mellanklass mobil, en Samsung Galaxy A55. En telefon som var fullt tillräckligt för allt jag behöver. Skulle säga att den ligger i övre mellanklass med bra kamera, bra med kraft, stor och bra skärm, bra batteritid med mera, men den hade tyvärr inte UWB som bara toppmobiler har.
Men nu köpte frun en Google Pixel 10 Pro till mig förra veckan och jag kom äntligen igång med den så nu är man inne i framtiden

haha
Väldigt skönt och smidigt att bara ha mobilen med sig och låsning och upplåsning sköts automatiskt. Ni som haft Tesla är ju vana med detta då de var väl bland de första med detta, men nu även för lilla Volvo och även för Android