2026-02-24, 03:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Hur kommer det sig att herrlaget i hockey var lyriska och glada över att Trump ringde och grattade och det verkar som de ska till vita huset men damerna sa nej så fort de kunde. Nu var ju inbjudan till herrarna mer formell och den till damerna mer "jag måste väl bjuda in dem också"

Är män i USA generellt mer för Trump än kvinnor? Svaret är ju ja men är det enorm skillnad? Är USAs damlag i hockey woke-flator som avgudar Hillary Clinton medan herrlaget kommer från vit MAGA-medelklass?
Enligt expressen sa han:

"– Jag måste säga att jag också måste bjuda in damlaget ... annars skulle jag bli ställd inför riksrätt."
Citera
2026-02-24, 05:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Donald kommer iaf veta att offren är i salen för State of the Union.
Trots sitt senaste utspel om Me, Myself and I.

"I think it's really time for the country to maybe get onto something else.
Now that nothing came out about me, other than it was a conspiracy against me, literally by Epstein and other people."

Andrea Romero, representant för delstaten New Mexico är gäst till senator Melanie Stansbury.
Romeo var med och iscensatte utredning av Zorro ranch nyss och är ledare för Epstein Truth Commission.

Stansbury sa att mer än ett dussin offer för Epstein kommer att närvara vid president Donald Trumps tal.
Flera av lagstiftarna, inklusive Raskin, Jayapal och Stansbury, planerar att hålla en presskonferens med de överlevande inför talet.

Raskin har bjudit med Sky och Amanda Roberts, bror och svägerska till Virginia.

Kongressledamoten Teresa Leger Fernandez kommer att ha Elizabeth Stein som gäst. Offer för Epstein.

Maxine Dexter, demokrat från Oregon, skulle träffa väljare under talet och bad Epsteins offret Lisa Philips att inställa sig för henne.

Ledamoten Pramila Jayapal från Washington, sa att Marijke Chartouni, Epsteins offer, skulle närvara vid talet i hennes ställe.

Chuck Schumer bjöd in Epsteins offer Danielle Bensky.
Han bjöd också in mamman till en student från New York som var bland de första som greps i Trumps tillslag mot utvisningar.

Robert Garcia från Kalifornien, den högsta demokraten i tillsynskommittén har Epsteins offer Annie Farmer som sin gäst.

Garcia kommer inte närvara vid State of the Union-talet.
Han och demokrater som kommer att delta i ett alternativt evenemang som kallas "Peoples State of the Union" på National Mall.

Råkade få mig att erinra när Maga gick bananas mot Bad Bunny och Turning Point gav en alternativ gala med kristen patriotisk touch.

Any way. Flera kommer vara på State of the union, många med offer som gäster, och andra har ett alternativ.
Omar från Minnesota, tar med sig väljare som drabbades av administrationens ICE räder i Minnesota.
Forts. Minst 12 av Epsteins offer kommer närvara inför Trump.

Khanna bjöd med Epsteins offer Haley Robinson.

Kongressledamoten Kamlager-Dove bjuder in Jena-Lisa Jones, Epsteins offer.

Repr. James Walkinshaw bjuder in Jess Michaels, Epsteins offer.

Courtney Wild, offer för Epstein vid 14 års ålder, är gäst via repr. Jackie Speier.

Husets minoritetsledare Hakeem Jeffries har Marina Lacerda, Epsteins offer, som gäst.

Han bjuder även med familjen till mäniskorättsaktivisten Jesse Jackson, som avled för några dagar sen.
En annan gäst är Vonetta Rougier, bussförare på heltid, som bär den största bördan av de "skyhöga priserna på bostäder, mat och sjukvård". Hon tar extra pass för att försörja sina tre barn och sin 71-åriga mamma.
https://jeffries.house.gov/2026/02/23/leader-jeffries-invites-vonetta-rougier-jackson-family-to-the-state-of-the-union-address/

Minnesotas representanter Betty McCollum och Kelly Morrison planerar att ta med sig familjen till den mördade delstatsrepresentanten Melissa Hortman.

Repr. Jesús “Chuy” García's gäst är Marimar Martinez, en kvinna från Chicago som sköts fem ggr av ICE agent.

Såvitt jag kan se bjuder Massie med sin nya fru, om han inbjuder nåt offer ses inte än iaf.
Citera
2026-02-24, 06:30
Avstängd
Citat:
Hur kommer det sig att herrlaget i hockey var lyriska och glada över att Trump ringde och grattade och det verkar som de ska till vita huset men damerna sa nej så fort de kunde. Nu var ju inbjudan till herrarna mer formell och den till damerna mer "jag måste väl bjuda in dem också"

Är män i USA generellt mer för Trump än kvinnor? Svaret är ju ja men är det enorm skillnad? Är USAs damlag i hockey woke-flator som avgudar Hillary Clinton medan herrlaget kommer från vit MAGA-medelklass?
Du får skilja på mellan vad olika grupper (inom sportens värld) verkligen är och hur de framställs i högermedia. Bilden bland MAGA-supporters är säkerligen att "va' fan , tjejer som lirar fotboll eller ishockey är woke-flator, höhö, och de försöker ta sig in i ett rum som inte är deras!". Det finns väl en hel del snack även i Sverige om att ledande klubbar i damfotboll är en lesbisk värld av idel sura butchar? "De är inga riktiga kvinnor" osv.

Jag förmodar att damhockeylaget tackade nej för att de dels kände att de blev bjudna med armbågen, dels inte ville bli använda som alibi för någonting i McDonnies politiska show.
Citera
2026-02-24, 08:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Alla normala har nog upptäckt vad den store sexualförbrytaren tycker om kvinnliga könet.
Att trycka in några på vissa poster görs enbart av populistiska skäl. Är ju inte heller eliten han plockar in då, utan rättrogna
Citera
2026-02-24, 08:59
Medlem
AIAdventurers avatar
Hur många attentat har Trump utsatts för? Om man räknar det senaste tillfället där en beväpnad man tog sig in i området kring hans hus blir det väl 2 attentat. Vi har ju den gången han sköts i örat också.

Är inte det lite rekord för att som president ha utsatts för två attentat?
Citera
2026-02-24, 09:04
Medlem
rex144s avatar
https://www.youtube.com/shorts/TbFdZfR7PZU

Trump i olika skepnader som ryss, iranier, kines, indier, etc.
Citera
2026-02-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Hur många attentat har Trump utsatts för? Om man räknar det senaste tillfället där en beväpnad man tog sig in i området kring hans hus blir det väl 2 attentat. Vi har ju den gången han sköts i örat också.

Hur kan det vara ett attentat när Trump befann sig hundratals mil bort?

Annars försökte ju USA mörda Castro över 500 ggr. Ett svårslaget rekord.
Citera
2026-02-24, 09:29
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hur kan det vara ett attentat när Trump befann sig hundratals mil bort?

Annars försökte ju USA mörda Castro över 500 ggr. Ett svårslaget rekord.

Japp, därav skrev jag "om man räknar".

Jag var lite otydligt. Jag tänkte enbart attentat mot amerikanska presidenter.
Citera
2026-02-24, 10:59
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Enligt expressen sa han:

"– Jag måste säga att jag också måste bjuda in damlaget ... annars skulle jag bli ställd inför riksrätt."
Ja jag har hört hela samtalet. Herrarna hurrar och skrattar med Trump väldigt unisont. Men frågan är om det fanns nåt agg då sen innan mot damerna? Att Trump redan på förhand visste att de skulle tacka nej eller nåt.
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du får skilja på mellan vad olika grupper (inom sportens värld) verkligen är och hur de framställs i högermedia. Bilden bland MAGA-supporters är säkerligen att "va' fan , tjejer som lirar fotboll eller ishockey är woke-flator, höhö, och de försöker ta sig in i ett rum som inte är deras!". Det finns väl en hel del snack även i Sverige om att ledande klubbar i damfotboll är en lesbisk värld av idel sura butchar? "De är inga riktiga kvinnor" osv.

Jag förmodar att damhockeylaget tackade nej för att de dels kände att de blev bjudna med armbågen, dels inte ville bli använda som alibi för någonting i McDonnies politiska show.
Är ju ingen politisk show exklusiv för Trump att bjuda in idrottslag eller idrottsmän och kvinnor. Det har de sysslat med i USA sen innan Trump föddes. Visst blev de inbjudna med armbågen, det håller jag med om. Men varför? Det får det ju att framstå som jag skrev. Att kvinnorna är woke medan männen är MAGA.
Citera
2026-02-24, 11:02
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer

Golfbanan också, strax efter han blev skjuten i örat.
Citera
2026-02-24, 11:06
Medlem
AIAdventurers avatar
Citat:
Golfbanan också, strax efter han blev skjuten i örat.

Det har jag missat. Jag försökte googla men fick inte upp något om den attacken?
Citera
2026-02-24, 11:10
Avstängd
Citat:
Ja jag har hört hela samtalet. Herrarna hurrar och skrattar med Trump väldigt unisont. Men frågan är om det fanns nåt agg då sen innan mot damerna? Att Trump redan på förhand visste att de skulle tacka nej eller nåt.

Är ju ingen politisk show exklusiv för Trump att bjuda in idrottslag eller idrottsmän och kvinnor. Det har de sysslat med i USA sen innan Trump föddes. Visst blev de inbjudna med armbågen, det håller jag med om. Men varför? Det får det ju att framstå som jag skrev. Att kvinnorna är woke medan männen är MAGA.
Nej, att bilden av elitdamer inom hockey och fotboll i Trumposhere är att de skulle vara arga butchflator som allihop röstar på Dems och "inte är som riktiga kvinnor ska vara".

SOTU har traditionellt varit ett tillfälle där presidenten har uppträtt samlande, representativt och försökt förena de båda partierna, men Trump har brutit merd den traditionen (han gjorde det redan under sin första period och det har blivit mer och mer markerat med tiden). Han använder SOTU som scen för kantiga, konfrontativa utspel i syfte att "own the Libs", mera tjafs om "massive election fraud" osv, och det folk han vill samla är i realiteteten endast hans egna anhängare. Alla vet numera att det är så han v il ha det.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-02-24 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in