2026-02-23, 21:23
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Då ska man inte bli riddare. Alla som blev riddare blev det för att förbättra sina liv. Höja sig över fåren.

Det är här det inte stämmer, denna enkla burdusa person passar inte som riddare. Borde vara stallknekt eller grisbonde.

Med så mycket meningslösa kommentarer ska man inte förvånas att du är uppe i över 1000 inlägg med reggning 2025. Jobba på kvaliteten framöver även om det är svårt att hålla fingrarna borta från tangentbordet. Jag tror du kan!
Citera
2026-02-23, 21:26
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Sista avsnittet var ju bara en lång gäspning. Det behöver absolut inte vara ADHD-tempo (väldigt trött på det) men sista avsnittet var som att titta på torkande målarfärg.

Hela serien har varit en enda lång gäspning.
Citera
2026-02-23, 21:36
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hela serien har varit en enda lång gäspning.

Håller med, mer eller mindre skräp från början till slut.

Kommer bli ett nöje att såga säsong två längs fotknölarna och inte blunda för menlösheten som jag gjort denna säsong.

Även trött på primitiva människor som måste välja en sida och sedan hålla på den som ett fotbollslag el. typ Ukraina

Många amatörer i denna tråd.
Citera
2026-02-23, 21:41
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Med så mycket meningslösa kommentarer ska man inte förvånas att du är uppe i över 1000 inlägg med reggning 2025. Jobba på kvaliteten framöver även om det är svårt att hålla fingrarna borta från tangentbordet. Jag tror du kan!

Passiv aggressivitet är något kvinnor ägnar sig åt, väx upp och återkom med saklig kritik.

Vad skrev jag som du inte håller med om. I SAK.
Citera
2026-02-23, 21:57
Medlem
Taufatts avatar
Jag vill gilla serien mer än vad jag gör. Avslappnad underdog är ett bra koncept men känns inte som om de riktigt träffar rätt. Gillade inte striden i förra avsnittet så mycket, den var för hollywood och de sista avsnittet blev inget med. Även lite negativ till lite utflippade karaktärer.
Att inte ta något av erbjudanden till att bli en riktig riddare känns fel, det är ju målet för alla häckriddare. Hade prinsen bett Dunk att ta med Egg som häckriddare för att få se riket från småfolkets sida hade det fungerat bättre. Nu slutade serien nästan som den började, som om inget hade hänt. Samspelet mellan Dunk och Egg är bra och det som gör serien.
Citera
2026-02-23, 22:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Håller med, mer eller mindre skräp från början till slut.

Kommer bli ett nöje att såga säsong två längs fotknölarna och inte blunda för menlösheten som jag gjort denna säsong.

Även trött på primitiva människor som måste välja en sida och sedan hålla på den som ett fotbollslag el. typ Ukraina

Många amatörer i denna tråd.
Gillar hur du kallar serien för skräp och folk i tråden för amatörer, samtidigt som du tycker att Dunk är en dåre som tackar nej till att bo på ett flådigt slott med en massa privilegier. Den typen av resonemang visar bara på hur lite du förstår om Dunk som karaktär och serien i största allmänhet. Sex avsnitt in och du hänger fortfarande inte med, rätt så imponerande att lyckas med den bedriften.
Citera
2026-02-23, 22:20
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Gillar hur du kallar serien för skräp och folk i tråden för amatörer, samtidigt som du tycker att Dunk är en dåre som tackar nej till att bo på ett flådigt slott med en massa privilegier. Den typen av resonemang visar bara på hur lite du förstår om Dunk som karaktär och serien i största allmänhet. Sex avsnitt in och du hänger fortfarande inte med, rätt så imponerande att lyckas med den bedriften.

Alltså alla har förstått Dunk, det är en extremt simpel karaktär. Man behöver inte gilla något man förstått man kan ju faktiskt ogilla det.

Återkom när du förstått det.
Citera
2026-02-23, 22:26
Medlem
Märklig ändring från boken att Maekar inte gav sin tillåtelse till Egg att följa med Dunk. Hur skall det fungera i nästa säsong?
Citera
2026-02-23, 22:32
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Jag vill gilla serien mer än vad jag gör. Avslappnad underdog är ett bra koncept men känns inte som om de riktigt träffar rätt. Gillade inte striden i förra avsnittet så mycket, den var för hollywood och de sista avsnittet blev inget med. Även lite negativ till lite utflippade karaktärer.
Att inte ta något av erbjudanden till att bli en riktig riddare känns fel, det är ju målet för alla häckriddare. Hade prinsen bett Dunk att ta med Egg som häckriddare för att få se riket från småfolkets sida hade det fungerat bättre. Nu slutade serien nästan som den började, som om inget hade hänt. Samspelet mellan Dunk och Egg är bra och det som gör serien.
Hade inte han psykopatprinsen varit där på slottet också? Samt andra Targyerans.

Smartaste i det universumet verkar vara att vara riddare på något gods runt highgarden eller i norr. Långt ifrån action och prinsar.
Citera
2026-02-23, 22:35
Avslutad
Gosepuffen säger "O-M-G", avsnitt sex var precis like supergossigt som avsnitten 1-4. Det femte, medan det inte var dåligt, var bara inte alls lika bra som 1-4+6!

Jättegose! Gosegose! Gosepuffen är glad. Gosepuffen ser fram emot säsong två! Gose!
Citera
2026-02-23, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercurina
Jag tror Dunk fick nog av allt ståhej från överklassen, falskheten hos många av dem edsvurna riddarna, galna prinsar etc. Dunk är en enkel kille som föredrar genuitet, och han tar ridderlighet på största allvar.

Men vilka fester han kunde ha varit med om på Storms End om han hade valt Baratheon!

Undar lite om han anser sig vara en äkta riddare nu, eller om han kommer känna sig tvungen att erkänna för Egg att han är en bedragare.

Vet inte när nästa säsong kommer, men det blir en plågsam väntan, med onödigt höga förväntningar..
Citera
2026-02-23, 23:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Märklig ändring från boken att Maekar inte gav sin tillåtelse till Egg att följa med Dunk. Hur skall det fungera i nästa säsong?

Antar att någon eller några utsända av Maekar kommer leta efter dem.

Det gäller att skapa lite olika thrillerelement.

Blir nästa säsong sightseeing på välkända platser, med ännu fler förfäder till folk i GoT?

Kan inte säga att serien direkt lyfte, men den var trivsam som Ivanhoe på nyår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in