Citat:
Ursprungligen postat av
peterZiipen
Din Stålmannen vs ett tåg-scen tar han faktiskt upp. Enligt honom så går det faktiskt att göra så: "You can use someone's momentum of their horse against them, to knock them of their horse", ca 6:00 in i videon. Han nämner också några referenser. Scenen är givetvis kryddad för dramatisk effekt, men poängen är att varken den scenen eller de andra är så osannolika som ni får det att låta som.
Det är ju just det som gör honom så exalterad - att en strid för en gångs skull är grundad i verkligheten. Allt är givetvis inte 100% realistiskt, men i jämförelse med liknande strider från andra filmer och serier, så håller den en hög nivå.
Om du tror det jag vill komma fram till är att "utrustningen är autentisk" så har du inte riktigt hängt med i diskussionen. o_O
För att den här liknelsen ens ska vara i närheten av att hålla, så ska det väl ändå vara hästen som Dunk tvärstoppar..? Du kan inte jämföra en tjur på 800kg med en riddare som sitter löst på en häst. Långt ifrån samma massa och rörelseenergi.
Tack!
Kollade nyss, och finner inte det han säger konstigt, det är ju själva scenen, och andra, jag tycker de inte borde överdrivet så mycket, riddaren får ju gärna knocka ner någon med sin lans, jag bara tyckte det var dumt att han inte själv märkte av någon kraft.
Och jag håller med om att nivån är riktigt hög! Speciellt jämfört mot det mesta annat man får se spelas in, det är ju otroligt sällan något slagsmål eller liknande är nära trovärdigt tyvärr..
Det med autentiskt, jag antog att han som recenserar mer höll på med utrustning än faktiska slag, inte att det var din poäng.
Jag släpper det här, jag gillade det som sagt mycket, tycker bara som goosepuffen att det var synd att det i det här avsnittet skulle överdrivas helt i onödan, dramatiken hade inte blivit sämre om fysikens lagar stämt lite bättre bara.