2026-02-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Enligt bitcoincykelteorin blir det en uppgång på ca 15% i mars - sen krasch ner mot 35k.

Blir lite fart i tråden om typ två veckor alltså.

Låter bra! Det är kul när det händer något.
Citera
2026-02-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Kapital går från svaga till starka händer helt enligt plan.

PolisenÖrebro utropar sig som vinnare, som i alla dippar.

Gäsp ..

Skulle du säga att MrTygers investeringsstrategier i BTC och MSTR var bra eller dåliga?
Citera
2026-02-23, 19:32
Medlem
Ner 3.62% idag. Fan vilken fin investering Bitcoin är
Det kan inte skapas fler BTC. Aldrig någonsin. Därför kommer efterfrågan alltid vara större än tillgång vilket alltid kommer göra att värdet ökar. Fiatpengar kan länder trycka obegränsat på löpande band utan konsekvenser.
Citera
2026-02-23, 19:41
Medlem
kim-bong-ils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Det kan inte skapas fler BTC. Aldrig någonsin. Därför kommer efterfrågan alltid vara större än tillgång vilket alltid kommer göra att värdet ökar. Fiatpengar kan länder trycka obegränsat på löpande band utan konsekvenser.
För mig som kortat sedan 70k är bitcoin en lysande affär. Jag har tjänat massor med fiatpengar som jag kan använda för att köpa mer guld när priset har en svacka.
Citera
2026-02-23, 19:51
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Att något har begränsat utbud betyder inte att priset “alltid” stiger. Efterfrågan är inte en naturlag.

Bitcoin har i praktiken handlats som Nasdaq på steroider – upp när likviditeten ökar, ner när realräntor stiger. Det är motsatsen till en stabil hedge.

Och ja, fiat kan tryckas. Konsekvensen heter inflation och räntehöjningar. Marknaden straffar alltid obalanser.
Citera
2026-02-23, 19:54
Avslutad
Tämligen enkelt att tjäna pengar på BTC, bara att köpa lågt och sälja högt.

Att vi är i björnmarknad har väl inte undgått någon (mer än möjligen PolisenÖrebro vars investeringsstrategi är bitcoinkritik.)

Buy the dip.
Citera
2026-02-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kim-bong-il
För mig som kortat sedan 70k är bitcoin en lysande affär. Jag har tjänat massor med fiatpengar som jag kan använda för att köpa mer guld när priset har en svacka.
Bra jobbat. Om jag hade haft balls hade jag kortat BTC också tills den gått ner till 0. Men det kan ta tid och skulle väl bli urholkad av alla Bitcoinsbros bullruns innan.
Citera
2026-02-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Att något har begränsat utbud betyder inte att priset “alltid” stiger. Efterfrågan är inte en naturlag.

Bitcoin har i praktiken handlats som Nasdaq på steroider – upp när likviditeten ökar, ner när realräntor stiger. Det är motsatsen till en stabil hedge.

Och ja, fiat kan tryckas. Konsekvensen heter inflation och räntehöjningar. Marknaden straffar alltid obalanser.
Jag var ändå ironisk . Just det där argumentet att det bara är att trycka FIAT har ju Tyskland och Ryssland visat att det inte går... Jag tror - rent tekniskt kan vem som helst skapa en kryptovaluta vilket gör BTC mer eller mindre värdelös bortsett från the Greater fool theory. Man kan resonera så om pengar också men det är en annan diskussion.

Det är just därför jag myser just nu, men jag har ju haft det svettigt så många år med mycket FOMO, som jag aldrig gett vika för. Därför hoppas man ju på att man tänkt rätt 😅
Senast redigerad av Snarkomat 2026-02-23 kl. 20:23.
Citera
2026-02-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Tämligen enkelt att tjäna pengar på BTC, bara att köpa lågt och sälja högt.

Att vi är i björnmarknad har väl inte undgått någon (mer än möjligen PolisenÖrebro vars investeringsstrategi är bitcoinkritik.)

Buy the dip.
Varje gång jag köpt dippen har det gått åt skogen. Aldrig spekulerat i BTC men försökt mig på bl.a. Novo Nordisk och Volvo Cars för att ta några nyligen kassa köp.
Det fortsatte bara ner... Jag är ruskigt dålig på att pricka botten, är ingen daytrader tyvärr 🤷
Citera
2026-02-23, 20:43
Avslutad
Citat:
Varje gång jag köpt dippen har det gått åt skogen. Aldrig spekulerat i BTC men försökt mig på bl.a. Novo Nordisk och Volvo Cars för att ta några nyligen kassa köp.
Det fortsatte bara ner... Jag är ruskigt dålig på att pricka botten, är ingen daytrader tyvärr 🤷

Kan inget om Volvo Cars och mycket lite om Novo Nordisk men mitt råd är att inte realisera förlust utan vänta ut dipperna. Detsamma gäller BTC.

Tror man inte på något ska man inte köpa det, tror man på något rider man ut dipperna och säljer på topp. Åtminstone så tar man ut delvinst.
Citera
2026-02-24, 08:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Varför är efterfrågan mindre än tillgången just nu då?
Citera
2026-02-24, 10:28
Medlem
Valour -45% på ett år.

Hedge mot inflation sa de..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in