2026-02-22, 18:35
Medlem
Vilka är ens NLM?
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
NLM är dårskap, även om de är små fjortisar som inte har konsekvens tänk.
Citera
2026-02-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Viktiga frågor som måste ställas.

Framför allt om det är en kriminell person.

Citat:
Jag deltog inte i den tråden (är emot hemlöshet i Sverige).

Det är essentiell att vi får veta vad det här är för slags människa och hur vi kan stoppa liknande att komma till Sverige.

Det måste vara hemskt att gå omkring så arg, misstänksam och pessimistisk.

Citat:
Ursprungligen postat av tusenoring
Jag inväntar detaljer i frågan först.
Mannen hade uppenbarligen nån form av vagn. Husvagn kanske?
Vi vet inte om han gick runt och stal saker på nätterna eller antastade folk.
Vi vet inte heller om det var helt oprovocerat.
Om det nu var så då förtjänar gärningsmannen uthängning.

Stal saker om nätterna? Var kommer det ifrån??

Vi vet inte heller om han jobbade i Riksdagen om dagarna och utsatte andra för fara när han körde rattfull och med droger på fickan. 😆

Oprovocerat var det garanterat. Jag kan slå vad om det.

Och om de är så jävla balla i skydd av mörkret och grupp, träd fram och ta ett jävla ansvar. Parasiter.

Citat:
Jag är tämligen övertygad om att folkflertalet står på min sida. Folk är trötta på massimport av misär.

Detta tycks handla om import av misär. Folk i bygderna agerar när staten vägrar ta sitt ansvar.

Agerar de snyggt? Nej, slödder är slödder, men de skyddar åtminstone sitt eget.

Vad har du skyddat genom att att i grupp ge dig på en ensam individ som inte kan försvara sig och som inget har? Vad har du skyddat genom att filma övergreppet?
Du har väldigt konstig syn på världen och människor men tack och lov är ni max20%. Så nej, ni är inte i majoritet och vi som tror på det goda och mänskliga rättigheter är fler.

Det enda kriminella som vi faktiskt vet har begåtts, gällande frågan i tråden är av ”beskyddarna av bygden”.
Citera
2026-02-23, 07:03
Medlem
Citat:
Nationalitet är sekundärt, hemlösa bör packas ihop och skickas antingen utomlands (om de inte är svenskar) eller till läger i Norrland. Logiskt och koncist, tvärtemot din känslosås.

Uppskattar jag det som hänt i detta fall? NEJ men när staten inte tar sitt ansvar så händer det prylar.
Varför skulle "Norrland" ta emot andra kommuners hemlösa? Eller är det social dumpning du förespråkar?
Citera
2026-02-23, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detach3d
Vad är det för fel på er?

En stackars man i 30års åldern som går runt med allt han äger i en vagn blir attackerad och folk undrar om han är kriminell som om det är någon slags gängkriminell becknare som går runt där och försöker hitta någonstans att sova där han inte fryser ihjäl.

Låter mer som en svensk som kanske fått problem med alkoholen eller liknande och diverse andra mentala problem.

Fruktansvärt.

Polisen understryker i sitt uttalande att mannen saknar adress i Sverige.

Med all säkerhet handlar det om en rom från Rumänien eller Bulgarien.
Citera
2026-02-23, 07:33
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Vad spelar det för roll vilken etnicitet han har?!

Vad jobbar du med och vad är din årsinkomst? Hur bidrar du till samhällets bästa? Vilken organisation volontärar du på?

Äckliga fega män som borde elda upp sig själva och inte utsatta människor som redan har så lite 😔 det här blir jag riktigt ledsen av
Det spelar roll då man lovade att det skulle inte bli någon socialturism när vi gick med i EU.
Citera
2026-02-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det spelar roll då man lovade att det skulle inte bli någon socialturism när vi gick med i EU.
Ok därför är det ok att trakassera enskilda individer och elda upp deras tillhörigheter?
Citera
2026-02-23, 08:16
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ok därför är det ok att trakassera enskilda individer och elda upp deras tillhörigheter?
Vi har ju ingen aning om vad som ligger bakom detta .
Vi hade problem med zigenare i min hembygd på 90-talet .
De stal bilar, körde i fyllan , hotade folk och rånade åldringar.
Inte en enda rubrik i media under flera års härjningar men när de till slut fick stryk och blev utdrivna ur byn blev det krigsrubriker om "rasism" och intolerans.

Kan vara samma sak här , att han jobbat ihop till en omgång och att grabbarna egentligen gör det polisen borde ha gjort .....
Citera
2026-02-23, 09:15
Avstängd
Nja, är väll lite väl att ge sig på en hemlös, oavsett ursprung.
Hoppas fom går kännbara straff.
Citera
2026-02-23, 09:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vi har ju ingen aning om vad som ligger bakom detta .
Vi hade problem med zigenare i min hembygd på 90-talet .
De stal bilar, körde i fyllan , hotade folk och rånade åldringar.
Inte en enda rubrik i media under flera års härjningar men när de till slut fick stryk och blev utdrivna ur byn blev det krigsrubriker om "rasism" och intolerans.

Kan vara samma sak här , att han jobbat ihop till en omgång och att grabbarna egentligen gör det polisen borde ha gjort .....
Precis rätt ska vara rätt hela vägen hem, men inte tar man till storsläggan för att ställa tillrätta
Elda upp allt personen hade var ju inte rätt väg att gå så det tycks ändå vilja jävlas med personen.

Tycks vara en släng av flera "Offer" vem gjorde fel först osv..

Tycker även socialturism är fel, alltid någon annan som det kan sparas på och får betala för att någon tycker om att turista och inte göra rätt för sig.

Finns nog anledning till att ungdomar får jobba tills de är 70 och uppåt.
Några har åkt släpvagn .. gratis.
Citera
2026-02-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Och det blev det inte!
Citera
2026-02-23, 11:36
Medlem
ImStillCutes avatar
Spöa en hemlös!?
Vilka fega wannabe! Patetiska.
Citera
2026-02-23, 12:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Nja, är väll lite väl att ge sig på en hemlös, oavsett ursprung.
Hoppas fom går kännbara straff.

Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Spöa en hemlös!?
Vilka fega wannabe! Patetiska.
Gäller detta alltid, i alla situationer?
Man har alltid full immunitet mot att förtjäna stryk om man är hemlös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in