Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Det låter kanske extra fult på alla dessa klipp från Knesset och bosättare som gapar och skriker aggressivt. Dessa liksom harklande ljuden är hemska
Ja de flesta språk låter nog obehagliga när den som talar är aggressiv eller upprörd.
Citera
2026-02-23, 03:24
Medlem
Jockiboi har sagt att han kan få Snuskan att vinna, han brukar få som han vill. Har vi tur ställer tan själv upp nästa år.
Citera
2026-02-23, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tre funderingar:

- Med din lista som utgångspunkt, varför menar du att t.ex. Loreen, Måns och Måneskin vann?

- Vad händer om flera artister under ett år uppfyller kritererna på siggerullstols lista?

- Om Felicia gör ett inlägg på insta där hon kommer ut som bi och palestiavän, har hon då plötsligt chans att ta hem hela tävlingen?

Eftersom du har koll, borde du kunna svara på allt.

Lol, om du gör en google-sökning på Loreen och Måneskin så kommer du snabbt inse att de båda uppfyllde minst 2 av kriterierna jag skrev.
Måns, ja där får du faktiskt rätt. Han är ett undantag. Europa tyckte väl han var perfekt helt enkelt. Ett system är inte 100 % säkert.
Gör mig en tjänst, när ESC vinnaren vinner i maj så kom tillbaka till detta inlägg så prickar vi av kriterierna.
Citera
2026-02-23, 12:08
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Kul att den man röstat på, 5 ggr, går vidare. Cimberly.

Hennes låt växte rejält tycker jag. Grymt bra framförande också.
Citera
2026-02-23, 13:11
Medlem
SodaFointains avatar
Min mamma känner blades mamma så om man kör six steps of separation är jag länkad till en massa. Bla Celine Dion då Blade är vän med peg Parnevik.
Senast redigerad av SodaFointain 2026-02-23 kl. 13:16.
Citera
2026-02-23, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Hennes låt växte rejält tycker jag. Grymt bra framförande också.
Såg hennes bidrag bara en gång nu sist. Idag på play såg jag henne en andra gång. Jag bytte kanal efter att de sa att smash gått vidare. Nu idag fick jag rysningar av välbehag. Vilken röst hon har. Bra låt i övrigt också.
Citera
2026-02-23, 19:16
Medlem
Skämten från programledarna är verkligen urusla. Ginas barnsliga sexskämt gör att man skäms för hennes skull.
Citera
2026-02-23, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Jaha en ballad som hon alltod har, Tobbe är en sucker för Sanna så han hypar henne hur som!

Tror jag inte. Hon är född för upptempo låt även hon.
Citera
2026-02-23, 20:18
Medlem
Citat:
Även Schalgerfesten, som tydligen hört alla låtar, har sagt att deras favoritlåtar kommer nästa vecka. Tror inte heller det är klart riktigt än.

Tisdag blir en riktigt intressant dag för den som bettar, då journalister släpper recensioner av heat 5s låtar kl 10. Över x20 pengarna på de flesta från sista deltävlingen.

Malmö och Sundsvall. Bästa deltävlingarna. Men bra att formtoppen kommer nu
Citera
2026-02-23, 20:18
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Skämten från programledarna är verkligen urusla. Ginas barnsliga sexskämt gör att man skäms för hennes skull.

Gina växer aldrig upp. 35 år gammal och håller på som hon gör. Barnslig, fortfarande ogift, inga barn, flydde Sverige efter hoten. Förstår inte alls vad svensk TV och media har för intresse för henne annat än just hennes barnsliga sida och hennes politiska ställningstaganden...
Citera
2026-02-23, 20:19
Medlem
Citat:
Stämde inte på Cornelia Jakobs heller. Snubben yrar.

Och John Lundvik.
Citera
2026-02-23, 20:20
Medlem
Citat:
Även Schalgerfesten, som tydligen hört alla låtar, har sagt att deras favoritlåtar kommer nästa vecka. Tror inte heller det är klart riktigt än.

Tisdag blir en riktigt intressant dag för den som bettar, då journalister släpper recensioner av heat 5s låtar kl 10. Över x20 pengarna på de flesta från sista deltävlingen.

Sanna ligger plötsligt tvåa på oddsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in