2026-02-23, 08:02
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Fake news, det är mkt bättre än under reinfeldt.
Och SD sitter inte i regering. Än.

Såklart att man hade velat se mer resultat. Öht att Tidö skulle börja montera ner Sossemaffians olika maktstrukturer. Allt från lotterier till att aftonbladet får radiolicens.

Finns inget alternativ till SD, allt annat är sämre.
Fortfarande är det inte det man förmedlat från SD, från de låter det som att vi med >Europas lägstanivå inte släpper in nån. DET är ett otroligt svek som jag hade noll aning om och det kommer absolut påverka hur jag röstar.
Citera
2026-02-23, 08:03
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Vem bryr sig om så alla som kommer hit jobbar och betalar skatt om vi blir MENA strösslat med horder av currystinkande indier.
Snälla svara på det.
EXAKT!

Folkutbytet blir ju inte mindre påtagligt för att en del är rimliga invandrare. Nej, noll in om det inte handlar om kärleksrelationer, annars totalstopp.
Citera
2026-02-23, 08:43
Medlem
nanaems avatar
Asylinvandringen har faktiskt minskat – men total invandring inte lika mycket

Antalet asylsökande till Sverige har fallit kraftigt under 2025 (runt –30 % jämfört med året innan), och är på de lägsta nivåerna på 30–40 år, enligt regeringsdata.

Invandring handlar inte bara om asyl. Människor kommer också till Sverige för:

arbete (yrkesinvandring)
studier
familjeanknytning

Regeringens asylpolitik kan sänka vissa grupper, men har mindre direkt effekt på arbetstillstånd och familjeanknytning.

Ändrade regler tar tid! Dessutom har inte SD suttit i regering, dessutom så är det dom andra fjantpartierna som förhalat alla ändringar man kommit "överens" om att genomföra i tidöavtalet. Och dom punkterna är bara en bråkdel av vad SD har på agendan att genomföra.
Senast redigerad av nanaem 2026-02-23 kl. 08:46.
Citera
2026-02-23, 08:46
Avstängd
Förutom att misslyckas med att stoppa invandringen som var deras paradgren så har de blivit ett typiskt vänsterliberalt globalistparti.
Fjäskar för EU, Israel och Nato och tar avstånd från Trump och Orban.
De har blivit som Moderaterna istället för tvärtom dvs att SD påverkar M .
Citera
2026-02-23, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Vadå misslyckats? Jimmie och Co är ju Israelvänner och zionistvurmare och har gjort precis det som de har betalats av Israel att göra. Vad SD borde göra är att säga till alla dessa mellanösternaraber att välla in i Israel istället eftersom att det är den nazi-judiska och rasistiska terroriststaten Israel som är skuld till att dessa arabfolk har lämnat sina länder.

Det ligger ju i deras blod och natur och försöka ta över hela planeten. Oavsett om det inte ens fanns några judar alls. Det står väl till och med i dess heliga bok. Och sen ha mage att skylla allt på judar. Ja sjukt är det.
Citera
2026-02-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Dax att flytta ut till Akalla mannen.
Har du inte bott i en svensk förort har du ingen fucking talan
Sa den mupp som använde Akalla som ett exempel.
Du får jobba lite mer på svartskallesvenskan.
Citera
2026-02-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanaem
Asylinvandringen har faktiskt minskat – men total invandring inte lika mycket

Antalet asylsökande till Sverige har fallit kraftigt under 2025 (runt –30 % jämfört med året innan), och är på de lägsta nivåerna på 30–40 år, enligt regeringsdata.

Invandring handlar inte bara om asyl. Människor kommer också till Sverige för:

arbete (yrkesinvandring)
studier
familjeanknytning

Regeringens asylpolitik kan sänka vissa grupper, men har mindre direkt effekt på arbetstillstånd och familjeanknytning.

Ändrade regler tar tid! Dessutom har inte SD suttit i regering, dessutom så är det dom andra fjantpartierna som förhalat alla ändringar man kommit "överens" om att genomföra i tidöavtalet. Och dom punkterna är bara en bråkdel av vad SD har på agendan att genomföra.

Det är ju liksom det som är grejen!
Invandrarna fattar mycket väl att det är stopp med asylinvandringen till Sverige, men fullt blås in när det ex. kommer till att köra ut mat med Foodora, flumstudier och anhörigninvandrare.
Svensk politik är inte alls lika snabb i vändning till ändra sig i hur komma in i Sverige som folk från tredjevärlden.
Sedan har vi asylaktivister och massa mena också som jobbar på Migrationsverket följt av asyladvokater odyl. Det är liksom en hel industri av folk som jobbar med att ösa in folk i landet.
Om det ska bli totalstopp med invandringen hit, så är det att stort bara låta bli att alls läsa igenom ansökningarna, samt kassera och bara sätta en låg kvot, och inte en kotte mer per år eller att landet blir så förstört av massa ociviliserade människor som typ Mexico att inte någon ens från tredjevärlden vill komma hit.
Citera
2026-02-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
EXAKT!

Folkutbytet blir ju inte mindre påtagligt för att en del är rimliga invandrare. Nej, noll in om det inte handlar om kärleksrelationer, annars totalstopp.

Hahaha, ditt användarnamn talar iaf för sig självt. Är det svårt att få en kvinna att spendera tid med dig om du inte kör in henne från utlandet?
Citera
2026-02-23, 10:30
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulfurSwimmer
Hahaha, ditt användarnamn talar iaf för sig självt. Är det svårt att få en kvinna att spendera tid med dig om du inte kör in henne från utlandet?
Va? Hur är kvinnor topic alls? Och om det skulle vara något jag ville skulle jag ju tala emot mig själv då jag vill ha totalstopp av invandring,. Det jag menar är att jag fattar att folk kan träffas online eller om man är ute och reser, ser inte det som ett problem alls.

Välkommen in i värmen förresten!
Citera
2026-02-23, 10:33
Avslutad
SD är ett konformistiskt mesparti som man dessutom nu börjar se konturerna av samma strategi som sossarna på första Maj. Dvs behålla och tom bedriva en massiv invandring för att göra sig själva fortsatt relevanta.
Citera
2026-02-23, 10:44
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Låter som sossarna tjuvstartar sin valkampanj. Nu blev jag tyvärr inte helt nöjd med SD, men det var rätt klart att det skulle bli så här med tanke på bland annat L och SDs lägre resultat.
Om jag inte ska rösta SD så blir det nog blankt. Sossar och miljötalibaner som införde malus och 30 kr per liter får aldrig min röst heller.
Citera
2026-02-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Ja nästan så att man blir matt men hur fan ska vi fixa det här nu då?

Ska rösta på de alternativa partierna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in