2026-01-29, 22:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det är därför jag tjatar om Häagen Dazs.

Trist att det är Nestlé som gör den.
Citera
2026-01-31, 13:58
Medlem
Riksreptilens avatar
Inte för att verka helt dystopi men ev börjar vi närma oss USA med särskilda produkter till de fattiga direkt från kemifabriken.

Jag var på stadens MegaMaxi ICA främst för att skaffa några räkmackor som de är bäst på.

De hade lockpris på 2 l GB ischoklad för 20 kr.
Efter de många ingredienserna påtalade i slutet av texten att den kunde innehålla mjölk.

10 meter bort fanns 0,5 l Lejonet och björnen för 57 kr.
https://www.lejonetochbjornen.se/sortiment/p/safffran-honung-zkhp9
Citera
2026-02-23, 05:37
Medlem
Citat:

Köp Häagen dazs istället. Då får du kvalitet.

Hägen dass är också multinationella globalister görs med europeisk bovaermjölk,grädde så det är absolut inget alternativ.
Därför de vägrade att ens svara på frågan.
Citera
2026-02-23, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Lidl har både prisvärd, god glass och choklad. Testa valnöts glassen!

Tyvärr görs lidls glass med tysk/europeisk antibiotikamjölk,grädde + att korna blir matade med giftig gmo mat + ofta också bovaer.

Trippelförgiftning för den långsiktiga hälsan.
Citera
2026-02-23, 05:48
Medlem
Citat:
Engelholmsglass innehåller ju MINDRE grädde än GB:S bluff.

Sen är det socker, glukossirap, druvsocker, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), emulgeringsmedel (mono- o diglycerider av veg. fettsyror), vaniljarom och vaniljstång.

98% av gb:s fejkglassar innehåller 0% grädde.

Engelholmsglass innehåller rikligt med grädde som normala glassar ska göra.

Big packen hos engelholmsglass har över 20% grädde medans gb har 0%

styckglassar hos engelholmsglass innehåller normalt med grädde medans alla styckglassar hos gb har 0% grädde.

Gb:s svindyra kulglass är nån slags fejkimitation av glass och trots det dyra priset har även det 0% grädde medans engelholms glass har 28% grädde is in skopglass och smakar som glass ska smaka.

Vet inte hur svensken har så dåliga smaklökar att de går och köper sandwich,88:an,magnum eller skräpdaim och tycker att det är gott att äta skiten med 0% grädde.

MEn det är ju klart.
medelsvensken har aldrig ens smakat en äkta pizza och köper nån arabversion med billig utländsk antibiotikakebab och giftga glutamatsåser och skräppommes på pizzan och tror att det är människoföda och hur en pizza ska vara för man aldrig rest utanför landet.
Senast redigerad av Blatteman 2026-02-23 kl. 05:51.
Citera
2026-02-23, 09:03
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Hägen dass är också multinationella globalister görs med europeisk bovaermjölk,grädde så det är absolut inget alternativ.
Därför de vägrade att ens svara på frågan.
Vilken fråga var det?
Citera
2026-02-23, 09:04
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
98% av gb:s fejkglassar innehåller 0% grädde.

Engelholmsglass innehåller rikligt med grädde som normala glassar ska göra.

Big packen hos engelholmsglass har över 20% grädde medans gb har 0%

styckglassar hos engelholmsglass innehåller normalt med grädde medans alla styckglassar hos gb har 0% grädde.

Gb:s svindyra kulglass är nån slags fejkimitation av glass och trots det dyra priset har även det 0% grädde medans engelholms glass har 28% grädde is in skopglass och smakar som glass ska smaka.

Vet inte hur svensken har så dåliga smaklökar att de går och köper sandwich,88:an,magnum eller skräpdaim och tycker att det är gott att äta skiten med 0% grädde.

MEn det är ju klart.
medelsvensken har aldrig ens smakat en äkta pizza och köper nån arabversion med billig utländsk antibiotikakebab och giftga glutamatsåser och skräppommes på pizzan och tror att det är människoföda och hur en pizza ska vara för man aldrig rest utanför landet.
Nu handlar tråden om GB:s gammaldags vanilj. Den innehåller 26 % grädde. Engelholmsglass har 22 %.
Citera
2026-02-23, 10:58
Medlem
Citat:
Vilken fråga var det?
mejlade in och frågade.
Kommer inte ihåg hur jag formulerade mig exakt men om de väljer mjölk och grädde från bovaerfria farmer eller nåt sånt.

Inget svar och det var nån annan som skrev online att han heller inte hade fått svar från dom på liknande fråga.

Nu börjar jag nästan förstå att du jobbar på deras företag på nåt sätt eller är importör,frysleverantör,utkörare eller liknande eftersom du ville veta det och var så positiv till just dom när det finns svenska mindre glassföretag med bovaerfri grädde och kor som inte får gmo mat som nere i europa eller massa extra antibiotika osv som i europa.
istället så promotar du amerikanernas franska glass och var negativt inställd till engelholmsglass och var tvungen att skriva att frågan minsann gällde endast gammaldags vanilj från gb när jag beättade att företag som engelholm har hög % av grädde uppemot 30% jämfört mot fejkglassen gb säljer.

Då skulle du heller inte tagit upp amerikanernas hägen dass om frågan endast gällde gbs:gammaldags vanilj som du själv sa.
Senast redigerad av Blatteman 2026-02-23 kl. 11:10.
Citera
2026-02-23, 18:13
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
mejlade in och frågade.
Kommer inte ihåg hur jag formulerade mig exakt men om de väljer mjölk och grädde från bovaerfria farmer eller nåt sånt.

Inget svar och det var nån annan som skrev online att han heller inte hade fått svar från dom på liknande fråga.

Nu börjar jag nästan förstå att du jobbar på deras företag på nåt sätt eller är importör,frysleverantör,utkörare eller liknande eftersom du ville veta det och var så positiv till just dom när det finns svenska mindre glassföretag med bovaerfri grädde och kor som inte får gmo mat som nere i europa eller massa extra antibiotika osv som i europa.
istället så promotar du amerikanernas franska glass och var negativt inställd till engelholmsglass och var tvungen att skriva att frågan minsann gällde endast gammaldags vanilj från gb när jag beättade att företag som engelholm har hög % av grädde uppemot 30% jämfört mot fejkglassen gb säljer.

Då skulle du heller inte tagit upp amerikanernas hägen dass om frågan endast gällde gbs:gammaldags vanilj som du själv sa.
Det här blir lite konspiratoriskt. Kanske kossorna har vaccinerats? Eller har månne Jeffrey Epstein ett finger med i spelet?

Vi kan nog vara överens om att Häagen Dazs är ljusår bättre än både GB och Engelholmsglass. Det tror jag alla håller med om.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in