2026-01-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Har inte köpt gb sedan de började med ärtprotein i sina byttor (märks på smaken).

Köper Triumf "gammeldags" vanilj. Hoppas jag gör ett bättre val.

En riktigt bra glass, den och SIAs motsvarighet är mycket bra. Men SIA vill inte ha mig som kund så de slipper affärer med mig

Men fuskar även Triumf?
Citera
2026-01-29, 16:06
Medlem
Jag glömde bort några av GB:s glasspinnar med vaniljsmak som smälte. Efter några dagar var det bara kvar knappt en deciliter med någon tunn blaskig sörja i botten på förpackningen. Så det är inte så mycket innehåll i en glasspinne när den har smält.
Senast redigerad av Newton555 2026-01-29 kl. 16:15.
Citera
2026-01-29, 16:24
Medlem
all jävla färdigmat har vi blivit blåsa på säkert. De ändrar receptet i smyg och hoppas att inte kunderna märker något. kapitalist svin
Citera
2026-01-29, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Njae, deras "Gammeldags vanilj" är i stort sett indentiska.

Skummjölk, grädde 26%, glukos-fruktossirap, socker, vasslepulver (av mjölk), vegetabiliskt emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), vaniljarom, mald vaniljstång.

Köp Häagen dazs istället. Då får du kvalitet.

Hur är det med SIAs vanilj?
Citera
2026-01-29, 20:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Tyvärr har jag ingen katt kvar. Jag och min katt bara älskade glass. Köpte en bytta engelholmsglass. Katten bara luktade lite men rörde inte skiten.

Du gillar inte Engelholmsglass? En av få som fortfarande innehålelr grädde.
Citera
2026-01-29, 20:21
Medlem
AttansNedranss avatar
Lidl har både prisvärd, god glass och choklad. Testa valnöts glassen!
Citera
2026-01-29, 20:26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiffenmedstortB
Hur är det med SIAs vanilj?
Också skit.

Består av skummjölk, grädde, socker, glukossirap, skummjölkspulver, druvsocker, vaniljarom, vaniljfrön, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl).

ENDAST häagen dazs duger till människoföda.
Citera
2026-01-29, 20:33
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Engelholmsglass innehåller ju MINDRE grädde än GB:S bluff.

Sen är det socker, glukossirap, druvsocker, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), emulgeringsmedel (mono- o diglycerider av veg. fettsyror), vaniljarom och vaniljstång.
Citera
2026-01-29, 20:35
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Min katt gillade inte. Han var glass-experten i hushållet.

HAn bara sniffa och gick därifrån. Då brukade han svälja möss med hull och hår.
Citera
2026-01-29, 20:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Min katt gillade inte. Han var glass-experten i hushållet.

HAn bara sniffa och gick därifrån. Då brukade han svälja möss med hull och hår.

Fast katter brukar undvika äkta vanilj.

Sedan OT vill jag varna för att ge katter (och hundar) av sockerfri glass med xylitol. En matsked är tillräckligt i värsta fall för att döda en katt.
Citera
2026-01-29, 20:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Engelholmsglass innehåller ju MINDRE grädde än GB:S bluff.

Sen är det socker, glukossirap, druvsocker, stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), emulgeringsmedel (mono- o diglycerider av veg. fettsyror), vaniljarom och vaniljstång.

Jag är nog alldeles för härdad. Bigpack som inte alls innehåller mjölk. Fast den äter jag inte. Men teståt en 88:an och den var helt vattnig. Den innehöll skummjölk som enda mejeri. Så att det alls finns grädde i känns som något som blir mer och mer ovanligt. Ägg i glass har jag inte sett på många år.
Citera
2026-01-29, 21:32
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Jag är nog alldeles för härdad. Bigpack som inte alls innehåller mjölk. Fast den äter jag inte. Men teståt en 88:an och den var helt vattnig. Den innehöll skummjölk som enda mejeri. Så att det alls finns grädde i känns som något som blir mer och mer ovanligt. Ägg i glass har jag inte sett på många år.
Det är därför jag tjatar om Häagen Dazs.

Citat:
Häagen Dazs säger nej till konserveringsmedel, stabiliseringsämnen, färgämnen och palmolja. Och vi adderar bara naturliga smakämnen. Vi vägrar också att pumpa vår glass full av luft, så att du för varje sked får en mer rik och god glass med mindre luft. Varje skopa börjar med endast fyra ingredienser – grädde, mjölk, socker och ägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in