2026-02-20, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PainfulVacuum
Precis därför vill jag vara säker på att handlingen var brottslig innan jag anmäler. Jag har mycket att vinna på en fällande dom, men att starta ett krig med 0% chans att vinna kan istället bli skadligt.

Väldigt självsäkert av dig utan att veta vad som har hänt och vem som bevittnat det.

Jag har själv erfarenhet av polisens fantastiska utredningspersonal.
Trots videobevis på en stöld på arbetsplatsen där en anställd på helgen stängde av larm med sin
kod, körde in sin egen bil på lagret och lastade varor och sedan la ut dessa på Facebook marketplace
så ansåg Polisen att " brott kan ej styrkas "
Citera
2026-02-20, 16:38
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Tyvärr ja. Det låter som du har en hel del personliga issues att hantera. Det VERKAR som att du lever ett liv lite utanför medelsvenssonfåran med olika sorters sociala/känslomässiga saker som påverkar din vardag.

Ingen negativ mening med det alls, alla har vi våra demoner, men är man en sådan person så har man nog tillräckligt att hålla reda på utan att börja veva mot väderkvarnar, oavsett om de är imaginära eller verkliga.

Den eventuella vinst du kan få genom att dra igång den här striden är möjligtvis lite revanschkänsla men inte mycket mer.

Risken att du behöver investera mer känslor och energi i den här striden än vad du vinner på andra sidan bedömer jag som stor, ÄVEN om du mot förmodan skulle få rätt.

Enligt min erfarenhet är det nästan aldrig värt besväret.

Har sett personer i min närhet göra det du pratar om och vägra släppa saker som i slutändan konsumerade dom och det var bara ledsamt och tragiskt att se.

Hoppas du finner frid!

Jag säger inte att du är helt ute och cyklar, men en sak har du fel i och det är vinsten. Jag är inte ute efter revansch, hämnd eller straff. Jag är ute efter att det ska bli rätt i framtiden, att jag ska få rättvisa förutsättningar för att leva ett liv utan att bli utsatt för brott av myndigheter.

Det som har varit, har varit. Men det som fortfarande pågår behöver stoppas.

Tyvärr kan jag inte vara så mycket mer detaljerad än så..
Citera
2026-02-20, 16:39
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag har själv erfarenhet av polisens fantastiska utredningspersonal.
Trots videobevis på en stöld på arbetsplatsen där en anställd på helgen stängde av larm med sin
kod, körde in sin egen bil på lagret och lastade varor och sedan la ut dessa på Facebook marketplace
så ansåg Polisen att " brott kan ej styrkas "

Beklagar det Hade de nån motivering till beslutet?
Det låter ju minst sagt som stark bevisning.
Citera
2026-02-22, 09:20
Medlem
Citat:
Jag upptäckte att Lawline har en egen AI man kan fråga. Jag skrev in vad som hände och den skrev bland annat det här i sitt svar:

"Det du beskriver är en oerhört allvarlig händelse."

"De brott som ligger närmast till hands i din situation är förtal, brott mot tystnadsplikt och tjänstefel."

"Att påstå att en person XXXXX är ett typexempel på ett uttalande som är ägnat att utsätta dig för andras missaktning. Eftersom det rör sig om en ren lögn och dessutom tillskriver dig ett klandervärt beteende, är förutsättningarna för förtal starka"

Jag tänker att det kanske kan vara läge att boka in en kostnadsfri rådgivning med en advokat..

Har varit med om en liknande situation och jag gjorde inget. Ångrar det faktiskt, då kanske man hade kunnat slippa hämndfantasier om att fylla hans inre med smält bly genom rectum
Citera
2026-02-23, 10:42
Medlem
Citat:
Jag säger inte att du är helt ute och cyklar, men en sak har du fel i och det är vinsten. Jag är inte ute efter revansch, hämnd eller straff. Jag är ute efter att det ska bli rätt i framtiden, att jag ska få rättvisa förutsättningar för att leva ett liv utan att bli utsatt för brott av myndigheter.

Det som har varit, har varit. Men det som fortfarande pågår behöver stoppas.

Tyvärr kan jag inte vara så mycket mer detaljerad än så..

Som sagt, jag hoppas det går bra för dig. Det är inte kul att leva i en tillvaro där man inte känner sig rättvist behandlad i längden.

Lycka till!
Citera
2026-02-23, 11:26
Medlem
PainfulVacuums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coden-reborn
Som sagt, jag hoppas det går bra för dig. Det är inte kul att leva i en tillvaro där man inte känner sig rättvist behandlad i längden.

Lycka till!

Nej, det är fruktansvärt vidrigt för att vara ärlig.
Jag försöker komma åt ett problem som är mycket djupare än själva brottet i sig, och en dom skulle kunna vara en väg mot målet.

Tack snälla!
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in