Citat:
Ursprungligen postat av
LimitedByAsholes
Var har jag sagt att om man spelar på det bästa laget så vinner man?
Först skriver du ett extremt korkat inlägg och sen kan du inte ens förstå skriven text, men det är lugnt du är inte den förste idioten i spelforumet som har grova problem med läsförståelse.
Jag är limiterad hos alla spelbolag som jag någonsin har spelat på, utom Pinnacle. Är du?

Haha. Du svarar ju inte på något din haschtomte. Jag har aldrig sagt att man vinner genom att spela på det bästa laget. Det jag pratar om är något helt annat, förväntningsvärde över tid.
Min poäng är enkel att förstå:
— Om varje spel har negativt förväntningsvärde (på grund av bolagets marginal)
— Och du upprepar det tillräckligt många gånger
— Då går sannolikheten att du totalt ligger plus mot noll
1) Det handlar inte om vilket lag man spelar på.
2) Det handlar inte om analys.
3) Det handlar om matematik.
Om du menar att du har positivt förväntningsvärde i dina spel, då säger du egentligen att du slår marknaden systematiskt. Det är en helt annan diskussion.
Så min fråga är: Menar du att vanliga spelare, utan systematiskt övertag i värde, kan slå ett negativt förväntningsspel i längden?
För det är det jag säger att man inte kan. Limitering är dessutom inget bevis i sig. Spelbolag limiterar av många skäl, sharp action, arbitrage, bonusutnyttjande, marknadsavvikelse etc. Det säger inget om den matematiska grundprincipen.
Så vad exakt är det i resonemanget om negativt förväntningsvärde och lagen om stora tal som du anser är fel, haschtomte?