Hahaha!
Tillbaka till framtiden.
Ur en artikel om Trump från 1984 i Washington Post. Då 38 år.
Trump i ett nötskal.
"Han är mästare på storslagna planer och hoppas nu kunna bygga "världens bästa hotell" tillsammans med världens "högsta" byggnad i New York City.
Han väckte nyligen en förtalstalan på 500 miljoner dollar mot Chicago Tribune och tidningens arkitekturkritiker, Paul Gapp, och anklagade kritikern för att "praktiskt taget torpederat" Trumps senaste fastighetsidé, en plan för världens "högsta" byggnad.
För sina belackare är Trump en klassisk nouveau riche, en mediekultivator med ett överdimensionerat ego.
Men för hans beundrare är han ett föredöme av energisk briljans och katalysatorn som återinförde stadslivet.
Och därför vet Donald Trump att han alltid kan få sitt bord med följande enkla uttalande:
"Jag är Donald Trump."
Hans byggnader är inte bara överdådiga utan också överväldigande.
Trump Tower, den mässingsliknande, glasartade bostadsrätts-/kommersiella byggnaden på Fifth Avenue bredvid Tiffany's med sitt 60 meter höga vattenfall som rinner över italiensk laxmarmor.
"Man kan ha världens bästa PR-byrå, men om man inte är en viss typ kommer tidningarna inte att köpa det.
Det jag har gjort är att bygga de vackraste byggnaderna på de bästa platserna, och jag är 38 år och jag gillar att leva på ett visst sätt. Hela den
kombinationen leder till något."
I morse hade Trump en ny idé.
Han vill vara förhandlaren.
Trump:
"Vissa människor har en förmåga att förhandla. Det är en konst man i princip föds med. Antingen har man den eller så har man den inte."
Han vill bli USA:s förhandlare i samtal med Sovjet om begränsning av kärnvapenutbudet.
Han skulle kunna lära sig om missiler, snabbt, säger han.
"Det skulle ta en och en halv timme att lära sig allt som finns att lära sig om missiler ... Jag tror att jag kan det mesta ändå."
Han är förvånansvärt tunnhudad när det gäller pressen. Han blir arg, säger han, när media försöker framställa honom som nyrik på grund av hans storslagna byggnadsidéer och iögonfallande livsstil.
"När folk ser Trump Tower är jag inte säker på att det vore lämpligt för mig att hoppa in i en Chevrolet från 1953 och köra iväg."
Efter en rundtur i Trump Tower åker Trump i sin limousine till Deerdale Country Club i Great Neck där han ska spela golf.
https://web.archive.org/web/20160316102601/https://www.washingtonpost.com/archive/lifestyle/1984/11/15/donald-trump-holding-all-the-cards-the-tower-the-team-the-money-the-future/8be79254-7793-4812-a153-f2b88e81fa54/