2026-02-21, 22:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Visst är det så att tjejerna har någon form av asperger eller autism och ofta bor på HVB-hem. Jag tänkte för mig själv om jag hittar tio tjejer som har varit med om detta, då existerar problemet. Det tog mig en vecka, så hade jag hittat tio tjejer som hade varit med om att gubbar förgripit sig på dem. Man kan säga att cigaretter och Red Bull är hårdvaluta för dessa tjejer. Jag hittade flera 14-åringar som berättar om gubbar som tagit dem i rumpan.
Det är helt bisarrt att flickor låter sig knulls i prutten av gamla pervogubbar för red bull och cigaretter. Trots det lyckas ändå Lolitaflickorna i Dumpens chattloggar ändå sälja sig ännu billigare, ibland helt gratis eller ibland en tallrik med pannkakor och grädde.

Det kanske är inflationen, barnfattigdomen och de stigande matpriserna som driver ned timtaxan på "sex med liten fjortis"? Dock borde ju inte ens den mest desperata fjortis ställa upp på att bli knullad i röven gratis, som nyligen i Malmö. Men vem vet? Hon kanske behövde rensa stolgången och hade svårt att få ihop pengar till stolpiller? Då är det ju tur att det finns byfånar från Dumpen som står med kuken i givakt.
Citera
2026-02-21, 22:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det är helt bisarrt att flickor låter sig knulls i prutten av gamla pervogubbar för red bull och cigaretter. Trots det lyckas ändå Lolitaflickorna i Dumpens chattloggar ändå sälja sig ännu billigare, ibland helt gratis eller ibland en tallrik med pannkakor och grädde.

Det kanske är inflationen, barnfattigdomen och de stigande matpriserna som driver ned timtaxan på "sex med liten fjortis"? Dock borde ju inte ens den mest desperata fjortis ställa upp på att bli knullad i röven gratis, som nyligen i Malmö. Men vem vet? Hon kanske behövde rensa stolgången och hade svårt att få ihop pengar till stolpiller? Då är det ju tur att det finns byfånar från Dumpen som står med kuken i givakt.
Det är när man läser sådant här som man blir övertygad om att Dumpen behövs.
Citera
2026-02-21, 23:40
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Tyvärr är det så. Det känns som om sektmedlemmarna mest bara vill ha en ventil för sitt hat, troligen för att hebefiler är tacksamma måltavlor. Jag skrev till och med en tråd om detta fenomen med sublimering.

Den drar in en del pengar, inte bara till det kända radarparet utan även till fiskarna, som verkar jobba på ackord.

De flesta tycker nog fel i så fall. Det tillhör inte normen att en fjortis sitter och blir till sig i trosorna över en gubbe som visar kuken. Inte ens om hon blir erbjuden en tågbiljett till hans adress och får en tallrik pannkakor för en avsugning. Dumpen jagar en fantasi lika mycket som gäddorna de fångar.

Polisen borde fokusera på riktigt farliga groomare, inte byfånar som får en tonårsfitta på ett silverfat för att fiskaren chattar på ackordsavtal.
Men nu handlade det inte om dumpens gäddor.
Citera
2026-02-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Dumpen publicerar omaskat för att få kontakt med eventuella riktiga tidigare offer.
Dom publicerar inte i något hämnd eller förnedringssyfte som många tycks tro.
Tror du verkligen på det där själv?
Citera
2026-02-21, 23:54
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Visst är det så att tjejerna har någon form av asperger eller autism och ofta bor på HVB-hem. Jag tänkte för mig själv om jag hittar tio tjejer som har varit med om detta, då existerar problemet. Det tog mig en vecka, så hade jag hittat tio tjejer som hade varit med om att gubbar förgripit sig på dem. Man kan säga att cigaretter och Red Bull är hårdvaluta för dessa tjejer. Jag hittade flera 14-åringar som berättar om gubbar som tagit dem i rumpan.

Så klart du har. Det hände på TikTok?
Citera
2026-02-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är lagen som gäller vid tillfället. Samma som det inte går att retroaktivt straffa med högre/lägre straff eller straffa för brott som inte var brott.
Så gäller det samma med att inte retroaktivt kunna frikänna någon ifrån brott om de begicks före brottet inte blev ett brott.

Så man kan inte straffas för nya brott eller bli "benådad" brott igenom lagändring.
Lag och straff ifrån när brottet begicks är det som gäller.
Halvt rätt. Du kan inte få högre straff på det sättet eller bli dömd för något som var lagligt då, men du kan få lägre eller bli frikänd. Om lagen ändras till den tilltalades fördel ska som regel det mildare straffet användas om det fortfarande är straffbelagt, och om det blivit lagligt så ska domstolen fria.

Undantaget från detta är saker som varit olagliga under en viss tid på grund av särskilda förhållanden som rådde just då.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-22 kl. 00:10.
Citera
2026-02-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Halvt rätt. Du kan inte få högre straff på det sättet eller bli dömd för något som var lagligt då, men du kan få lägre eller bli frikänd. Om lagen ändras till den tilltalades fördel ska som regel det mildare straffet användas om det fortfarande är straffbelagt, och om det blivit lagligt så ska domstolen fria.

Undantaget från detta är saker som varit olagliga under en viss tid på grund av särskilda förhållanden som rådde just då.
Fick googla och läsa på lite, du har helt rätt.
Dock tveksam om det kan röra brott som förtal, hittar dock inget om undantagen du nämner.

Något knepigt med, är logiskt att inte dömas till högre straff retroaktivt. Men på samma gång, om man stal något för 1 år sedan så bör man dömas för stöld även om det blivit avkriminalliserat med stöld. Visst om straffet är lägre så fine. Men i detta fallet rör det sig också inte om någon av kriminalisering utan en ändring utav lagen. De skall också försöka höja straffet för förtal. Så ändringen de skall se över är att man skall få varna för dömda. Något jag är extremt skeptisk till, det leder i praktiken till dubbelstraff. Någon kan sköta sig i flera år och sedan blir någon sur på dem å bam så används domen emot dem. Något som vi också ser saknas gällande många på dumpen då 90+% är inte dömda och av de dömda är domen inte relevant till ärendet så en lagförändring kommer inte ändra läget ändå.
Citera
2026-02-22, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Fick googla och läsa på lite, du har helt rätt.
Dock tveksam om det kan röra brott som förtal, hittar dock inget om undantagen du nämner.
Lagtext med fetning om undantag:

Citat:
5 § Ingen må dömas för gärning, för vilken ej var stadgat straff när den begicks.

Straff skall bestämmas efter den lag som gällde när gärningen företogs. Gäller annan lag när dom meddelas, skall den lagen tillämpas, om den leder till frihet från straff eller till lindrigare straff; vad nu är sagt skall dock ej gälla, när fråga är om gärning som under viss tid varit straffbelagd på grund av då rådande särskilda förhållanden.
Exempel på detta kan vara exempelvis tillfälliga restriktioner under en pandemi.

Citat:
Något knepigt med, är logiskt att inte dömas till högre straff retroaktivt. Men på samma gång, om man stal något för 1 år sedan så bör man dömas för stöld även om det blivit avkriminalliserat med stöld.
Beror på vilken syn man har på det. Personligen är jag av uppfattningen att lagen är ett verktyg och inget självändamål. Om man kommer på att en lag är hål i huvudet och att gärningen helt enkelt inte bör vara straffbelagd så tycker åtminstone jag att det blir rätt knasigt att döma för det, för det enda fel du har gjort då är ju faktiskt att inte respektera lagen.

Ta till exempel när homosexualitet avkriminaliserades. Hade du tyckt att det efter den avkriminaliseringen hade varit rätt att kasta alla som bevisligen bögat innan dess i fängelse? Samma sak kan sägas om när förbudet mot försäljning och information om preventivmedel avskaffades. Hädelse var också förbjudet förr.

En annan aspekt är att lagändringen kan ha kommit till för att man i efterhand insåg att den helt enkelt var helt felaktigt formulerad utifrån sitt syfte. Fylleri på allmän plats var förbjudet förr. Sen ändrade man totalt fokus här och började betrakta det hela som något som man ska få vård för och inte straff. Vore ju rätt konstigt att fälla folk som varit fulla på allmän plats innan lagändringen.
Citat:
Visst om straffet är lägre så fine. Men i detta fallet rör det sig också inte om någon av kriminalisering utan en ändring utav lagen. De skall också försöka höja straffet för förtal. Så ändringen de skall se över är att man skall få varna för dömda. Något jag är extremt skeptisk till, det leder i praktiken till dubbelstraff. Någon kan sköta sig i flera år och sedan blir någon sur på dem å bam så används domen emot dem. Något som vi också ser saknas gällande många på dumpen då 90+% är inte dömda och av de dömda är domen inte relevant till ärendet så en lagförändring kommer inte ändra läget ändå.
Jag håller med om att det är väldigt vanskligt att få varna för dömda som man vill, men skulle man göra den ändringen så är det inte konstigt om de som gjort detta innan ändringen går fria.

Men som du säger så lär det inte påverka Sara nämnvärt om ändringen handlar om det du säger, dvs att man ska få varna för folk som är dömda.

Vad är det som gör dig tveksam till att det kan gälla förtal?
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-22 kl. 02:37.
Citera
2026-02-22, 02:43
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Kan kanske vara så att om straffvärdet minskat att du kanske bli frisläppt tidigare i vissa fall. Men om du åkt på böter på en väg där de sedan höjt fartgränsen lär du aldrig komma undan.
Citera
2026-02-22, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kan kanske vara så att om straffvärdet minskat att du kanske bli frisläppt tidigare i vissa fall. Men om du åkt på böter på en väg där de sedan höjt fartgränsen lär du aldrig komma undan.
Nej, det lär inte gälla ett sådant fall som hastighetsgränser. Men jag vill här påpeka att den där lagen inte handlar om när lagen ändrats efter att en dom vunnit laga kraft, utan när lagändringen sker efter gärningen men innan domen.

Men jag har för mig att när kravet på danstillstånd avskaffades så lades alla utredningar om brott mot detta ned.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-02-22 kl. 02:55.
Citera
2026-02-22, 09:13
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är när man läser sådant här som man blir övertygad om att Dumpen behövs.
Absolut inte. Vi behöver fler poliser som gör saker på rätt sätt. Dumpen gör ingen nytta på så vis, alls.
Citera
2026-02-22, 09:22
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Nej, det lär inte gälla ett sådant fall som hastighetsgränser. Men jag vill här påpeka att den där lagen inte handlar om när lagen ändrats efter att en dom vunnit laga kraft, utan när lagändringen sker efter gärningen men innan domen.
Stämmer bra. Om förtalslagen ändras (vilket ändå tar tid), så står förtal mot då 1000+ män fast. Det går trots allt inte lagstifta bort av nämnda anledning, även om majoriteten tror att då är det lugnt.

Det som jag personligen undrar, av 741 ytterligare män, är det verkligen ingen som följt 342s exempel? Alla är inte bönder, många är högutbildade och vet definitivt vad som gäller / har kontakter m.m.
Senast redigerad av rallykalle69 2026-02-22 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in