Citat:
Ursprungligen postat av
Klugge
Vill bara påpeka det självklara.
Taxi handlar om priset. Är det högt är det dött, är det lågt är det allt.
Här finns ju även en koppling till börskursen. Är det billigt blir företagsvinsten låg, utdelningen låg, aktiekursen låg.
Alla japanska elektronikföretag utom Nintendo, de som dominerade hela världen med TV radio stereo osv, har i princip gått i konkurs och deras aktievärdering är superlåg. För det visar sig att de aldrig gick med vinst, priserna var för låga.