Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-02-21, 23:58
Medlem
mensverkets avatar
Dålig omgång. Behöver en låt med högt tempo som behåller tempot utan att göra såna där tråkiga delar där man saktar ner och sjunger djupa texter. Loreen har den ultimata produktionen.
Citera
2026-02-22, 00:13
Medlem
Räknas det inte som sexism det Jina sa till Apoc?
Citera
2026-02-22, 00:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Jag tycker Indra och hennes Beautiful Lie har vuxit så här i efterhand. Kanske det var förhastat att kasta den. När jag hörde den på radio så blev upplevelsen annat.

Tycker jag hört den förr.
Citera
2026-02-22, 00:24
Medlem
ziracorns avatar
Han Oskar Linnros, som sjöng Ted-låten var ju OK ändå!

Sökte på honom och fann den här BANGERN!

Lyssna och njut!

https://www.youtube.com/watch?v=r6FATW9Pf2w
Citera
2026-02-22, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Vi har alltså inte en enda solklar toppkandidat trots att snart alla bidrag är avverkade. Nej, jag tänker inte acceptera Felicia som en värdig kandidat att skicka till ESC.

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Hoppas på att Smash into pieces och Sanna Nielsen har bra bidrag och går vidare, samt Robin Bengtsson i finalkval... Accepterar inte heller Felicia. Hellre Brandsta City Släckers...

Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow
Håller nog med dig där. Felicia är inte en värdig kandidat för Sverige att skicka och låten håller definitivt inte. Det var numret som var snyggt men inte tillräckligt för en ESC-final. Dessutom är hon pinsamt obildad och kommer skämma ut hela nationen i sina intervjuer.

Är ni helt jävla tondöva?
Felicias låt är det ENDA bidraget hittills som är genuint bra. Bra takt, rytm, hon sjunger bra, gör ett bra framträdande, sticker ut på rätt sätt. Att hon toppar spotify och kraftsamlar visningar på youtube verkar ha gått er helt förbi.

Istället hoppas ni på att buskisband och blöjrockare ska vinna och tror på riktigt att dessa tomtar har en chans i ESC, jävla boomers.
Citera
2026-02-22, 00:37
Medlem
SIPs låt var sådär denna gång. Dom andra två var bättre enligt min smak. Men vi får väl se hur långt den går.
Citera
2026-02-22, 00:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Är ni helt jävla tondöva?
Felicias låt är det ENDA bidraget hittills som är genuint bra. Bra takt, rytm, hon sjunger bra, gör ett bra framträdande, sticker ut på rätt sätt. Att hon toppar spotify och kraftsamlar visningar på youtube verkar ha gått er helt förbi.

Istället hoppas ni på att buskisband och blöjrockare ska vinna och tror på riktigt att dessa tomtar har en chans i ESC, jävla boomers.

De med flest följare på sociala medier vinner oavsett hur jävla dålig låten är, så har det varit de senaste 5 åren, svårt att tänka mig något annorlunda nu och den prognosen har stått sig från första deltävlingen.
Citera
2026-02-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
De med flest följare på sociala medier vinner oavsett hur jävla dålig låten är, så har det varit de senaste 5 åren, svårt att tänka mig något annorlunda nu och den prognosen har stått sig från första deltävlingen.

Skillnaden den här gången är att låten som toppar faktiskt är bra. Den spelas redan friskt ute på klubbarna varje helg och drar igång dansgolven.
Citera
2026-02-22, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Skillnaden den här gången är att låten som toppar faktiskt är bra. Den spelas redan friskt ute på klubbarna varje helg och drar igång dansgolven.
Vilken låt menar du, som drar igång dansgolv)
Citera
2026-02-22, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
fulaste språket? Då har du inte hört hebreiska. Fruktansvärt
Skojar du? Hebeiska är ju jättevackert och utrycksfullt! Har bott i Israel ett par år och kan faktiskt prata en del. Hebreiska är ett klart finare språk än arabiska (vilket i o f s också kan vara ganska fint om dialekten är den rätta
Citera
2026-02-22, 01:28
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Tyckte Meiras bidrag var märkligt. Sjunger på tre språk, hon själv är halvafghan och halvrysk, men har levt större delen av sitt liv i Sverige, framträdandet kändes mest arabiskt/egyptiskt samtidigt som en viktig del av hennes liv var hennes 5 år i Indien... Vet hon själv vem hon egentligen är och vad hon ska representera? Meira och hennes liv och bidrag känns bara splittrat...
Citera
2026-02-22, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summershadow
Vilken låt menar du, som drar igång dansgolv)

Felicias låt My System.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in