Citat:
Ursprungligen postat av
Soffpotatis1357
Precis, det ska vara seriösa veteraner som vet vad de gör och som kan göra saken med stor ära utan att skämma ut sig med dåliga skämt och dåliga manus. Det märks verkligen att programledare nu för tiden inte vet vad de sysslar med och att de inte vet ett skit om ära och programmets egentliga betydelse, varken för de som deltar eller för de tittare där Melodifestivalen ligger varmt om hjärtat sedan åratal tillbaka.
Även yngre tittare uppskattar inte programledarna, deras presentationer, deras skämt och deras sketcher. Så fort det är dags för programledarna suckar både unga vuxna, tonåringar och barn och tycker det är sjukt tröttsamt. Det enda de vill se är bidragen.
Det var en miss att dra ner på bidragen. 8 var mer lagom i varje delfinal. Tre kunde gått direkt till final, eller som det var förr, två till final, och två till andra chansen. I vilket fall som helst så är 6 bidrag för lite 6x3 är ju bara 18 minuters musik) och all tid ska slås ihjäl med dåliga skämt, evighetslånga röstning och "roliga" inslag. Jag hade gärna sett 4 vanliga delfinaler och en 5e delomgång i dansbands/schlagerbältet norra Västergötland, Värmland eller Dalarna. Skövde, Skara, Lidköping, Karlstad, Trollhättan, Borlänge, Falun kunde alternera med omgång fem. (Nej jag är inget dansbandsfreak, men jag tycker att en del av själen och identiteten har gått förlorad i tävlingen med bara massa modern pop utan slagkraftiga refränger)