Citat:
Ursprungligen postat av
spitvenom
Ja det är helt uppenbart. Jag hänvisar till domar från svensk verklighet och konstaterar utifrån det hur det även kommer sluta i det här fallet OM (läs OM) hon är POS på bensoylekgonin i blodet. Allt annat är väl oväsentligt i den här tråden. Din "ståndpunkt" är relevant i en annan tråd som handlar om hur du anser det borde vara eller hur kan det komma att bli framtiden men eftersom det inte kommer bli aktuellt under överskådlig framtid så finns det ingen poäng att tjata om i just den här tråden. Men nu får det vara bra för idag. Ha det fint.
Rövhatt lever i någon slags fantasivärld. det inte finns en domstol i Sverige som kommer säga annat än att än att bensoylekgonin är narkotikaklassat.
Det kommer inte ske. Varken i det här fallet eller i något annat sammanhang någon gång i framtiden.
Det hade visserligen funnits ett visst underhållningsvärde i en tråd där Rövhatt får bre ut sig om hur han hittar kryphål i lagen med sina 15 HP juridik. En sådan tråd skulle dock raderas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Går att diskutera om det stämmer. Jag bedömer att så inte är fallet.
Nej Rövhatt. Det går faktiskt inte att diskutera om det stämmer eftersom det helt uppenbart är så att bensoylekogonin är narkotikaklassat.
Det kan diskuteras om det du håller på med verkligen är bedömningar. För att göra en bedömning behöver man backa upp sitt påstående med något slags resonemang.
Det räcker inte att säga att bensoylekogonin inte är narkotika för att du inte förstår att det är det - genom att läsa en enkel mening. Det är vad vi kallar för Lex Rövhatt och det är ingen riktig lag eller tolkningsmetod utan något jag hittat på för att håna dig.