2026-03-25, 11:45
Medlem
Storkukans avatar
Jag spår en vinnare till Johnny Bode-priset i Katja Nyberg.
Citera
2026-03-25, 11:51
Medlem
HugoZHackenbushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkukan
Jag spår en vinnare till Johnny Bode-priset i Katja Nyberg.
Hahahaha! En riktig lågoddsare. 😁😎
Citera
2026-03-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willeviking
Hur kommer de sig att hon bara blir misstänkt för olovlig körning och inte GROV olovlig körning när hon kör bil med indraget körkort?? Så är det ju för en annan. Men kanske är andra regler om man sitter i rosenbad.
Det blir naturligtvis grov olovlig körning för henne också om åklagaren väljer att väcka åtal, dock leder ju inte det till så mycket hårdare straff än om någon som faktiskt har körkort åker dit på en rejäl fortkörning. Ibland känns det som att de som har körkort straffas hårdare än de som inte har körkort för samma brott (eftersom de som har körkortet dessutom blir av med körkortet).
Citera
2026-03-25, 11:58
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Från Epoch Times:
– Jag flyttade bilen i samband med städdag. Det var fel av mig och jag tar ansvar för det, säger hon i en intervju med sajten.

Hon säger att hon skulle parkera bilen i garaget.

– Jag hade ingen annan som kunde hjälpa mig med detta.
Om Katja inte hade någon annan som kunde hjälpa till gäller nödvärnsrätten.

Aftonbladet:
Tidningen uppger att de dokumenterat hur hon först kört sin bil, och två timmar senare fångas hon på film när hon återigen kör bilen.
Jag anser att nödvärnsrätten gäller båda gångerna som Katja körde bilen, eftersom den säkert var tvungen att flyttas två gånger på grund av städgatureglerna.

Nödvärnsrätten? Är du hög eller?
Citera
2026-03-25, 12:21
Medlem
Citat:
Åklagaren är både långsam och dum. Nästan ingen här i tråden har något förtroende för honom.

Menar du att Katja skulle låtit bilen stå så hon fick böter? Nödvärnsrätten borde gälla här, så det är helt ok att Katja flyttar bilen även om hennes körkort är indraget som du påstår.

Du måste lära dig skillnaden på "ett misstag" och ett lagbrott. Katja som är polis känner till denna skillnad väl.

Den här kommentaren var nog det roligaste jag läst på länge😂😂😂 Anser du på fullaste allvar att det går att tillämpa nödvärnsrätten? Utifrån denna briljanta kommentar kan jag bara konstatera att du inte är jurist, möjligen att du är Katja Nyberg själv😅
Citera
2026-03-25, 12:24
Medlem
Facades avatar
Lögner och åter lögner.
Gräver sig djupare ned i avgrunden.
Alltid någon annans fel.

Stämmer väldigt väl överens med hur knarkare beter sig.
Citera
2026-03-25, 12:31
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Inte för att jag försvarar Nybergs bilkörning men jag undrar om David Baas hade varit lika på hugget om en politiker från något annat parti än SD hade kört bil olovligt. Baas och Anders Lindberg måste ta mig fan fått SD på hjärnan. Vidriga personer båda två.
Citera
2026-03-25, 12:36
Medlem
När jag ser henne ser jag en rejäl läcker milf som är 55 år och redo för äventyr med unga män under 30.
Citera
2026-03-25, 12:38
Medlem
Citat:
Från Epoch Times:
– Jag flyttade bilen i samband med städdag. Det var fel av mig och jag tar ansvar för det, säger hon i en intervju med sajten.

Hon säger att hon skulle parkera bilen i garaget.

– Jag hade ingen annan som kunde hjälpa mig med detta.
Om Katja inte hade någon annan som kunde hjälpa till gäller nödvärnsrätten.

Aftonbladet:
Tidningen uppger att de dokumenterat hur hon först kört sin bil, och två timmar senare fångas hon på film när hon återigen kör bilen.
Jag anser att nödvärnsrätten gäller båda gångerna som Katja körde bilen, eftersom den säkert var tvungen att flyttas två gånger på grund av städgatureglerna.

Var i nödvärn bestämmelsen i Brb 24:, se nedan, skohornar du in flytta bilen pga städdag?

"En gärning som någon begår i nödvärn utgör brott endast om den med hänsyn till angreppets beskaffenhet, det angripnas betydelse och omständigheterna i övrigt är uppenbart oförsvarlig.

Rätt till nödvärn föreligger mot
1. ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom,
2. den som med våld eller hot om våld eller på annat sätt hindrar att egendom återtas på bar gärning,
3. den som olovligen trängt in i eller försöker tränga in i rum, hus, gård eller fartyg, eller
4. den som vägrar att lämna en bostad efter tillsägelse."
Citera
2026-03-25, 12:39
Medlem
populopiduss avatar
Hon har alltså filmats köra bil vid två tidpunkter samma dag - när hon kör ut från garaget på morgonen och tillbaka till garaget några timmar senare. Hon ljuger alltså om att hon flyttat bilen pga städdag.

Hur man kan ta såna här risker i hennes situation är oerhört märkligt, men beror mest troligt på att hon under många år - kanske hela sin yrkeskarriär - varit korrumperad och kommit undan med det. Hon lider onekligen av taskig moral och säkerligen också någon form av empatistörning. Hon ser sig själv som lite förmer än alla andra, och har hela tiden tyckt att hon har rätt att göra saker som andra dock inte får. En person som henne letar in sig i maktroller som polis och politiker, så hennes karriär är föga förvånande.

Hon drabbas dock nu onekligen av karma pga alla ungdomar hon trakasserade under Rejvkommissionens glada dagar på 90- och 00-talen. Jag var inte en av dom, men jag gläds å deras vägnar just nu då det måste kännas lite som en upprättelse pga den orättvisa behandling många fick av Katja och hennes kumpaner.
Senast redigerad av populopidus 2026-03-25 kl. 12:43.
Citera
2026-03-25, 12:40
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag skulle bli förvånad om detta var enda gången som hon körde bilen efter indraget körkort. Som Expressen skrev så var hon väl dessutom borta i ett antal timmar och så lång tid har det nog aldrig tagit att hitta en ny parkeringsplats i stockholm även om det ibland kan vara ett helvete.

Övervakningskameror har nog fångat henne på diverse ställen om hon kört mycket mer än bara denna gång, vilket är högst troligt att hon har gjort.
Citera
2026-03-25, 12:47
Medlem
BombaySaphires avatar
Vilken jävla sopa hon är. Och vilken total felrekrytering av SD. Dundermiss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in