2026-02-21, 01:36
Medlem
mirandakerrs avatar
Någon som har namnet på friskoleläraren från avsnitt 1 som dömdes? Någon som annars vet vilken tingsrätt hans fall prövades i?

Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Det mest fascinerande i den här dokumentären är hur den skallige, relativt unge, polisutredaren kan vara uppvuxen i Sverige utan att ha beviljats tandreglering. Kan någon som är insatt förklara hur det ens är möjligt? Jag har inte sett en ung person i Sverige med sådana tänder sedan mitten av 1980-talet.
Det är möjligt av två anledningar. 1. Tandreglering/tandställning är tyvärr ingen mänsklig rättighet. Så länge han inte har allvarliga problem med bettet (kan ej stänga, tugga, bita av mat korrekt...etxc) kan han ha hur snea tänder som helst bara det inte uppstår problem. 2. Även om du bedöms vara kandidat för tandställning bekostat av staten så är/var väntetiden på hans och min tid ca 5 år. Du hann bli myndig innan dess och vem vill bära tandställning efter 18? Ingen. Vem har ens råd att lägga 40 papp på tandreglering vid 18? Typ ingen. (När jag var 14 ansökte jag om tandställning, stod i kö, efter två år i kö gav min morsa upp och bekostade min tandställning privat och min behandling gick fort.) Hoppas det var svar på din fråga.
Citera
2026-02-21, 01:40
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
https://imgur.com/a/dAP9Jtx

De är i rätt ordning när jag öppnar länken. Hoppas de är det även för dig. Börjar med hennes monolog uppdelad på tre klipp, hennes skärmdumpar från UG med kommentarer och sist UG skärmdump med video från trapphuset.
Det fanns ju negrer som satt och runkade till materialet. Men det är klart. Man vill se det man vill se.
Citera
2026-02-21, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Snälla läs tråden, allt detta står klart och tydligt i diskussionen med start sen eftermiddag fre 20/2.
Lägg ner. Folk med en hederlig sysselsättning har inte tid att sträckläsa en fyrtio sidor lång tråd. Jag ställde en fråga på ett påstående. Man kanske ska påpeka för nytillkomna läsare varför den inte har nåt med UG:s granskning att göra?
Citera
2026-02-21, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jigglytory
Lägg ner. Folk med en hederlig sysselsättning har inte tid att sträckläsa en fyrtio sidor lång tråd. Jag ställde en fråga på ett påstående. Man kanske ska påpeka för nytillkomna läsare varför den inte har nåt med UG:s granskning att göra?

UG har gått ut på Instagram och kommenterat att oskyldiga har pekats ut. Dom dementerar att dom visar den misstänktes port i programmet.
Citera
2026-02-21, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jigglytory
Det finns en sökfunktion. Klicka på förstoringsglaset där uppe till höger och du hittar alla inlägg du vill i denna tråd med ett simpelt sökord.
Till och med efterblivna boomers på Facebook lyckas med det. De scrollar inte 800 inlägg för att hitta ingredienserna till en morotskaka.
Du har inte lite tid bara. Du är retarderad. Där har du ditt hjärnfel. Ack och ve.
Och så var det med det.
Citera
2026-02-21, 05:32
Medlem
Har nån annan än jag sökt på vilka som bor på 44/44A?
Rätt intressant faktiskt, glöm inte att mediamannen bor några trappor upp.
Citera
2026-02-21, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Det finns en sökfunktion. Klicka på förstoringsglaset där uppe till höger och du hittar alla inlägg du vill i denna tråd med ett simpelt sökord.
Till och med efterblivna boomers på Facebook lyckas med det. De scrollar inte 800 inlägg för att hitta ingredienserna till en morotskaka.
Du har inte lite tid bara. Du är retarderad. Där har du ditt hjärnfel. Ack och ve.
Och så var det med det.
Då kan du ju pröva att söka på ”wallin” och se vad det genererar innan du uttalar dig så korkat. Kommer man med ett påstående så kan man gott motivera varför påståendet stämmer i samma mening. Framförallt skulle den som postade alla reels varit tydlig med att Cissi fortsätter i tidigare sinnessjuka mönster.
Citera
2026-02-21, 07:25
Medlem
362 pedofiler går fria pga våra korrupta nämndemän och domare. Och det är bara de som åkt för bp-nedladdning. Nya trygga Sverige. Och vi som ska vara så effektiva på allt, ändå ligger Norge före oss med sina specialinsatta åklagare.

Intressant att nämndemän och domare alltid är de som står ivägen för rättvisan. Kan väl aldrig bero på:https://www.tv4.se/artikel/3n10bASHYgruNZyQaj7zjm/domare-och-advokater-i-samma-raettegang-var-alla-frimurarbroeder

https://www.tv4play.se/program/e11732c1ad50af6c4601

Det finns som sagt klara skäl till att de värsta i samhället kommer undan med små böter för riktigt bestialiska brott.
Citera
2026-02-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Någon som har namnet på friskoleläraren från avsnitt 1 som dömdes? Någon som annars vet vilken tingsrätt hans fall prövades i?

Det är möjligt av två anledningar. 1. Tandreglering/tandställning är tyvärr ingen mänsklig rättighet. Så länge han inte har allvarliga problem med bettet (kan ej stänga, tugga, bita av mat korrekt...etxc) kan han ha hur snea tänder som helst bara det inte uppstår problem. 2. Även om du bedöms vara kandidat för tandställning bekostat av staten så är/var väntetiden på hans och min tid ca 5 år. Du hann bli myndig innan dess och vem vill bära tandställning efter 18? Ingen. Vem har ens råd att lägga 40 papp på tandreglering vid 18? Typ ingen. (När jag var 14 ansökte jag om tandställning, stod i kö, efter två år i kö gav min morsa upp och bekostade min tandställning privat och min behandling gick fort.) Hoppas det var svar på din fråga.

Försäkringskassan går in och betalar hälften om du ansöker om hjälp med tandställning. Det visste du inte eller? Hade blivit 20.000 då. De betalar ena käken, den andra får man ta själv men brukar tas på avbetalning typ 1000kr i månaden.
Citera
2026-02-21, 08:06
Medlem
(Fular mig lite och kopierar in det jag skrev i en tråd i ABoK)

Spola fram till 15:25-27 samt 15:44 i del 2 av Jakten. Och jämför dörrar/hissens placering samt golvet med bilden längst ner till vänster på sida 14 i stadsmuseets inventering av kvarteret Pålen. Där ses en bild från trapphuset med hissdörren på Krukmakargatan 46. Dörrarna har bytts ut sedan inventeringen gjordes men tycker det är väldigt tydligt att det är samma trapphus.

https://digitalastadsmuseet.stockholm.se/fotoweb/archives/5004-Dokument-och-publikationer/Dokument/Innerstadsinventeringen/10044829.pdf.info#c=%2Ffotoweb%2Farchives%2F5004-Dokument-och-publikationer%2F%3Fq%3DKvarteret%2520p %25C3%25A5len
Citera
2026-02-21, 08:54
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Är det inte så att ”mediamannen” är frisören från Melodifestivalen som omnämns i tråden om han från Farsta… Lucas hette han va?

Antagligen, särskilt som det blivit dementerat att det skulle vara den som alla pekar ut nu.
Citera
2026-02-21, 09:07
Medlem
Jämför skärmdumparna från dokun med en bild från stadsmuseets inventering av kvarteret. Tycket det är tydligt att de står inne i Krukmakargatan 46.

https://imgur.com/a/3bwiOIK

Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
Antagligen, särskilt som det blivit dementerat att det skulle vara den som alla pekar ut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in