2026-02-20, 16:31
Medlem
Studies by Weiss et al. and Ed Susman show a clear evidence that circumcised men are at significantly lower risk of acquiring HIV infection

According to meta-analysis by Weiss et al. of ten cohort studies (eight from Africa, one from India, and one from the United States) on association of MC and HSV-2 seropositivity, in which six studies were among men at generally low risk for STIs (general populations and outpatients) and four were among men at higher risk of STIs (bar workers, truck drivers, and sexually transmitted disease clinic attenders); in six studies, circumcised men were at lower risk of HSV-2 seropositivity than uncircumcised men on universal analysis and the association was statistically significant (P = 0.05) in three of these studies.[14,15]

According to a meta-analysis by Weiss et al.,[15] 14 studies examined the association between MC and serological evidence of syphilis infection from sub-Saharan Africa (9 studies), the United States (2 studies), Australia, India, and Peru, out of which 5 showed statistically significant reduced risk.

According to meta-analysis by Weiss et al.,[15] seven studies examined the association between MC and chancroid. Of these, three were from Kenya and the remainder from the United States, the United Kingdom, and the US and Australian military. Six of seven studies found a reduced risk of chancroid among circumcised men, and this was statistically significant in four studies. According to Balachandra and Sathish Pai, uncircumcised men are more susceptible to infection with Haemophilus ducreyi.[19]

In a large RCTs on immediate versus deferred circumcision by Tobian et al. and Gray et al., it was demonstrated that circumcision decreases HPV infection rates among HIV-negative heterosexual men.[20,21]

In a systemic review study by Van Howe,[18] studies which reported infections with any strain of HPV showed a higher prevalence in uncircumcised men, but the association was not significant. Furthermore, studies on infections with selective high-risk HPV showed no significant difference in the prevalence of HPV on the basis of circumcision status. No significant difference was found in either high-risk populations or general populations. This is in contrary to US CDC's draft circumcision recommendations.

In a cohort study by Diseker et al., uncircumcised men were significantly more likely to have gonorrhea than circumcised men.

Kortfattat riskerar man signifikant lägre statistisk sannolikhet att smittas av könssjukdomar som Hiv,syphilis,mjuk schanker samt Gonorré.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8579597/
Senast redigerad av chopdei 2026-02-20 kl. 16:40.
2026-02-20, 16:39
Medlem
ElakBolls avatar
Du har inte funderat på att skära bort läpparna och kinderna? Måste väl göra det otroligt mycket enklare att borsta tänderna?

Är det inte fräschare att kyssas utan en massa karies och tandsten, tjejer?
2026-02-20, 16:47
Medlem
Jag omskar mig, min jävla kuk var för grov för min förhud. Det är synd för det är ju inge kul att vara en amputerad och handikappad mongounge.
Men det fina i den här sorliga historien är ju att man iallafall har en fet kuk.
2026-02-20, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej då. Stämmer inte alls. I t.ex. USA där det lever miljontals män, är i stort sett ALLA omskurna från födseln oavsett religion. Brukar inte ha några av de två problem som du nämner. Det är väl i alla fall inte förhuden som smörjer slidan vid samlag?
Jo det är lättare att runka och knulla med förhud förhuden hjälper till att hela snoppen glider lättare med för sperma penis strängen hjälper också till vid ejakulation. Sår skador kan komma vid snittet och skapa problem kort sagt könsorgan ska man inte röra med skalpell. Bara för porren kommit med alla olika snoppar betyder det inte att det är skönare med alla modifieringar på kuk. Det är rent åt helvete med all ytligheter porren kommit med! Du vet inte för det är försent! Man kan inte operera snoppen utan skador.
2026-02-20, 18:25
Medlem
Voloteas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Jag omskar mig, min jävla kuk var för grov för min förhud. Det är synd för det är ju inge kul att vara en amputerad och handikappad mongounge.
Men det fina i den här sorliga historien är ju att man iallafall har en fet kuk.

Du kan återställa förhuden med hjälp av stretchtekniker. Finns en hel del devices på marknaden för ändamålet.

https://www.reddit.com/r/foreskin_restoration
Senast redigerad av Volotea 2026-02-20 kl. 18:30.
2026-02-20, 18:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hugga ollonet är lite av en no no för mig. Men var och en blir lycklig på sitt sätt...
Det är inte ollonet som ryker...
Det är badmössan högst upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Nu är sportlovet äntligen igång!
Woho!
Äntligen
2026-02-20, 19:12
Medlem
Hygrotorks avatar
Är väl bara amerikaner och liknande som "copear" att det skulle vara snyggare med en mutilerad penis. Själv finner jag det väldigt avtändande, speciellt när ärret riktigt syns och ollonet skavt och blivit helt läderartat och jävligt.

Enda fördelen är att man enkelt kan undvika araber och liknande genom att utesluta omskurna.
2026-02-20, 19:35
Medlem
Kadyrovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Är väl bara amerikaner och liknande som "copear" att det skulle vara snyggare med en mutilerad penis. Själv finner jag det väldigt avtändande, speciellt när ärret riktigt syns och ollonet skavt och blivit helt läderartat och jävligt.

Enda fördelen är att man enkelt kan undvika araber och liknande genom att utesluta omskurna.

Men exakt, nyhetens behag, när ollonet fortfarande är rött och slätt. Men med tiden blir det brunt och intorkat tyvärr. Om flensosten var problemet hade det kunnat undvikas med basala hygienrutiner.
Senast redigerad av Kadyrov 2026-02-20 kl. 19:53.
2026-02-20, 19:55
Avstängd
TheJesuits avatar
Helt rätt att kapa av den fula skinnflärpen. Pjäsen bli betydligt stiligare och fräschare utan.
2026-02-20, 20:33
Avstängd
Du kapade frivilligt bort en naturlig funktion från kroppen för att du tänkte att det skulle se bra ut?

Gjort är gjort...
Kom ihåg att smörja det som finns kvar av din mandom.
Damerna uppskattar inte ett rivjärn mellan låren.
Den här kanske kan funka?
https://www.sinful.se/p/boy-butter-original-glidmedel-473-ml/2031382?variantSku=46877
2026-02-20, 20:53
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Förhuden är inte som blindtarmen - den finns där av en orsak... Men, kul att du fått det som du vill och det fungerar, det är ju det viktigaste.
2026-02-20, 20:59
Medlem
auto-fellatios avatar
Har jag missat nåt?

Brukar förhuden täcka ollonet när penis är erigerad?

Mitt ollon är då till full allmän beskådan, men jag kanske är ett freak?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in