2026-02-20, 14:43
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Jag var ensam i högstadiet, inga kompisar och jag var ett lätt mål för en grupp killar att avreagera sig på, det var smällar varje dag som jag minns det.
Det var tortyr.

Men jag blir glad i kroppen när jag läser om
nära-döden-upplevelser och hur väldigt många som varit med om det, berättar att de har fått känna på all smärta dom någonsin orsakat andra människor.
Kan dom ha - en vacker dag.
Citera
2026-02-20, 16:32
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Jag var ensam i högstadiet, inga kompisar och jag var ett lätt mål för en grupp killar att avreagera sig på, det var smällar varje dag som jag minns det.
Det var tortyr.

Men jag blir glad i kroppen när jag läser om
nära-döden-upplevelser och hur väldigt många som varit med om det, berättar att de har fått känna på all smärta dom någonsin orsakat andra människor.
Kan dom ha - en vacker dag.

Du kan trösta dig med att 99% av alla som mobbat någon i livet är riktiga luffare än idag, det är lite som otrogna, de kan liksom inte låta bli att vara trash.
Citera
2026-02-20, 17:34
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag skulle nog säga att det fanns folk som försökte mobba mig i skolan. De var fler än mig och mina kompisar.
Dock var alla som försökte mobba mig riktiga "mobboffer". Små fula kaxiga töntar med hade kommit till genom något påtänt fylleknull i en riktig whitetrashhåla.
Ungefär som att bli mobbad av Morran och Tobias.
Citera
2026-02-20, 17:36
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Du kan trösta dig med att 99% av alla som mobbat någon i livet är riktiga luffare än idag, det är lite som otrogna, de kan liksom inte låta bli att vara trash.

Så är det.
Mest whitetrashslödder som är poppis i den åldern bland andra idioter med dåligt omdöme.
Tjejerna som ansågs snygga i den åldern är idag också riktigt lökiga. Har tråkiga jobb och har åldrats som skit. Många rasade redan vid typ 23.
Citera
2026-02-20, 17:38
Medlem
Jag var mer än vad man kan kalla mobbad. "retningar" är småsaker enligt mig.
Citera
2026-02-20, 18:04
Medlem
grekkoz1s avatar
Klart mobbning i sin struktur har existerat i egentligen alla former av skola, även in på arbetsformer i min vardag.
MEN, jag har alltid förespråkat samt utövat att bilda samt forma människor utifrån den kunskap som finns till hands.
INTE att disciplinera folk för och genom irrationella metoder, av just anledningen att någon påstår sig behöva mer än någon annan som jag finner är rent bajs-äteri.

Men det är precis vad någon skrev tidigare, precis som bedragare i dess olika former tar aldrig dessa människor och utvecklar sig, dom fastnar i grunden där dom trivs. Grunden för dessa människor i detta fall är den rost och korrosionsbildning som uppstår i våra kloaker, där avföring och råttor trivs.
Citera
2026-02-20, 20:29
Medlem
Dom som går på socialbidrag, nu är dom mobbade av samhället och regeringen istället .
100 tusen ca
Citera
2026-02-20, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gosepuffen91
Det fanns en flicka i årkurs tre som var elak mot Gosepuffen. Gosepuffen blev ledsen och drog sig undan. Flickan fortsatte reta Gosepuffen trots att fröken sagt åt henne att sluta. Till slut blev Gosepuffen så ledsen att Gosepuffen blev arg. Gosepuffen bet flickan i armen. Det var sista gången Gosepuffen blev retad.

Gosepuffen tror att mobbning bara fungerar mot de som accepterar att mobbas. Vilket är ledsamt.

Jag hade varit mobbad i flera år. Inte fysiskt men... När det nog hade blivit bättre så försökte en kille i alla fall. Så jag slog honom rätt i magen. Han sprang i väg i panik...
Citera
2026-02-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paltbalt90
Mobbing tar ju så många olika former. Det kan vara den klassiska, stereotypiska mobbningen där några dumma killar alltid trackar en "outsider", i form av verbala och fysiska övergrepp. Det är den enklaste mobbningen att upptäcka och i viss mån också motverka. Ett seriöst snack med berörda parter brukar ha ganska god effekt.

Sen finns ju den som är lite knepigare och det är den lite mer diskreta typen, där någon tex blir utfryst och ignorerad. Den är svårare att råda bot på då den inte är lika synlig. Denna är också mycket vanligare bland tjejer.

Smartphones och internet har ju verkligen gjort det mycket värre för folk som blir mobbade då de inte ens kan känna sig trygga hemma pga nätmobbning. Vuxna är i största grad ansvariga för att bryta dessa mönster innan de eskalerar till något riktigt allvarligt. Barn spenderar mycket av sin tid på skolan och därför blir det just där man enklast kan ta tag i problemet, där lärare och rektorer måste jobba aktivt för att se till att inga barn i deras närhet råkar illa ut.

När jag gick i grundskolan hade vi en fantastisk mentor i högstadiet som alla elever hade respekt för och som tog fram släggan så fort han fick reda på att någon behandlats dåligt. Blev man ombedd att stanna kvar efter lektionen kunde man se även de kaxigaste killarna bli bleka i ansiktet för de visste att de skulle få en utskällning utan dess like. Ingen vågade fortsätta med eventuella trakaserier efter ett sånt samtal.

Jag tror det är vanligare än man tror med mobbning då det ser så olika ut och inte alltid är helt svart och vitt. Ens mobbare kan ju tex även vara ens vän, något jag själv har upplevt. En person man ena dagen umgås med och har kul, men plötsligt när man är i andra sammanhang med fler människor börjar de bete sig helt annorlunda och antingen ignorera en eller säga nedvärderande kommentarer i ett försök att höja deras egna status.

Människor är konstiga varelser.

Precis det du beskriver på slutet känner jag igen från en kille jag kände för några år sen. Det var inte direkt en vän men jag brukade ibland hålla honom sällskap på ett ställe där han var på kvällen. Då var han närmast underdånig då han gärna ville jag skulle komma igen...

Sen när han var i sällskap med andra så började han lite småretas eller bete sig lite taskigt. Han kom från ett annat land och jag kände också dessa andra människor men de kom mer från hans kultur.

Jag tyckte detta var helt rubbat och undrade om han inte trodde jag märkte han började bete sig annorlunda. Tydligen så är han inte den ende som beter sig så...
Citera
2026-02-20, 21:42
Medlem
Jag ska berätta en sak jag faktiskt inte tagit upp någonstans på nätet... Det kan som mest ha varit i 3:an då två äldre killar hade hotat mig eller något. Minns inte helt vad de gjorde men jag tog kontakt med min lärare.

Sen gick jag faktiskt med henne för att konfrontera dessa killar inför deras klass. Och vad hände? Jo, hon trodde inte att de kunde ha gjort något sådant...

Tydligen så hade hon haft dem tidigare och då hade de väl betett sig bra. Nu var hon dock min lärarinna så detta var ju ganska dåligt...
Citera
2026-02-20, 21:52
Medlem
Ytterligare en incident var en kille i lumpen som brukade "jävlas" lite med alla. Han drog t.ex. hårt i ryggsäcken när jag satt i en lastbil för transport så det gjorde ont.

Nåväl, jag hade tränat kampsport innan lumpen så jag fortsatte göra lite övningar i lumpen, bl.a. stretching. Jag höll vid ett tillfälle på att stretcha för att gå ner i split när han plötsligt rör mig mellan benen bakifrån.

Så jag spinner runt som en ren reflex och ger honom en hård spark på axeln framifrån. Typ en snurrspark där framsidan av skon träffade hårt.

Han blev inte sur för han fattade väl han gjort något olämpligt. Han sa att jag borde ha sparkat av hans nyckelben så han slapp lumpen...

Vid ett annat tillfälle så skulle en soldat skjuta och en annan kolla att denne gjorde allt rätt, typ patron ur och så. Så jag ligger ner och skjuter med kpist och han står upp bakom mig för att hålla koll.

Sen var det väl något han tyckte jag gjorde fel så han sparkar till mina kängor så det gör ont... Han kunde gjort det på ett annat sätt... Men lite korkat kanske att sparka till en person som håller i en laddad kpist...
Senast redigerad av Snobird 2026-02-20 kl. 22:05.
Citera
2026-02-20, 22:13
Medlem
Ok, jag ska ta en incident till från lumpen. Jag var överlag inte direkt mobbad i lumpen och kom överens med en hel del.

Fast en gång när jag låg i sängen så fick några för sig det var roligt att lyfta ut sängen när jag låg i den, och ställa den i korridoren utanför luckan.

Vad gjorde jag? Jag sa att när jag kommer tillbaka så ska sängen vara på sin plats. Sen gick jag därifrån... När jag senare kom tillbaka stod sängen åter på sin plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in