2026-02-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 65535
Hur mår du, när du inte ens klarar av att sätta dig in i andras situation eller själv bosätta dig i ett invandrarghetto med din familj eller närstående.

Din förljugna dubbeltänk-värld kan i längden inte vara hälsosam för din mentala hälsa.

Visst är det rimligt att slänga ut de kriminella först. Extremt många invandrare är kriminella. Under många perioder har nästan alla som kommit till sverige slängt sina pass vid gränsen i bedrägligt syfte.

Att undomar som inte ens har medborgarskap kan skickas hem är ännu mer naturligt när det redan diskuteras att börja återkalla medborgarskap.
Vet du var den som du svarar bor? Mot reglerna att efterforska. Tala om att sätta sig in i andras situation, men vilja återkalla medborgarskap.
Citera
2026-02-19, 08:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Bara för att just du inte bryr dig om att bevara din unika grupptillhörighet, behöver inte andra ha samma uppfattning.

På precis det sätt jag menade: om du inte bryr dig om ifall du dör och ersätts av någon annan som "får jobb och blir integrerad", så vill inte andra sakna individuellt värde och bli ersatta som om de endast vore en resurs.

Vi såg nu i veckan hur partierna röstade mot V, MP och C. Dessa tre partier utgör ca 15 procent av riksdagsledamöterna och lika många procent bland väljarna vill ha generös invandring. Resten är emot. Hade det funnits någon rättvisa och moral så borde dessa 15 procent av väljarna själva bekosta migrationens konsekvenser.
Citera
2026-02-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vi såg nu i veckan hur partierna röstade mot V, MP och C. Dessa tre partier utgör ca 15 procent av riksdagsledamöterna och lika många procent bland väljarna vill ha generös invandring. Resten är emot. Hade det funnits någon rättvisa och moral så borde dessa 15 procent av väljarna själva bekosta migrationens konsekvenser.
Ska man alltid bekosta det man röstar för? Valhemligheten?
Citera
2026-02-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Hur då ducka? Alla måste dö, men inte alla svenskar på en gång, som du skrev om. Bli ersatt av någon bestämd person? Bättre ersatt för att somliga utvisas? Svenskar blir inte fler av det.
Omöjligt att veta om du inte låtsas förstå eller om du verkligen inte förstår.

Oavsett vilket så undviker du att svara sakligt på det jag skriver.
Citera
2026-02-19, 13:36
Medlem
Citat:
Vet du var den som du svarar bor? Mot reglerna att efterforska. Tala om att sätta sig in i andras situation, men vilja återkalla medborgarskap.
Det var en hypotetisk fråga som inte har något att göra med var någon faktiskt bor just nu.

Att du väljer att tramsa om regler i detta sammanhang istället för sakfrågan visar att du förstår, och att det är motivet att du tramsar istället för att våga diskutera det problem jag pekade på. Du vet att ditt resonemang leder till motsägelser.

Ja, att återkalla medborgarskap för exempelvis våldsbrottslingar som fått medborgarskap genom bedrägerier eller brott, skadar eller mördar svenskar på löpande band utan ände, det är att kunna sätta sig in i andras situation.
Citera
2026-02-19, 16:27
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Handlar inte om 6 månader utan 8-10 år. Finns någon gräns för dig?
Frågan är inte om det finns någon gräns för mig, frågan är om det finns någon gräns för Migrationsverkets anställda.
Citera
2026-02-19, 20:31
Medlem
Citat:
Det var en hypotetisk fråga som inte har något att göra med var någon faktiskt bor just nu.

Att du väljer att tramsa om regler i detta sammanhang istället för sakfrågan visar att du förstår, och att det är motivet att du tramsar istället för att våga diskutera det problem jag pekade på. Du vet att ditt resonemang leder till motsägelser.

Ja, att återkalla medborgarskap för exempelvis våldsbrottslingar som fått medborgarskap genom bedrägerier eller brott, skadar eller mördar svenskar på löpande band utan ände, det är att kunna sätta sig in i andras situation.
Hör väl inte till sakfrågan att säga att någon ska flytta. Och de här utvisningarna handlar inte om brott.
Citera
2026-02-20, 03:51
Medlem
Citat:
Hör väl inte till sakfrågan att säga att någon ska flytta. Och de här utvisningarna handlar inte om brott.
Jag har inte sagt att någon ska flytta till ett invandrarghetto.

Precis, de här utvisningarna handlar inte om brott, utan om personer som inte ens är svenska medborgare.
Citera
2026-02-20, 07:05
Medlem
BorduriskOfficers avatar
Någon typ av ventil/lösning behövs. Finns ett antal fall som är väldigt tragiska där det är fullt rimligt att låta tonåringen stanna, särskilt om det är någon som pluggar, lever laglydigt mm. Finns knappast heller något folkligt stöd för att utvisa skötsamma och välintegrerade tjejer till Iran (ett aktuellt exempel).

Däremot ska såklart alla kriminella ut så fort som möjligt.

Jag tycker att Åkesson har varit balanserad i den här frågan och visat att allt inte är svartvitt.
Citera
2026-02-20, 11:22
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att någon ska flytta till ett invandrarghetto.

Precis, de här utvisningarna handlar inte om brott, utan om personer som inte ens är svenska medborgare.
Nej men inte klarar att själv "bosätta dig i ett invandrarghetto med din familj eller närstående". Hur ska vi tolka det? Inte yttra sig om man inte bor där, vilket du inte vet. Och man kan tycka att det är fel att utvisa efter många år, fast de inte är medborgare.
Citera
2026-02-20, 12:41
Medlem
Citat:
Nej men inte klarar att själv "bosätta dig i ett invandrarghetto med din familj eller närstående". Hur ska vi tolka det? Inte yttra sig om man inte bor där, vilket du inte vet. Och man kan tycka att det är fel att utvisa efter många år, fast de inte är medborgare.
Tolka det som ett hypotetiskt exempel med syftet att nå ökad förståelse för alla de svenskar som med sina familjer och närstående flytt invandrarghetton.

Kan du inte hålla isär en hypotes som exempel och dess konkreta handling, då beklagar jag det.

Du får gärna tycka precis vad du vill. Även om du inte kan eller vill känna empati eller förståelse för de många svenskar jag beskriver.

Jag har full förståelse för att det måste kännas oerhört jobbigt och ångestfullt att efter många års inkräktande och parasiterande behöva lämna ett land där man inte är önskad vare sig av befolkningen eller dess lagar. Och jag hoppas att alla dessa lärt sig något om hur man bygger upp civiliserade länder genom hederligt arbete och laglydighet, och önskar dem alla lycka till att hjälpa till att bygga upp sina egna länder och egna samhällen så att de själva kan trivas där de själva är medborgare.
Citera
2026-02-20, 12:52
Medlem
Citat:
Tolka det som ett hypotetiskt exempel med syftet att nå ökad förståelse för alla de svenskar som med sina familjer och närstående flytt invandrarghetton.

Kan du inte hålla isär en hypotes som exempel och dess konkreta handling, då beklagar jag det.

Du får gärna tycka precis vad du vill. Även om du inte kan eller vill känna empati eller förståelse för de många svenskar jag beskriver.

Jag har full förståelse för att det måste kännas oerhört jobbigt och ångestfullt att efter många års inkräktande och parasiterande behöva lämna ett land där man inte är önskad vare sig av befolkningen eller dess lagar. Och jag hoppas att alla dessa lärt sig något om hur man bygger upp civiliserade länder genom hederligt arbete och laglydighet, och önskar dem alla lycka till att hjälpa till att bygga upp sina egna länder och egna samhällen så att de själva kan trivas där de själva är medborgare.
Kan handla om många års arbete, när det handlar om vuxna. Du kallar barn till arbetande föräldrar inkräktare och parasiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in