Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Nej men inte klarar att själv "bosätta dig i ett invandrarghetto med din familj eller närstående". Hur ska vi tolka det? Inte yttra sig om man inte bor där, vilket du inte vet. Och man kan tycka att det är fel att utvisa efter många år, fast de inte är medborgare.
Tolka det som ett hypotetiskt exempel med syftet att nå ökad förståelse för alla de svenskar som med sina familjer och närstående flytt invandrarghetton.
Kan du inte hålla isär en hypotes som exempel och dess konkreta handling, då beklagar jag det.
Du får gärna tycka precis vad du vill. Även om du inte kan eller vill känna empati eller förståelse för de många svenskar jag beskriver.
Jag har full förståelse för att det måste kännas oerhört jobbigt och ångestfullt att efter många års inkräktande och parasiterande behöva lämna ett land där man inte är önskad vare sig av befolkningen eller dess lagar. Och jag hoppas att alla dessa lärt sig något om hur man bygger upp civiliserade länder genom hederligt arbete och laglydighet, och önskar dem alla lycka till att hjälpa till att bygga upp sina egna länder och egna samhällen så att de själva kan trivas där de själva är medborgare.