2016-10-28, 06:08
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vad fan pratar du om egentligen?
NI kommer hit och snackar om någon jävla situation som ni beskyller Islam för. Vadå "dom andra började"? Tror du det här är sandlådan där du och jag ska sno kulor från varandra? Islam har idag inte den kultur-politiska makten som ni tillskriver den. Detta är ett faktum. Det är inte jag som på något sätt gör filmer/teater/konst/TV-serier/tecknade filmer etc etc.. När tänker du vakna upp Bogomil.. ?
Herregud... du klarar inte av att inse att islam/upptagning av koran att ges giltighet i aktiv interaktion, är förlegat.

Många muslimer förstår detta men inte du.

Många muslimer ville, men i successiv takt har man lärt sig att tona ner sina krav på olika arenor, men inte du... du dras med känslan av att demokratins villkor är djävulens påfund eftersom fundamental islam inte har tolkningsrätt i det levernet.

Att du sedan inte förstår termernas innebörd, kan ha att göra med att islamism förpassar allt som inte kan återknytas till hadit/koran.. att vara på olika sätt vedervärdigt.

Men så är du också ovanligt subjektivt uppeldad och radikaliserad - det är då dimsynen smyger sig på.

I varenda inlägg.. gör du en blunder genom att försöka... relatera ett genuint islamiskt problem till annat. och gränslöst börjar du yra och hämta "argument" ur 1800-t , ur 1600-t , ur medeltid ur irrelevanta anekdoter ur 60-talet ena dagen någon blänkare du krafsat fram med spontan googling andra dagen... men du förstår inte det duförsöker manipulera in där du vet att islam skär sig rejält och inte längre är så rumsrent.

I tron att du fått en slägga i handen att slå ner genomtänkta erfrenhetsbaserade argument som enbart belyser fundamentalistiskt färgade blockeringar.

För att din skyttegravsposition IR5 ju är så undflyende, samt verklighetsförvrängande i avsaknad av det öppna perspektivet.

Medan du ändå, avlöjar dig inte ens ha läst inläggen!

Du är en riktigt , riktig slarver!
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-10-28 kl. 06:18.
Citera
2016-10-28, 19:52
Medlem
senhackarens avatar
Och där pajade du ditt liv Religion är bara ett ända elände.
Citera
2026-02-14, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heinerud
Jag var en atheist/kristen uppfostrad svensk.
Jag är uppvuxen som jag misstänker alla andra svenska familjer, inte brytt oss om kristendom nått speciellt o.s.v men ändå firat jul och sånt som vanligt.

Egentligen har jag alltid varit emot religion under mitt liv och tänkt att de bara är gammalt och i princip efterblivet. Alltid sagt att vetenskapen dessutom bevisar motsatsen.

Så varför konvertera jag till islam?
Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.
Finns otroligt mycket mer att berätta varför jag konvertera, ifall det finns någon som undrar.

Frågor? Både kritiska och nyfikna är välkomna att fråga på!
Är du fortfarande pedofil
Citera
2026-02-14, 07:34
Medlem
Vetenskapliga bevis för religion är motsägelsefullt. Du har bara gått på försäljarargumenten.
Citera
2026-02-14, 07:40
Avstängd
Comitiums avatar
Vetenskap? Med islam är det precis som med Covid, det finns olika vetenskapliga åsikter.
Citera
2026-02-16, 09:07
Medlem
Bosniak-i-swes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ozznujen
Och vad menar du med att du inte fann ett enda fel,när du läste koranen? Menar du att du står bakom allt som står i den boken?

Innebörden av att konvertera till en religion är väl att man följer den religionen helt? vad är de för fråga
Senast redigerad av Bosniak-i-swe 2026-02-16 kl. 09:17.
Citera
2026-02-20, 00:48
Medlem
Citat:
Det finns så mycket många är i okunskap om när det kommer till den relationen. Trots att aIsha var så ung så var det något hon själv önskade. Tänk också på att det var en annan tid, de var först nu under 1990-talet som de i dem flesta stater blev olagligt för tjejer att gifta sig när dem är yngre än 10 år.
Utöver det så har jag svårt för just den frågan, men glöm inte att det var en helt annan tid och särkilt då var det normal över hela världen och sen vet jag att hans syfte var att hjälpa henne mer.

Jag är Sunni. Som ca 85-90% av alla muslimer är.

Viktig tanke är också att detta är baserat på Sahih al-Bukhari´s forskning som vilar på att han reste runt och frågade människor 200 år efter Muhammeds död.
Senare forskare har ifrågasatt åldern då det visar sig att det finns berättat händelser med Aisha som tyder på att hon måste ha varit äldre, troligen 14-17 år gammal. Men traditionellt så accepterar muslimer Sahih al-Bukhari´s skrifter då de flesta ser dem nästan mer heliga är kornanen själv.
Citera
2026-02-20, 01:06
Medlem
Citat:
Jag är uppvuxen som jag misstänker alla andra svenska familjer, inte brytt oss om kristendom nått speciellt o.s.v men ändå firat jul och sånt som vanligt.

Egentligen har jag alltid varit emot religion under mitt liv och tänkt att de bara är gammalt och i princip efterblivet. Alltid sagt att vetenskapen dessutom bevisar motsatsen.

Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.
Finns otroligt mycket mer att berätta varför jag konvertera, ifall det finns någon som undrar.

Man mätte upp jordens omkrets 240 fkr i Egypten med ett par procent felmarginal. Jag tror mycket av vetenskapen redan fanns för länge sedan men, kyrkan i Europa ville inte att människor skulle ha kunskap. Kunskap är makt. Man brukar säga att om inte branden i Alexandria hade ägt rum så hade vi levt i en annan tid.
Koranen är en intressant bok

Något jag förundras över är att de flesta muslimer ansåg att det var ett underverk då Muhammed läste "iqra" fast han var analfabet. Samtidigt så läste han ju inte? Han reciterade ängeln Gabriel som tvingade fram ordet vilket sedan blev Koranen. Det kanske kan ses som ett underverk i sig, men de flesta verkar anse att själva grejen var att han var analfabet, vilket inte spelar någon roll här?
Citera
2026-02-20, 10:28
Medlem
Mogrens avatar
Grattis! Ska du skaffa bombbälte nu?
Citera
2026-02-20, 10:40
Medlem
Det är så tragiskt att läsa så man vill bara gråta.

Sen att 99 % av alla konvertiter är kvinnor gör det ännu mera tragiskt.

Vad muslimer är säger offentligt om konvertiter så är det så att man ser ner på dessa kvinnor.
Vem lämnar sin gud och konverterar till annan religion ? Vad är det för galenskap ?

Då de flesta svenska konvertiterna INTE pratar arabiska så fattar dom ju inte vad dom andra kvinnorna
säger om dom på diverse tillställningar. Jag har hört både det ena och det andra,
- Hur fan kan hon konvertera ? Bara för att hon träffat den nollan ? Tänker hon med fittan ?
- Vilken idiot, hon tror hon blir muslim bara för att hon kämpar och försöker. Hon kommer aldrig
bli en äkta muslim, hon kan lika gärna byta tillbaka och bli masihi !
Citera
2026-02-20, 10:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det är så tragiskt att läsa så man vill bara gråta.

Sen att 99 % av alla konvertiter är kvinnor gör det ännu mera tragiskt.

Vad muslimer är säger offentligt om konvertiter så är det så att man ser ner på dessa kvinnor.
Vem lämnar sin gud och konverterar till annan religion ? Vad är det för galenskap ?

Då de flesta svenska konvertiterna INTE pratar arabiska så fattar dom ju inte vad dom andra kvinnorna
säger om dom på diverse tillställningar. Jag har hört både det ena och det andra,
- Hur fan kan hon konvertera ? Bara för att hon träffat den nollan ? Tänker hon med fittan ?
- Vilken idiot, hon tror hon blir muslim bara för att hon kämpar och försöker. Hon kommer aldrig
bli en äkta muslim, hon kan lika gärna byta tillbaka och bli masihi !

Det är även min bild. Man har större respekt för en troende kristen ( helst Syrian, Maronit eller
annan öst-ortodox kristen ) än en konvertit.

Det fattar inte dess blåsta puckade brudar som träffar en arab och konverterar.
Citera
2026-02-20, 13:11
Medlem
Citat:

Koranen skrevs under en specifik tid och plats (7:e århundradets Arabien), och många av dess uttalanden kan vara mer relaterade till tidens kunskapsnivåer och symbolik än till strikt vetenskaplig information. En sekulär tolkning skulle nog betona att de påstådda "vetenskapliga upptäckterna" i Koranen mer handlar om poetiska eller filosofiska idéer som inte kan jämföras direkt med modern vetenskap.
Vetenskap och religion: För en sekulär person som studerat Koranen eller religion i allmänhet, är det vanligt att betrakta vetenskap och tro som separata områden. Vetenskapen arbetar med objektiva, bevisbara fakta, medan religiösa texter ofta är symboliska eller metaforiska och inte nödvändigtvis är avsedda att ge exakta vetenskapliga förklaringar. Denna åtskillnad skulle förmodligen utmana påståendet om att Koranen skulle vara en källa till vetenskapliga bevis.
Bevis och vetenskap: En sekulär person skulle också vilja att det som påstås i Koranen om vetenskapliga fakta verkligen kan testas och verifieras genom vetenskapliga metoder. Att ett påstående inte är falsifierbart eller kan testas på ett objektivt sätt, skulle för en sekulär betraktare innebära att det inte kan betraktas som "vetenskapligt bevis."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in