Citat:
Ursprungligen postat av
heinerud
Jag var en atheist/kristen uppfostrad svensk.
Jag är uppvuxen som jag misstänker alla andra svenska familjer, inte brytt oss om kristendom nått speciellt o.s.v men ändå firat jul och sånt som vanligt.
Egentligen har jag alltid varit emot religion under mitt liv och tänkt att de bara är gammalt och i princip efterblivet. Alltid sagt att vetenskapen dessutom bevisar motsatsen.
Så varför konvertera jag till islam? Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.
Finns otroligt mycket mer att berätta varför jag konvertera, ifall det finns någon som undrar.
Frågor? Både kritiska och nyfikna är välkomna att fråga på!
Jag har svårt att se hur du kan hitta vetenskapliga bevis för någonting i koranen.
Du kan hitta pseudovetenskapliga teorier på hemsidor som diskuterar koranen, precis som du kan hitta pseudovetenskapliga teorier på kristna kreationisters hemsidor, men det är inte samma sak.
Islam, precis som kristendom, bygger på tro, inte vetenskap. Att blanda ihop vetenskap och tro är sällan produktivt.