2016-02-14, 18:59
Medlem
Jag var en atheist/kristen uppfostrad svensk.
Jag är uppvuxen som jag misstänker alla andra svenska familjer, inte brytt oss om kristendom nått speciellt o.s.v men ändå firat jul och sånt som vanligt.

Egentligen har jag alltid varit emot religion under mitt liv och tänkt att de bara är gammalt och i princip efterblivet. Alltid sagt att vetenskapen dessutom bevisar motsatsen.

Så varför konvertera jag till islam?
Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.
Finns otroligt mycket mer att berätta varför jag konvertera, ifall det finns någon som undrar.

Frågor? Både kritiska och nyfikna är välkomna att fråga på!
Citera
2016-02-14, 19:02
Medlem
Vad tycker du om att profeten Mohammed knulllade på aisha som var 9år?
Är du Shia eller Sunni?
Citera
2016-02-14, 19:07
Medlem
ozznujens avatar
Tycker du att vi bör införa sharia i Sverige,och resten av Europa?

Tycker du att barn som är runt 5-6 år,bör ha slöja på sig,för att inte fresta vuxna män att vilja ha sex med dem?

Vad tycker du om homosexuella människor?

Och vad menar du med att du inte fann ett enda fel,när du läste koranen? Menar du att du står bakom allt som står i den boken?
Senast redigerad av ozznujen 2016-02-14 kl. 19:13.
Citera
2016-02-14, 19:12
Medlem
zuppja0s avatar
Vad för vetenskapliga bevis? Det går inte heller att motbevisa det flygande spaghettimonstret!
Citera
2016-02-14, 19:12
Medlem
Du nämner att du inte fann några "fel" i just islam, Det kan bero på din låga % IQ.
Citera
2016-02-14, 19:13
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heinerud
Jag är uppvuxen som jag misstänker alla andra svenska familjer, inte brytt oss om kristendom nått speciellt o.s.v men ändå firat jul och sånt som vanligt.

Egentligen har jag alltid varit emot religion under mitt liv och tänkt att de bara är gammalt och i princip efterblivet. Alltid sagt att vetenskapen dessutom bevisar motsatsen.

Så varför konvertera jag till islam?
Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.
Finns otroligt mycket mer att berätta varför jag konvertera, ifall det finns någon som undrar.

Varför vill man helt frivilligt ansluta sig till en sådan ondskefull sekt?!? Kan bara beklaga!
Citera
2016-02-14, 19:14
Medlem
franges avatar
Tycker du också att kvinnor skall stenas om man anser att de inte har lytt precis allt islamisterna har tvingat dem till?
Citera
2016-02-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thekeeper
Vad tycker du om att profeten Mohammed knulllade på aisha som var 9år?
Är du Shia eller Sunni?

Det finns så mycket många är i okunskap om när det kommer till den relationen. Trots att aIsha var så ung så var det något hon själv önskade. Tänk också på att det var en annan tid, de var först nu under 1990-talet som de i dem flesta stater blev olagligt för tjejer att gifta sig när dem är yngre än 10 år.
Utöver det så har jag svårt för just den frågan, men glöm inte att det var en helt annan tid och särkilt då var det normal över hela världen och sen vet jag att hans syfte var att hjälpa henne mer.

Jag är Sunni. Som ca 85-90% av alla muslimer är.
Citera
2016-02-14, 19:15
Medlem
Cents4s avatar
Jag har en rätt så relevant fråga. Hur känns det att vara en pedofildyrkare?
Citera
2016-02-14, 19:16
Medlem
JokkMokks avatar
Vad tycker du om judar?
Citera
2016-02-14, 19:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heinerud

Så varför konvertera jag till islam? Hörde av en bekant som också var svensk att det finns mycket vetenskapliga bevis i koranen, vilket gjorde att jag läste mer och mer om det, och det slutade att jag blev helt i chock när jag kollat upp allt. Fann inte ett ända fel trots att jag i flera dagar och veckor letat efter olika fel särkilt vetenskapliga för att motbevisa min vän, både på internet och i själva koranen.

Jag har svårt att se hur du kan hitta vetenskapliga bevis för någonting i koranen.

Du kan hitta pseudovetenskapliga teorier på hemsidor som diskuterar koranen, precis som du kan hitta pseudovetenskapliga teorier på kristna kreationisters hemsidor, men det är inte samma sak.

Islam, precis som kristendom, bygger på tro, inte vetenskap. Att blanda ihop vetenskap och tro är sällan produktivt.
Citera
2016-02-14, 19:20
Medlem
neqers avatar
Vet din familj om detta och vad tycker de i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in