Citat:
Ursprungligen postat av
Nanteq
Trots det har du väldigt svårt att visa upp några siffror för hur bra den finska vindkraften faktiskt går. En googling tyder på motsatsen.
Vad har Tidö gjort som orsakar de brakförluster du ser i den bifogade länken?
Vad bra, du har försökt ta reda på fakta.
Tidö har gjort allt de kunnat för att både signalera och försvåra för vindkraft, inklusive införa nya påhittade "balanseringskostnader". Som gäller enbart för vindkraft, kärnkraftverk behöver t.ex. inte betala nån balanseringsavgift om/när de måste stänga ner en reaktor för att fixa nåt.
Om jag hade varit ett vindkraftbolag på väg att bygga en stor vindkraftpark i Sverige skulle jag också ha lagt ner allt och flyttat inventering och vindkraftsproduktion till ett annat land. Vilket är vad de alla i stort sett gjorde, TACK VARE TIDÖ.
Det är ju vad du också vill, så jag förstår liksom inte hur det inte fattar det?
Vindkraft är ju "woke". Grön energi är "woke". Vindkraft är "inte lönsamt". Vindkraft är "fult". Yada, yada, yada...
Tidö fick ju precis som de ville, ingen ny vindkraft i Sverige. Du borde ju vara själaglad, den politiken LYCKADES ju. Men när man börjar påstå att "vindkraft inte funkar" generellt samtidigt som alla andra EU-länder och våra närmasta grannländer bygger ut vindkraft så det knakar, då ÄR man en verklighetsfrånvänd idiot. Och ännu dummare blir det när man kräver "bevis" på det som stirraar en i ögonen...
Sverige blir nu utan vindkraftsutbyggnad tack vare Tidö, det är bara att vara jätteglad och ropa ut det från hustaken, så att hela Sverige förstår vem som är ansvarig.
Jisses!