Citat:
Förstår att du är djupt religiös, kanske till och med i nivå med sekt.
Jag har inget behov av att "backa upp det". Det enda det leder till är en korkad "jo-nej"-diskussion, som blir överöst med en massa "fakta", av vilka 90% är snedvriden ideologisk bullshit.
Jag VET hur det ligger till och jag VET att det jag påstår stämmer, det räcker för mig, jag har inget behov av att överbevisa någon som är ideologiskt övertygad "anti-woke"/"anti-vindkraft". För min del får de gärna fortsätta tro på vad de vill, all korrekt data finns tillgänglig och det är upp till var och en att bilda sig en EGEN uppfattning.
Den här tråden handlar dessutom inte om vindkraft som sådan, utan om hur Tidö-regeringen har sabbat svensk ekonomi. Den helt vansinniga "vindkraft vs kärnkraft"-politiken är bara en del av den "sabbningen".
Där SD är skyldig till de idiotiska anti-vindkraftsskrivningarna i Tidöavtalet (som ledde till att flera stora marina vindkraftparker inte byggdes, medna regeringspartierna är skyldiga till att ha skrivit under idiotin. Och framförallt Busch & KD är skyldiga till att med alla medel försöka få igenom ett kärnkraftsbeslut, inklusive att aktivt motarbeta utbyggnaden av svensk vindkraft (vilket gjort att den flyttat till andra länder, yippee!!) och att samtidigt säga att energiproduktionen ju inte ska subventioneras men att kärnkraften ju ska subventioneras (för att löna sig, dessutom
). Och jo, att vi skattebetalare och elkonsumenter ska stå för notan för kärnkraft, i 40 år, genom att betala överpris för svensk kärnkraftsel. Den där som ju inte skulle subventioneras för att alla kraftslag ju skulle behandlas lika.
I slutändan blev det ingenting av kärnkraften. Ett löst spadtag och ett ännu lösare "beslut", som dessutom gällde en kanske-testdrift av en liten modulär reaktor.
Men det här ideologiskt drivna politiska "spelet" har orsakat Sverige och oss svenskar stor ekonomisk skada. Och kombinerar man det här klåpet, med att regeringen också motarbetat den gröna omställningen (som man, lustigt nog, motiverar kärnkraften med
) och sänkt bränslepriserna utan en aning om nåt slags fungerande miljöpolitik så talar vi om en enorm ekonomisk skada. Putin skulle inte ha kunnat göra det bättre fast hur han skulle ha försökt.
Och sen tar man jättestora statslån, i de svenska skattebetalarnas namn, för att försöka muta de svenska väljarna till en mandatperiod till. Det är i för sig förståeligt, en till mandatperiod är de här idioternas enda chans att försöka skyla över allt skit som de åstadkommit.
Så, i september blir det "anybody but Tidö" som gäller. Utom V då. Vilket därmed potentiellt blir första gången i mitt liv som jag skulle rösta på S. Det skulle jag ALDRIG ha trott, men också det kan man tacka Tidö för...
Jag VET hur det ligger till och jag VET att det jag påstår stämmer, det räcker för mig, jag har inget behov av att överbevisa någon som är ideologiskt övertygad "anti-woke"/"anti-vindkraft". För min del får de gärna fortsätta tro på vad de vill, all korrekt data finns tillgänglig och det är upp till var och en att bilda sig en EGEN uppfattning.
Den här tråden handlar dessutom inte om vindkraft som sådan, utan om hur Tidö-regeringen har sabbat svensk ekonomi. Den helt vansinniga "vindkraft vs kärnkraft"-politiken är bara en del av den "sabbningen".
Där SD är skyldig till de idiotiska anti-vindkraftsskrivningarna i Tidöavtalet (som ledde till att flera stora marina vindkraftparker inte byggdes, medna regeringspartierna är skyldiga till att ha skrivit under idiotin. Och framförallt Busch & KD är skyldiga till att med alla medel försöka få igenom ett kärnkraftsbeslut, inklusive att aktivt motarbeta utbyggnaden av svensk vindkraft (vilket gjort att den flyttat till andra länder, yippee!!) och att samtidigt säga att energiproduktionen ju inte ska subventioneras men att kärnkraften ju ska subventioneras (för att löna sig, dessutom
). Och jo, att vi skattebetalare och elkonsumenter ska stå för notan för kärnkraft, i 40 år, genom att betala överpris för svensk kärnkraftsel. Den där som ju inte skulle subventioneras för att alla kraftslag ju skulle behandlas lika.I slutändan blev det ingenting av kärnkraften. Ett löst spadtag och ett ännu lösare "beslut", som dessutom gällde en kanske-testdrift av en liten modulär reaktor.
Men det här ideologiskt drivna politiska "spelet" har orsakat Sverige och oss svenskar stor ekonomisk skada. Och kombinerar man det här klåpet, med att regeringen också motarbetat den gröna omställningen (som man, lustigt nog, motiverar kärnkraften med
) och sänkt bränslepriserna utan en aning om nåt slags fungerande miljöpolitik så talar vi om en enorm ekonomisk skada. Putin skulle inte ha kunnat göra det bättre fast hur han skulle ha försökt.Och sen tar man jättestora statslån, i de svenska skattebetalarnas namn, för att försöka muta de svenska väljarna till en mandatperiod till. Det är i för sig förståeligt, en till mandatperiod är de här idioternas enda chans att försöka skyla över allt skit som de åstadkommit.
Så, i september blir det "anybody but Tidö" som gäller. Utom V då. Vilket därmed potentiellt blir första gången i mitt liv som jag skulle rösta på S. Det skulle jag ALDRIG ha trott, men också det kan man tacka Tidö för...
Men Men Finsk vindkraft går bra säger du, men finnarna kan inte få det att gå plus i Sverige. Varför då`?
https://www.allabolag.se/organisation/fortum-sverige-ab/solna/energif%C3%B6rs%C3%B6rjning/2JYBK3QI5YE1K