2026-02-20, 06:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Har Axel fått något svar av rektorn eller Anjos morsa? Eller kollegorna för den delen.

Han ångrar nog bittert att han startade bråk med Axel 🤣 han kommer jämna honom vid marken.

Enligt gårdagens video så har Axel blivit kontaktad av rektorn nu, han har också kontaktat media, så den här sagan är långt ifrån slut
Citera
2026-02-20, 06:09
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Enligt gårdagens video så har Axel blivit kontaktad av rektorn nu, han har också kontaktat media, så den här sagan är långt ifrån slut

Är detta dock inte lite bisarrt beteende?

Liksom, börjar ni alla inte gå över alla accepterade gränser? Jag fattar att ni inte gillar Anjo, men att gå på hans mamma?
Citera
2026-02-20, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Liksom, börjar ni alla inte gå över alla accepterade gränser? Jag fattar att ni inte gillar Anjo, men att gå på hans mamma?

Det är där problemet uppstår. Axel tog inte kontakt med Zorita som Anjos mamma, utan för att hon som kurator med mål att informera ungdomar om hur man beter sig på nätet gjort ett samarbete med Anjo. I deras informationsvideo tar kuratorn Zorita och Youtubern Anjo upp flera punkter om mobbing mm som är i linje med just det Anjo sysslat med i flera år. Videon skall handla om att det inte är okej att mobbas på internet, men Anjo förespråkar mobbing i ord och handling.
När Kuratorn Zorita inte besvarade Axels mail utan gav det vidare till Anjo, som gjorde en AI-låt om det, så satte hon (kuratorn alltså) ribban själv. Jag är övertygad om att Axel skulle ha mailat skolans kurator om det olämpliga att använda en mobbare av rang i utbildningssyfte, även det IINTE hade varit Pontus Björlunds mamma
Senast redigerad av Goldentieisback 2026-02-20 kl. 06:31.
Citera
2026-02-20, 06:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Det är där problemet uppstår. Axel tog inte kontakt med Zorita som Anjos mamma, utan för att hon som kurator med mål att informera ungdomar om hur man beter sig på nätet gjort ett samarbete med Anjo. I deras informationsvideo tar kuratorn Zorita och Youtubern Anjo upp flera punkter om mobbing mm som är i linje med just det Anjo sysslat med i flera år. Videon skall handla om att det inte är okej att mobbas på internet, men Anjo förespråkar mobbing i ord och handling.
När Kuratorn Zorita inte besvarade Axels mail utan gav det vidare till Anjo, som gjorde en AI-låt om det, så satte hon (kuratorn alltså) ribban själv. Jag är övertygad om att Axel skulle ha mailat skolans kurator om det olämpliga att använda en mobbare av rang i utbildningssyfte, även det IINTE hade varit Pontus Björlunds mamma

Ok. Bisarrt. Förlåt, hela grejen är bisarr.
Citera
2026-02-20, 06:38
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Också, eftersom du vet vad, vem började attackera vems familjemedlemmar som inte har med något att göra?

Inte så att jag skulle kontakta en viss Henrik med informationen tihi.
Citera
2026-02-20, 06:57
Medlem
Det är hur som helst lite märkligt/dåligt att rektorn duckar att svara i en månad, är det inte?

Sen att kontakta ”media”? Tror inte media bryr sig.
Citera
2026-02-20, 07:13
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:

Skärp dig, det var ju dom som började kontakta folks arbetsplatser (legio m.fl.)
Citera
2026-02-20, 07:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Skärp dig, det var ju dom som började kontakta folks arbetsplatser (legio m.fl.)

Kalla mig en moralhora, men bara för att andra överträder gränser gör det inte rätt för dig att göra det.
Citera
2026-02-20, 07:17
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Kalla mig en moralhora, men bara för att andra överträder gränser gör det inte rätt för dig att göra det.
Jävla moralhora!
Citera
2026-02-20, 07:21
Avslutad
Citat:
Okej, bara ens egen moraliska hållning antar jag här, men: att attackera familjemedlemmar är inte okej. Att den andra gör det gör det inte okej för dig själv att göra det.

Också - för i helvete - gå utanför YooToob. Det finns en verklighet och varken Anjo eller Axel dikterar den (även om båda skulle gärna vara mini-Hitlers).
Ja att gå på familjemedlemmar är onödigt. Men Axel frågar rektorn mest om Axel, betalningar för tex föreläsningar och så. Men visst tar han upp mamman i rollen som kurator, gjort samarbeten med Anjo.
Anjo tar det nog med ro, han själv har gått på familjemedlemmar. Eller kommer han tycka det är fel när andra gör det men inte han?
Citera
2026-02-20, 07:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Jävla moralhora!

Jag vet. Men om ingen pausar och ställer sig dessa frågor förutom jag - ja, vem ska?
Citera
2026-02-20, 07:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Ja att gå på familjemedlemmar är onödigt. Men Axel frågar rektorn mest om Axel, betalningar för tex föreläsningar och så. Men visst tar han upp mamman i rollen som kurator, gjort samarbeten med Anjo.
Anjo tar det nog med ro, han själv har gått på familjemedlemmar. Eller kommer han tycka det är fel när andra gör det men inte han?

Här är grejen (och lite att tänka på): mina familjemedlemmar kan göra si och så utan att jag ens vet om det. Vad har ni ens för bevis på att Anjos mamma gjort något som kan räknas som klandervärt?

Och, som sagt, gå på ovetande låter som hemskhet.

Besvärligt, jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in