2026-02-19, 20:48
Medlem
Det här för för tankarna till fienden i öst. En rödgrön propaganda radiokanal som går live en månad innan valet.

Di röe ska segra
Citera
2026-02-19, 21:06
Medlem
Taebbans avatar
Nu får vi äntligen lyssna på när Anders Lindberg läser in sina krönikör direkt i radion. Ett självmord har aldrig varit närmare
Citera
2026-02-19, 21:48
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Det här för för tankarna till fienden i öst. En rödgrön propaganda radiokanal som går live en månad innan valet.

Di röe ska segra

Vilken fiende? Kina?

Hursom, finns ingen anledning att bli konspirationsteoretiker här. Det mesta Aftonbladet kommer rapportera om är väl kändisar och liknande.
Citera
2026-02-19, 22:24
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Beror helt på kvaliteten. De kommer försöka bli ett mindre torrt alternativ till P1 vilket inte är svårt att lyckas med.
P1 vetenskapsradion är rätt bra.
Annars lyssnar jag sällan på radio.
Citera
2026-02-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag vet att det inte fungerar så. Annars hade jag väl inte ifrågasatt det. Utrymmet är begränsat, men om det handlade om den tekniska begränsningen så skulle vi kunna få in massvis med fler radiokanaler till innan det skulle börja bli något problem.

Jag tror också att du har fel om ditt varför man vill begränsa marknaden. Man vill helt enkelt hålla koll på vad som sägs.

Så du bestämmer alltså vad andra tycker då, eller menar du att andra ska rätta sig efter vad du tycker oavsett om de tycker samma som dig? Du gillar diktaturer antar jag?

Jag har träffat ganska många människor i mina dar som tycker att NRJ och de andra skitet är det bästa som finns på radion. De säger att SR är skräpigt.

Så frågan är vem som har rätt. Eller kan människor tycka olika? Fast du menar nog att alla som inte tycker som dig har fel va?

Den tekniska begränsningen finns visst där. Går alldeles utmärkt att sända radio via internet annars.
Citera
2026-02-20, 00:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektalutdelning
Den tekniska begränsningen finns visst där. Går alldeles utmärkt att sända radio via internet annars.

Visst finns det en begränsning. Men den går inte vid 3 st radiokanaler. Vi skulle kunnat haft flera stycken till.

Med det i tanken så är det väldigt fel att sänka ett etablerat företag som är väldigt omtyckt av många på det sättet som görs. Både omoraliskt och korkat.

Visst kan man sända via internet. Men vad fan har det med detta att göra?
Citera
2026-02-20, 04:39
Avslutad
Pest eller kolera. Skitmusik eller skitidéer. Jag skippar den varje gång i bilen. Alltid bra att veta vad man ska hoppa över.
Citera
2026-02-20, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattkramp
Pest eller kolera. Skitmusik eller skitidéer. Jag skippar den varje gång i bilen. Alltid bra att veta vad man ska hoppa över.
Om vi släpper deras ledare, vad är det då för "skitidéer" som Aftonbladet har?

Jag brukar lyssna på bland annat deras Krimpodd ( https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/program/1285 ), och kan inte se något konstigt eller vänstervridet med den.

Du får gärna förklara för mig.
Citera
2026-02-20, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vilket chockbesked. NRJ är de enda lyssningsbara.
Vidrigaste kanalen bara jävla massa reklam o skitmusik
Citera
2026-02-20, 06:59
Medlem
Klassisk sossekorruption. En sossepamp sitter och bossar över nämnden som delar ut tillstånden. Nu ska det vara "mer mångfald i radio" dvs sossarna vill ha total kontroll över media.
Det är som DDR.

Vad vi behöver är "mångfald" på SVT och SR. Inte bara vänsteraktivister.
Varför ska Bonniers enorma monopol få mediestöd? Vansinne. Lägg ner.
Citera
2026-02-20, 07:04
Medlem
Även när man lyssnar på statsradio så blir man helt matt av all vänstergegga. Den smyger sig på. Förnumstiga medelålders tanter som bräker på med diplomatbetoning. Cecilia Uddén är ett bra exempel.
Finns bra program dock ibland.

Aftonhorans kanal kommer att vara som vanligt med en massa insprängd sossepropaganda. Helt klart jäv, riv upp beslutet. Sparka nämnden.
Citera
2026-02-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Klassisk sossekorruption. En sossepamp sitter och bossar över nämnden som delar ut tillstånden. Nu ska det vara "mer mångfald i radio" dvs sossarna vill ha total kontroll över media.
Det är som DDR.
Om du vet att det är så, ska du naturligtvis berätta vilka sossar det är som bestämt att Aftonbladet ska få tillstånd.

Om du bara tror, så ska du berätta det.

Ingen tjänar på att du eller någon annan bara drar saker ur röven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in