2026-02-19, 04:04
Medlem
Partiet i Täby hittades den 21/5 och förutom MAs DNA hittades även DNA från Kh*lil Hem*ssi på partiet. Senast jag hörde talas om KH var han associerad med Om*ar Yo*moks gäng. Polisen misstänker initialt MA för att ha transporterat 90-120 kg kokain från inbrottsplatsen i en VW UP men han delges senare misstanke för 275 kg. Varför har jag inte klart för mig än.
Citera
2026-02-20, 00:03
Medlem
Smugglingen
Säckar med kokain smugglas till Helsingborgs hamn den 11/5 -25 i en banancontainer från Costa Rica. Smugglingen är välplanerad och en kvinna kontaktar hamnen och anmäler att containern ska hämtas. Containerns ID, chaufförens namn, lastbilens bilnummer mm lämnas. Chauffören, en vitrysk man, fyller i blanketter i eget namn vid hamnkontoret för att få tillgång till hamnen och containern. Han har, den 13/5, kommit med en färja till Karlshamn från Litauen där han arbetar som chaufför vid ett åkeri. Samma dag plockar han upp en albansk man i Helsingborg innan han låter lasta containern på trailern. Den har då precis lastats av båten. Allt går prydligt till. Han transporterar sedan containern till en parkering i Landskronatrakten. Där sker omlastning till en vit skåpbil.