Citat:
Ursprungligen postat av
TopDogg08
Rätt så märkligt. Spanarna ser när hela lasten lastas om och 250 kg hittas senare i Malmö. Troligen pga spaning. Men var tog resten vägen? Utöver dessa 10 kg i Täby.
Och den här kvinnan var det rätt person som nämndes i tråden. Står ej som avliden om det nu har en betydelse.
Säg det. Jag läser successivt och letar indicier. Polisen misstänker att en billast hunnit tas från lägenheten innan de kom till platsen. Jag har även noterat att:
- smugglarna körde omkring en del i Malmö och även tog en sväng till Lund,
- Most*pha ”Musti” *youbs DNA hittas på narkotikan i Täby som kom från det här partiet,
- Fer%d Mus%nov%cs förhörs i ärendet om stölden.
Fer%d förhörs eftersom polisen misstänker att han var inblandad i stölden av kokainet; han hade bilder på det i sin telefon och tycks ha löst en chaufför till Skåne i en chat som tycks relatera till den här stölden. Han hade även annonserat ut en större mängd kokain. Som en parantes noterar jag att Fer%d haft kontakt med signalalias ”Chuck Norris”, ett alias som var med och styrde upp vid skjutningen i Eslöv liksom med en ”Don Fox”. I Eslöv sköt samma kille som sedan mördade tre i Uppsala. Fer%d är känd för mig då han frikändes från medhjälp till människorov vid två kidnappningar i bla Strängnäs efter att ett narkotikaparti destinerat till Norge stulits och istället fraktats till Malmö.
Det har nämnts två kvinnor. Den första var fel och den andra rätt.
*=a, %=i
Relaterade trådar:
(FB) Två personer skjutna i Eslöv (2025-04-15)
(FB) Uppsala: Tre ihjälskjutna, Hjalmar Brantingsgatan (2025-04-29)
(FB) Man förlorade knarkparti – fru och litet barn kidnappades, Strängnäs (2025-04-21)