2025-12-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Bägge herrar brukar även kalla von der Leyen för "van" der Leyen, alltså det nederländska uttalet istället för det tyska. Detta kan pågått i flera år och är kolossalt störande.

Tror det är någon namn-dyslexi faktiskt. ”Mondi” i Indien och Mohamed bin Salem i SA.

Instämmer för övrigt att schismen mer och mer verkar va ett faktum. Arne Weinz får inte va med i ”Spanarna” längre när han ifrågasatte Janouchs skadeglädje över att Stina Wollter hade blivit cancellerad över något hon skrivit om Israel. Lars Bern är så djupt inne i den brics-anstrukna al jazeera nyhetscykeln att han är något av en frifräsare på swebbtv numera, men när han dör kommer det bli 100 procent pro-semitiskt muslimhat på swebbtv.
Citera
2025-12-14, 15:08
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Tror det är någon namn-dyslexi faktiskt. ”Mondi” i Indien och Mohamed bin Salem i SA.

Instämmer för övrigt att schismen mer och mer verkar va ett faktum. Arne Weinz får inte va med i ”Spanarna” längre när han ifrågasatte Janouchs skadeglädje över att Stina Wollter hade blivit cancellerad över något hon skrivit om Israel. Lars Bern är så djupt inne i den brics-anstrukna al jazeera nyhetscykeln att han är något av en frifräsare på swebbtv numera, men när han dör kommer det bli 100 procent pro-semitiskt muslimhat på swebbtv.

Slutade följa alternativa profiler och kanaler för flera år sedan. Mår fysiskt illa när jag läser i den här tråden och förstår med skärpa att mitt beslut att sluta följa liknande skräp varit det rätta. Följer inga profiler el. kanaler tillhörande bänghögern/bombhögern heller. (Vänsterkanaler och profiler har jag aldrig följt.)

Livet är för kort för att kastas bort på idiotier.

För mig handlar det om att förstå systemet och utnyttja det till min fördel.
Citera
2026-01-05, 17:28
Medlem
Jag lider med de anhöriga till Lars Bern med flera som ska stå ut med att gubbgänget sitter och skämmer ut sig på nätet.
Citera
2026-01-09, 09:27
Medlem
Kvillebacken1s avatar
LOL hade missat att Unni Drougge nu sitter med Matikainen och Janouch i nåt pratprogram.
Citera
2026-01-09, 09:48
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
LOL hade missat att Unni Drougge nu sitter med Matikainen och Janouch i nåt pratprogram.

Det finns tydligen en publik för den här typen av åsikter. Låt det vara högt i tak. Alla kan inte vara finliberaler.
Citera
2026-01-09, 10:04
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Slutade följa alternativa profiler och kanaler för flera år sedan. Mår fysiskt illa när jag läser i den här tråden och förstår med skärpa att mitt beslut att sluta följa liknande skräp varit det rätta. Följer inga profiler el. kanaler tillhörande bänghögern/bombhögern heller. (Vänsterkanaler och profiler har jag aldrig följt.)

Livet är för kort för att kastas bort på idiotier.

För mig handlar det om att förstå systemet och utnyttja det till min fördel.

Vi ska nog vara glada att alla inte tänker som du. Frihet och verklig förändring kräver att människor debatterar, ifrågasätter, står upp för sina ideal och aktivt försöker förbättra samhället. Utan det stannar allt – eller ännu värre som nu inom EU, rör sig nedåt.

Att bara ”förstå systemet och utnyttja det till sin egen fördel” medan man låter andra forma samhället, lagarna och framtiden är i praktiken att ge upp inflytandet över sitt eget liv. Historiskt har alla framsteg – rättigheter, frihet, välstånd – kommit ur människor som vägrat vara tysta eller bekväma.

Debatt är inte skräp. Oenighet är inte farligt. Likgiltighet är det.
Citera
2026-01-10, 14:23
Medlem
Johan As avatar
Nu är jag visserligen för det fria ordet men jösses vad less jag är på Swebbtv. Den där sabbatsgojen Lars Enarson får breda ut sig alltför ofta. Inget israelerna gör är fel i hans huvud. Är det någon som verkligen tror på och håller med om hans tokerier?
Citera
2026-01-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan A
Nu är jag visserligen för det fria ordet men jösses vad less jag är på Swebbtv. Den där sabbatsgojen Lars Enarson får breda ut sig alltför ofta. Inget israelerna gör är fel i hans huvud. Är det någon som verkligen tror på och håller med om hans tokerier?
SWEBBTV får pengar av Kreml, sluta kolla på skiten.
Citera
2026-01-12, 04:32
Medlem
Johan As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
SWEBBTV får pengar av Kreml, sluta kolla på skiten.
Det är möjligt att de är sponsrade av Kreml. Jag får annars intrycket av styrande finansiering från annat håll.
Citera
2026-02-19, 20:34
Medlem
WTF865s avatar
Willgert är en oseriös fåne som upplåter programtid åt två jubelidioter som Claes Hedberg och Ole Dammergard. Hej då, SwebbTV!
Citera
2026-02-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Willgert är en oseriös fåne som upplåter programtid åt två jubelidioter som Claes Hedberg och Ole Dammergard. Hej då, SwebbTV!
Vet inte varför Wilgert är så kåt på just Hedberg. Han blir som en liten skolflicka som får träffa sin idol varje gång Hedberg dyker upp i rutan. Dammegård låter så extremt dryg när han pratar, både på rösten och i vad han säger. Wilgert är dessutom så pinsam när han hela tiden likt en hästhandlare ska promota Swebbtvs produkter, diverse sammankomster och deras fula ai-låt. Verkligen skämskudde.
Citera
2026-02-20, 00:07
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan A

Swebbtv fick nog en rejäl känga och tvingades sparka Stenlund då kanalen var väl frispråkig om vad som försiggick i Israel. Swebbtv blev samtidigt av med stora bidrag av samma skäl vad det verkade. Det är väl därför de släpper in den här Enarson. Allvarligt talat. Hur tusan kan man ta Israel i försvar i denna stund. Visst, man kan ha skäl att hålla Israel vid sitt hjärta, men just i denna tid bör man ligga lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in