2026-02-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Att dricka alkohol innebär inte att man dricker sig ens lätt påverkad , ett glas vin till maten eller ett glas öl någon gång ibland är också att dricka alkohol

Kryddor , koffein går över i mjölken och kan ge ont i magen hos bebis , jag slutade med mjölk när jag ammade eftersom barnet fick ont i magen visade sig senare att mitt barn var allergisk mot mjölkprotein .

Hur kan du då tro att dricka vin och amma ska vara så lämpligt ? Bara för Socialstyrelsen säger det?
Citera
2026-02-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Hur kan du då tro att dricka vin och amma ska vara så lämpligt ? Bara för Socialstyrelsen säger det?
Vem säger att det är så lämpligt det är ju inte en rekommendation att göra det utan bara att det inte är skadligt gällande amning , att bli påverkad är lika skadligt om man ger ersättning som om man ammar eftersom den som är påverkad blir lika fumlig oavsett
Citera
2026-02-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vem säger att det är så lämpligt det är ju inte en rekommendation att göra det utan bara att det inte är skadligt gällande amning , att bli påverkad är lika skadligt om man ger ersättning som om man ammar eftersom den som är påverkad blir lika fumlig oavsett

Varför är det inte istället olagligt att amma och dricka ? Hur kan socialstyrelsen rekommendera detta?

Du säger själv att du märker att det direkt märktes på ditt barn vad du åt?
Citera
2026-02-19, 20:52
Medlem
Citat:
Varför är det inte istället olagligt att amma och dricka ? Hur kan socialstyrelsen rekommendera detta?

Du säger själv att du märker att det direkt märktes på ditt barn vad du åt?
Mitt barn visade sig vara allergisk mot mjölkprotein och reagerade när jag åt ost , youghurt osv och uppvisas symtom på ont i magen , andra barn reagerar med ont i magen när mammor äter kryddstark mat , en del reagerar när mammor äter jordgubbar osv
Socialstyrelsen rekommenderar inte alkohol utan de avråder bara inte mot det eftersom det inte har påverkan på bröstmjölk.
Att vara berusad är lika illa om man ammar eller ger ersättning pga diverse skäl
Citera
2026-02-19, 22:23
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Uppåt 5 % av svenska barn placeras. De flesta "frivilligt" men under hot om LVU om föräldrarna inte går med på en "frivillig" placering av sitt barn. Det är vanligare än man kan tro och det är en miljardindustri. Varje placering av ett barn kostar storleksordningen miljoner årligen. Om man sedan ska kalla det handel med barn är ju en annan fråga, men det är många som livnär sig på barnens elände om man säger så.

Och till vilken nytta kan man fråga sig? Forskningen är inte nådig med vad som händer med de placerade barnen.

Jag frågade om försäljning. Ni påstår att staten Sverige SÄLJER barn.

Ja, staten omplacerar barn vars föräldrar inte KLARAR AV att ta hand om dem, känslomässigt, mätta, skydda från skada osv.
Citera
2026-02-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

Ja, staten omplacerar barn vars föräldrar inte KLARAR AV att ta hand om dem, känslomässigt, mätta, skydda från skada osv.

Det är samma sak, nej staten omplacerar också barn utan anledning

Sluta kom här och spela präktig.

Vad har du för belägg för att det inte är så?

Barn kan omhändertas om dom inte trivs i skolan tex, eller för att någon söker hjälp med andra saker.
Senast redigerad av Omduvaemin 2026-02-19 kl. 22:56.
Citera
2026-02-20, 00:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är samma sak, nej staten omplacerar också barn utan anledning

Sluta kom här och spela präktig.

Vad har du för belägg för att det inte är så?

Barn kan omhändertas om dom inte trivs i skolan tex, eller för att någon söker hjälp med andra saker.

Jag bad om bevis att staten säljer barn. Ingen. Inte en enda kunde ge mig bevis. Ändå pratar ni om det som om det vore ett faktum.
Medan faktum är att om ni hade varit de där underbara, omhändertagande föräldrarna ni tror ni är, så hade era barn varit hemma hos er nu. Suger det till i mammahjärtat? Varför gjorde det inte det från början?

Ps NEJ barn omhändertas inte för att det inte trivs i skolan
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-02-20 kl. 01:24.
Citera
2026-02-20, 01:16
Medlem
Citat:
Jag bad om bevis att staten säljer barn. Ingen. Inte en enda kunde ge mig bräevis. Ändå pratar ni om det som om det vore ett faktum.
Medan faktum är att om ni hade varit de där underbara, omhändertagande föräldrarna ni tror ni är, så hade era barn varit hemma hos er nu. Suger det till i mammahjärtat? Varför gjorde det inte det från början?

Haha är det en skruv som saknas eller?

Förstår du väll själv att socialtjänsten inte går och kidnappar barn. Utan dom gör det genom byråkrati och makt.

Det finns massor med föräldrar vars barn mår dåligt i skolan som blir oros anmälda, där dom kan omhänderta barnet med lvu.

Det är tusentals barn som får lvu, det kan ske för att föräldrar tackar nej till insatser tex, ca 30 000 barn varje år?

De räcker med en liten sak som dom anmärker på, så kan de ta barnen.

Det är inget rättssäkert process att ta barnen.

Barnen säljs inte, barnen omsätter dock mycket pengar tex i familjehem genom handläggningar, alla personer som är med och gör byråkrati gällande ett barn tjänar en lön.

Det kan hända dig också, det räcker med att vara lite omogen, som du verkar vara så kan dom anmärka på det, eller att du är lite orolig eller frågar mycket på bb osv. Att du ser för ung ut osv osv.
Citera
2026-02-20, 05:33
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är en halmgubbe. Ingen av oss har påstått att en regelrätt försäljning sker. Dock så ska man komma ihåg att varje barn som kommer in i systemet ökar omsättningen i storleksordningen miljoner för privata företag. Det finns alltså ekonomiska incitament att placera så många barn som möjligt. En miljardindustri.

Citat:

Ja, så låter det på pappret, men vem är en socionom och lokala fritidspolitiker att avgöra något sådant allvarligt och livsavgörande? Risken för att det går fel som LVU-processen är konstruerad är tyvärr mycket stor.

Återigen du förstår inte skillnaden mellan hur LVU ser ut på pappret och hur illa det faktiskt fungerar för de familjer och barn som dras in i denna sjuka kafkaprocess.
Citera
2026-02-20, 05:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag bad om bevis att staten säljer barn. Ingen. Inte en enda kunde ge mig bevis. Ändå pratar ni om det som om det vore ett faktum.
Varje barn som kommer in i systemet kostar storleksordningen miljoner. Det är inget påhitt. Det är vad det kostar. Socialtjänsten samarbetar med privata aktörer och de rekommenderar så klart sina tjänster och att barnet "behöver" placeras. Förlorarna blir barnet och samhället, eftersom placeringar av barn har visat sig vara mycket skadligt och orsakar ofta bara ännu värre problem än som fanns från början och ännu värre sociala problem, mer kriminalitet, utanförskap och framtida problem på arbetsmarknaden mm.

Citat:
Men vad är det för halmgubbar du kommer med? Det är många som inte har problem själva med soc, men sm känner till kafkaprocesserna som är kritiska till hur LVU-processen är utformad och vet om att soc vinklar och manipulerar i sina utredningar för att tvångsomhänderta barn.

Citat:
Vilket barn som helst kan omhändertas om soc vill det. De behöver bara utforma berätteslen efter vad domstolarna brukar gilla att höra.
Citera
2026-02-20, 11:34
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det är en halmgubbe. Ingen av oss har påstått att en regelrätt försäljning sker. Dock så ska man komma ihåg att varje barn som kommer in i systemet ökar omsättningen i storleksordningen miljoner för privata företag. Det finns alltså ekonomiska incitament att placera så många barn som möjligt. En miljardindustri.

Citat:
Varje barn som kommer in i systemet kostar storleksordningen miljoner. Det är inget påhitt. Det är vad det kostar. Socialtjänsten samarbetar med privata aktörer och de rekommenderar så klart sina tjänster och att barnet "behöver" placeras. Förlorarna blir barnet och samhället, eftersom placeringar av barn har visat sig vara mycket skadligt och orsakar ofta bara ännu värre problem än som fanns från början och ännu värre sociala problem, mer kriminalitet, utanförskap och framtida problem på arbetsmarknaden mm.

Återigen. Hur tjänar socialtjänsten pengar på att hjälpa privata företag? Och varför placeras det inte bara mer och mer barn i en sådan lukrativ verksamhet?

Sån otrolig hjärnröta på er släpp bara hela penga-argumentet. Riktiga jävla foliehattar.
Citera
2026-02-20, 11:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Återigen. Hur tjänar socialtjänsten pengar på att hjälpa privata företag? Och varför placeras det inte bara mer och mer barn i en sådan lukrativ verksamhet?

Sån otrolig hjärnröta på er släpp bara hela penga-argumentet. Riktiga jävla foliehattar.

Du och dina halmgubbar. Det du och dina vänner i socdyrkarklubben är att ni inte förstår dynamiken i vinstintresse.från privata företag och en socialtjänst som med skattemedel vill köpa sig fri från ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in