2026-02-19, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag hsr ärligt talat aldrig antagit någons sexuella läggning baserat på hur de ser ut. Iofs aldrig brytt mig om nåns sexuella läggning annat än om jag själv har haft intresse heller. Antar att de två sakerna hänger ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vilken extremt tråkig värld du måste leva i, om du år 2026 går och inbillar dig att det är attributen för om någon är bög eller flata. Har du ingen som helst omvärldskoll eller social känsla?

Lever man i en bubbla som TS gör blir det lite svårt att se världens nyanser. Allt måste vara svart eller vitt. Hen skulle nog må bra av att gå ut lite och prata med andra människor.

Jag är helt med på Prax^ inställning att jag aldrig brytt mig annat än när jag själv varit attraherad av en person.
Citera
2026-02-19, 11:14
Medlem
Connykrims avatar
Man ser direkt när en kille är bög. Iaf sådär ultrabög så denne vill bli feminin av sig också.

Klär sig i magtröja o sånt där vidrigt. Sen gör de alltid till rösten också.. varför? Finns ju många bögar som klär sig manligt och pratar normalt? Bög är man väl för man gillar män (trodde jag) inte en man som leker kvinna.

Flata - kort hår, hår under armarna, direkt flata o näs piercing alltså noshörningstypen
Citera
2026-02-19, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har det hänt dig?

Kanske svårt och få reda på sådant, det är ju inget som folk säger till en.

Överlag så stämmer nog stereotyper.

Kille, feminine, dras till saker som intresserar kvinnor make up osv
Tjejer, Inga bröst, kort hår, klär sig som en kille, tjejer som håller varandra om händerna, delar toa osv. Jag vet att dom 2 sista nämnda kan straighta tjejer göra men jag tycker ändå det är weird.

Vilka stereotyper har du av homosexuella. Har du haft fel någon gång?

Det är inte svart på vitt. Bara så ingen misstolkar bara för jag säger kort hår så betyder det inte att jag tror alla tjejer är lesbiska men det hjälper inte deras sak.

Nej det har aldrig hänt mig, du måste gå ut mer i samhället och inte sitta inne med dina 1970-tals åsikter om andra människor du lever i år 2026 nu!
Citera
2026-02-19, 12:28
Avstängd
Dom flesta brukar inte råka ut för människor som dig, som har en besatthet av att gräva i andras sexliv och allt runtom det.
Frågan är vad du får ut av att veta vad folk omkring dig har för läggning?
Dom flesta skiter i vilket.

Eller är det så att du själv är homosexuell men inte kommit ut ur garderoben?
Och nu startar du en tråd för att stämma av ”läget” ute i samhället?
Kan intyga att ingen kommer att bry sig.
Men det kanske är en besvikelse?
Citera
2026-02-19, 12:30
Medlem
Orm Ondes avatar
Inte särskilt vanligt, tror jag. Män som inte beter sig fjolligt och kvinnor som inte beter sig manhaftigt brukar åtminstone jag förutsätta är hetero (läs:normala) tills motsatsen bevisas.
Citera
2026-02-19, 12:35
Medlem
Som en ickebinär man så har jag själv blivit misstolkad för att vara enbart homosexuell bara för att jag är lång och har en ämnesomsättning som resulterat i att jag förblir smal oavsett träning och kost. Även om jag för övrigt ser ”manlig” ut. Så jag skulle nog säga att det är relativt vanligt och väldigt irriterande om man blivit utsatt för det oavsett om man är man, kvinna eller vad man har för könsidentitet.
Samtidigt har jag träffat flertalet ”manliga män” som är lika homosexuella som huvudkaraktärerna i brokeback mountain utan att någon skulle kunna tro det. Så antagligen ligger det mesta i stereotyper.
Citera
2026-02-20, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej det har aldrig hänt mig, du måste gå ut mer i samhället och inte sitta inne med dina 1970-tals åsikter om andra människor du lever i år 2026 nu!

Jag jobbar i nöjesbranschen så jag behöver knappast gå ut ännu mer men tack för tanken.
Citera
2026-02-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebolakvartetten
Som en ickebinär man så har jag själv blivit misstolkad för att vara enbart homosexuell bara för att jag är lång och har en ämnesomsättning som resulterat i att jag förblir smal oavsett träning och kost. Även om jag för övrigt ser ”manlig” ut. Så jag skulle nog säga att det är relativt vanligt och väldigt irriterande om man blivit utsatt för det oavsett om man är man, kvinna eller vad man har för könsidentitet.
Samtidigt har jag träffat flertalet ”manliga män” som är lika homosexuella som huvudkaraktärerna i brokeback mountain utan att någon skulle kunna tro det. Så antagligen ligger det mesta i stereotyper.

Tack för ditt svar, uppskattas.
Jag köper det att det finns folk som inte stämmer in på dom klassiska stereotyperna. Men du som icke binär, skulle du kunna ge en objekt bild över hur mycket stereotyper stämmer inom den sfär du lever i?
Citera
2026-02-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tack för ditt svar, uppskattas.
Jag köper det att det finns folk som inte stämmer in på dom klassiska stereotyperna. Men du som icke binär, skulle du kunna ge en objekt bild över hur mycket stereotyper stämmer inom den sfär du lever i?
Jag kan bara säga att de flesta stereotyper som finns i vårat samhälle är rena rama skräpet. Det är våra egna fördomar för ingen människa är fördomsfri. Den enda stereotypen man absolut kan se definitivt är stereotyper när det kommer till politisk ideologi. Främst mitten och till höger.
Önskar jag kunde vara till mer hjälp men hbtqi+ rörelsen är inte särskilt fördomsfulla om ingen givit en anledning till det.
Citera
2026-02-21, 05:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Man ser direkt när en kille är bög. Iaf sådär ultrabög så denne vill bli feminin av sig också.

Klär sig i magtröja o sånt där vidrigt. Sen gör de alltid till rösten också.. varför? Finns ju många bögar som klär sig manligt och pratar normalt? Bög är man väl för man gillar män (trodde jag) inte en man som leker kvinna.

Flata - kort hår, hår under armarna, direkt flata o näs piercing alltså noshörningstypen
Var säker på din läggning innan du börjar med porren då.
Citera
2026-02-21, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim

Ja så brukade det se ut. Det var så enkelt då. Nu är det så jävla komplicerat.
Inte ens jag har koll längre, och det säger en hel del..
Citera
2026-02-21, 07:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebolakvartetten

Tror allvarligt talat att folk skiter i om du är lite homo, mycket homo, enbart homo, du hamnar i bögfacket oavsett. Nej, vill du ha förståelse för din läggning (säger man så utan att kränka) så är det nog bäst att röra dig bland likasinnade?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in