2026-02-19, 07:42
Medlem
Har det hänt dig?

Kanske svårt och få reda på sådant, det är ju inget som folk säger till en.

Överlag så stämmer nog stereotyper.

Kille, feminine, dras till saker som intresserar kvinnor make up osv
Tjejer, Inga bröst, kort hår, klär sig som en kille, tjejer som håller varandra om händerna, delar toa osv. Jag vet att dom 2 sista nämnda kan straighta tjejer göra men jag tycker ändå det är weird.

Vilka stereotyper har du av homosexuella. Har du haft fel någon gång?

Det är inte svart på vitt. Bara så ingen misstolkar bara för jag säger kort hår så betyder det inte att jag tror alla tjejer är lesbiska men det hjälper inte deras sak.
Citera
2026-02-19, 07:52
Medlem
Jag hsr ärligt talat aldrig antagit någons sexuella läggning baserat på hur de ser ut. Iofs aldrig brytt mig om nåns sexuella läggning annat än om jag själv har haft intresse heller. Antar att de två sakerna hänger ihop.
Citera
2026-02-19, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har det hänt dig?

Tjejer, Inga bröst, kort hår, klär sig som en kille, tjejer som håller varandra om händerna, delar toa osv. Jag vet att dom 2 sista nämnda kan straighta tjejer göra men jag tycker ändå det är weird.

Det är inte svart på vitt. Bara så ingen misstolkar bara för jag säger kort hår så betyder det inte att jag tror alla tjejer är lesbiska men det hjälper inte deras sak.

Vilken extremt tråkig värld du måste leva i, om du år 2026 går och inbillar dig att det är attributen för om någon är bög eller flata. Har du ingen som helst omvärldskoll eller social känsla?
Citera
2026-02-19, 08:04
Medlem
Jag har aldrig haft fel angående det, jag dömer ut män som är feminina direkt som bögar. Det gör väl alla?

Det finns ingen man som håller på med make-up och samtidigt är straight kanske 1 på miljonen av alla män som gör det
Citera
2026-02-19, 08:06
Medlem
Tidvinds avatar
Hände ju att man kallade en och annan klasskamrat bög när man var i grundskolan. Men det var väl mest i förnedrande syfte.
Citera
2026-02-19, 08:11
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Har det hänt dig?

Skulle säga att det där är rätt trubbiga markörer som inte ger så mycket mer än spekulationer.

Det som är den tydligaste markören är att inga namn nämns på ragg/dejter. Berättelser om ragg/dejter konstrueras då genus inte behöver användas. Könsneutrala ord används konsekvent: "mitt ex", "min sambo" osv.

För tio år sedan var även utelämnandet av namn på klubbar en extremt tydlig markör. Idag skulle det kanske vara att utelämna vilken app man träffats på.
Citera
2026-02-19, 08:16
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har aldrig haft fel angående det, jag dömer ut män som är feminina direkt som bögar. Det gör väl alla?

Det finns ingen man som håller på med make-up och samtidigt är straight kanske 1 på miljonen av alla män som gör det

Har nog mer att göra med ålder och socioekonomi. Om Åke, 55, i Bjurträsk håller på med ögonskugga, så ja, men om Carl, 55, på Lidingö håller på med solpuder och neutraliserande concealer, nej.

Samma med yngre män, ju högre socioekonomisk status, desto mer make för att se framgångsrik ut.
Citera
2026-02-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Har nog mer att göra med ålder och socioekonomi. Om Åke, 55, i Bjurträsk håller på med ögonskugga, så ja, men om Carl, 55, på Lidingö håller på med solpuder och neutraliserande concealer, nej.

Samma med yngre män, ju högre socioekonomisk status, desto mer make för att se framgångsrik ut.
Men då har han inte make-up som intresse. Det är som att säga att jag har tandborstning som intresse för att jag borstar tänderna, det är bara ett nödvändigt ont.
Citera
2026-02-19, 08:33
Medlem
dude2ks avatar
Hm, första problemet brukar vara att klura ut könet.. haft fel otaliga gånger. Sexuell läggning känns överkurs!
Citera
2026-02-19, 08:39
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur vanligt är det att straighta tjejer och killar döms ut som homosexuella?

Har absolut haft funderingar om snubbar som man sett på gymmen genom åren. Typ att du kan ju bara inte var strejt som du står och kromar dig framför spegeln och kniper med skinkorna medan det körs. Och ja, jag har haft fel där flera gånger har det visat sig.

Och naturligtvis så tänker jag att äldre gubbar som är lite väl eleganta absolut är intresserade av småpojkar. Och där vet jag väl egentligen inte om jag haft fel eller inte, men det skulle vara lite roligt att veta vad de två som jag är ytligt bekanta med egentligen gör när de säger att de åker till Thailand för att spela golf.
Citera
2026-02-19, 08:46
Medlem
Belters avatar
Citat:
Har det hänt dig?

Och fullständigt ointressant och ovidkommande vad folk har för läggning.
Citera
2026-02-19, 09:09
Avstängd
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Hände ju att man kallade en och annan klasskamrat bög när man var i grundskolan. Men det var väl mest i förnedrande syfte.
Lol, "bögdjävel" var rätt vanligt ja.

Nån som minns ernst i tv-rutan. Alla blev förvånade över att han var gift. Ännu värre med den där tjocka glada matexperten. HAn är ju fjolligare än gardell (jag misstänker fortfarande att han är bi.)

Jag blev förvånad när Peter Jöback kom ut ut garderoben. Jag trodde han var öppen med sin läggning sedan första dagen.

Det är undantagen som är intressanta. Jag har tex. nämnt Carolina Klyft tidigare. De idrottsresultat hon presterat går inte att prestera om du inte utsattes för stora mängder testosteron i mammas mage och får manliga egenskaper.
Vi vet detta idag. Att kvinnor som utsatts för testosteron i mammas mage får manliga egenskaper som "normala" kvinnor inte kan konkurrera med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in