2025-07-04, 07:11
Medlem
Jag söker skvaller om Dalafrid och deras Vd J*nas F. Vet att det försegår mycket oetiskt där, samt florerar massa rykten. Skulle vara intressant att höra om det finns något mer.
Vet bla. att han har haft sex med klienter, hotat personal och anordnar kokainpartyn.
Citera
2025-07-04, 10:48
Medlem
midnightramblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delia1
Jag söker skvaller om Dalafrid och deras Vd J*nas F. Vet att det försegår mycket oetiskt där, samt florerar massa rykten. Skulle vara intressant att höra om det finns något mer.
Vet bla. att han har haft sex med klienter, hotat personal och anordnar kokainpartyn.

Alltså finns det någon större tönt i Dalarna än Jonas Fr*berg... Har tyvärr inget skvaller förutom att jag tror på allt skit jag hör om den mannen.
Citera
2025-07-05, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Alltså finns det någon större tönt i Dalarna än Jonas Fr*berg... Har tyvärr inget skvaller förutom att jag tror på allt skit jag hör om den mannen.

Jag är själv inte från Dalarna, men vi var där på lite jobb när vi träffade honom. Han stötte på mig och min kompis, vi blev lite livrädda, han ser verkligen ut som pundare deluxe. Även hört rykten om att han haft business i Gävle där han lurat folk på rätt många miljoner.
Citera
2025-11-10, 10:49
Medlem
Citat:
Jag är själv inte från Dalarna, men vi var där på lite jobb när vi träffade honom. Han stötte på mig och min kompis, vi blev lite livrädda, han ser verkligen ut som pundare deluxe. Även hört rykten om att han haft business i Gävle där han lurat folk på rätt många miljoner.

De stämmer nog ganska bra att han stöter på de flesta 🤣 Har oxå hört att de är en hel del droger på stödboendet och att de är mycket pengafiffel
Citera
2026-02-06, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcontinen123
De stämmer nog ganska bra att han stöter på de flesta 🤣 Har oxå hört att de är en hel del droger på stödboendet och att de är mycket pengafiffel

Vad hände med den där Stockholms bruden Je**y Br*no som Han va tillsammans med öppnade salong i Borlänge hörde att dom hade sex lekar med andra inblandade kanske lite droger med i bilden oxå…
Citera
2026-02-19, 10:48
Medlem
ying-CreUyangs avatar
https://www.borlangetidning.se/2026-02-19/razzia-hos-vardprofilen-misstankt-for-brott/

Kan detta höra ihop?
Citera
2026-02-19, 11:50
Medlem
Yes jag har hört att det ska vara Jona*
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
https://www.borlangetidning.se/2026-02-19/razzia-hos-vardprofilen-misstankt-for-brott/

Kan detta höra ihop?
Citera
2026-02-19, 15:21
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Done123
Yes jag har hört att det ska vara Jona*

Spännande, med fortsättningen. Vad som kommer fram.
Citera
2026-02-19, 19:06
Medlem
Samma man som prejade nån av vägen med sin Audi, och som själv sen blev åtalad?
Var något med hans tjej och rån att göra om man inte minns helt fel..
Citera
2026-02-23, 11:09
Medlem
Citat:
Lite av det han sysslar med har ju nu uppdagats i tidningarna men det är vell toppen av ett isberg…
Citera
2026-02-24, 10:04
Medlem
https://www.borlangetidning.se/2026-02-24/golaren-om-tiden-pa-boendet-fick-fria-hander-och-knarkade/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-02-25, 01:12
Medlem
Det är hyckleriet som provocerar mest.
Man profilerar sig som räddare av människor i missbruk, tar betalt för behandling och moraliserar över klienters livsstil samtidigt som det finns uppgifter om droger i verksamheten och polisingripanden där klient varit med i sammanhanget.

Det är en sak när en kriminell tjänar pengar på missbruk. Det är åtminstone ärligt i sin cynism.
Men att bygga en affärsidé på att “hjälpa” sårbara människor och samtidigt själv förekomma i den typen av situationer, det är dubbelmoral på en helt annan nivå.
Man kan inte kräva nykterhet, disciplin och ansvar av andra om man inte själv lever upp till det.
Att avfärda all kritik som “hittepå” håller inte hur länge som helst. Förr eller senare måste verkligheten granskas ordentligt.

Detta borde bli en större nyheter än vad det redan är så att inte andra kommer göra likadant.
Han har ju faktiskt blåst skattebetalare på miljontals kronor och borde i mitt tycke bli återbetalningsskyldig till kommunerna han har lurat.

Kan han dömas på något sätt för detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in