2026-02-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Trumps barn Twitchy och Retardo får jag intrycket att de utvecklar drönarteknologi. Det sträcker sig antagligen längre än till bara investeringar, så amerikanarna bör göra sig redo för att bli attackerade av svärmar av "slaughterbots" vintern 2027.

Trumps söner försöker tjäna på hans krigshetsande metoder

https://www.ms.now/opinion/eric-trump-invest-israeli-drone-xtend-self-enrichment
Citera
2026-02-19, 08:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel

https://www.ms.now/opinion/eric-trump-invest-israeli-drone-xtend-self-enrichment

Moraliskt sönderfall. Mark Levin pratade häromdagen i Fox News om "diplomacy mongers", som ett svar på att bli beskylld för att vara war monger.
Citera
2026-02-19, 09:00
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel

Man rationaliserar griften som en nödvändighet för att kunna bygga en egen liten AI-driven privatarmé. Förståeligt. Det är ju antingen det projektet som styr eller livstids fängelse för varje familjemedlem.

Sjukt är det också att inte fler högertroll tar säkerhetshotet på allvar. För snart är det för sent att ändra sig. Fuck, det är antagligen redan för sent.
Citera
2026-02-19, 09:05
Medlem
Madagascars avatar
På tisdag ska Donny hålla sitt tal State of the Union i kongressen. En del demokrater i kongressen kommer bojkotta det :

https://thehill.com/homenews/5744455-democrats-boycott-trump-speech/, idag

Jag vet inte om det är klokt att bojkotta som de tänker göra.
Citera
2026-02-19, 09:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
På tisdag ska Donny hålla sitt tal State of the Union i kongressen. En del demokrater i kongressen kommer bojkotta det :

Helt rätt, det är precis så man ska hantera en konstant ljugande narcissist. Ger rätt signaler till både högern och vänstern. Lögner och narcissism ska man inte mata, det ger inte ens något för den som lyssnar när han babblar om precis vad som helst, att somalier är dumma i huvudet och att han var först att varna för Bin Ladin bla bla bla.
Citera
2026-02-19, 09:22
Medlem
Man kan väl möjligen ifrågasätta om state of the unionen verkligen har en viktig politisk funktion i modern tid. Det var väl en sak på 1700-talet när möjligheten för presidenten att kommunicera till folket var betydligt mer begränsad.
Citera
2026-02-19, 10:04
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Man kan väl möjligen ifrågasätta om state of the unionen verkligen har en viktig politisk funktion i modern tid. Det var väl en sak på 1700-talet när möjligheten för presidenten att kommunicera till folket var betydligt mer begränsad.
Oroväckande att se hur hökarna viskar i Trumps öra och ber om krig. Chansen är väl enorm nu att Trump startar krig med Iran. Så tidigt som denna vecka...till och med. Och då tvivlar jag starkt på att en enda demokrat går till State of the Union. Det kommer nog eka tomt i salen då.
Citera
2026-02-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Oroväckande att se hur hökarna viskar i Trumps öra och ber om krig. Chansen är väl enorm nu att Trump startar krig med Iran. Så tidigt som denna vecka...till och med. Och då tvivlar jag starkt på att en enda demokrat går till State of the Union. Det kommer nog eka tomt i salen då.
Personligen är jag väl inte lika förtjust i regimen i Teheran som du är, att de systematiskt utför massaker på demonstranter är inget jag direkt sympatiserar med.

Sannolikheten för amerikanska marktrupper i Iran är nog ganska liten, om något talar väl det mesta snarare för att vi får se något som liknar 25-minuterskriget förra året. Tittar man på den amerikanska administrationens insatser både förra gången i Iran och senast när man plockade Maduro så verkar deras MO vara begränsade kirurgiska insatser mot ganska specifika militära mål.

Självklart är det upp till demokraterna om de vill närvara under talet eller inte, men det kommer förmodligen att bli lika tomt i salen för state of the union 2037, eller när nu demokraterna har en president nästa gång.
Citera
2026-02-19, 10:24
Medlem
klybans avatar
Citat:

Dom här talen har blivit lite patetiska senare år, och speciellt när donalds stått där.
Och där hen säger en mening, och sen ska dom applådera och sen en ny mening och sen applådera osv.
Och nu lär väl det bli värre än vanligt och när donalds har stora problem med ens säga en mening.
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Personligen är jag väl inte lika förtjust i regimen i Teheran som du är, att de systematiskt utför massaker på demonstranter är inget jag direkt sympatiserar med.

Sannolikheten för amerikanska marktrupper i Iran är nog ganska liten, om något talar väl det mesta snarare för att vi får se något som liknar 25-minuterskriget förra året. Tittar man på den amerikanska administrationens insatser både förra gången i Iran och senast när man plockade Maduro så verkar deras MO vara begränsade kirurgiska insatser mot ganska specifika militära mål.

Självklart är det upp till demokraterna om de vill närvara under talet eller inte, men det kommer förmodligen att bli lika tomt i salen för state of the union 2037, eller när nu demokraterna har en president nästa gång.
Men dock så blir ju allt ni sagt om "fredens president" rent bull shit.

Och tragiskt och se hur de försöker skapa kärnvapensutveckling som en sak igen, och då undrar varför de sade upp ett avtal de hade som kontrollerade detta och om nu det är så viktigt.
Och det som jag älskar med detta, det var att vi berättade om detta flera stycken, men såna som du ropade och sade det var det bästa någonsin.

Och nu är de där för rätta till sina EGNA misstag, patetiskt är det.
Och att donalds skulle bry sig om de civila i Iran är än mer patetiskt påstående.
Citera
2026-02-19, 10:28
Medlem
Trump grälar från sin Truth-plattform på Keir Starmer igen för att London följde ett domstolsbeslut och gick med på att återlämna Chagosöarna till Mauritius - ni fimpade vår viktiga gemensamma militärbas på ön Diego Garcia, anser Trump och anklagar Starmer för "a big mistake".

Vi kan fortfarande komma att behöva basen på Diego Garcia vid en militär attack på Iran, gruvar sig Trump. Ja, det är nog ganska troligt - ön spelade en strategiskt viktig roll både i kriget mot Afghanistan hösten 2001 och i inledningsskedet av Irakkriget 2003 - men det led som fattas i Trumps resonemang är ju att London har säkrat en lease på militärbasen hundra år framåt från Mauritius. Det är alltså ingen reell risk att de båda vapenbröderna skulle förlora sin militärbas.

https://www.theguardian.com/world/2026/feb/18/trump-tells-starmer-handing-chagos-islands-to-mauritius-is-a-big-mistake

Trump vet förstås mycket väl om denna lease, men struntar i den för att få tillfälle att hugga Starmer i ryggen i ett för bägge två känsligt läge. Eller tror han på allvar att Mauritius skuyulle tvinga fram en uppsägning av den och utmana England? Tror han rentav att Kina ska sätta tryck på Mauritius, kanske med den förhatliga svarta regeringen i Sydafrika som mellanhand? Ingendera alternativet är särskilt tilltalande, utifrån vad de säger om Donnies världsbild och mentala status.

Ännu ett alternativ är förstås att Trump mycket väl vet att basen är säkrad för hundra år framåt (och sedan med option att förnya avtalet) men tycker att det är fel och sillmjölkeaktigt av London att bry sig om vad Internationella Domstolen har sagt i frågan: riktigt tuffa nationer lyssnar inte på tjafs från FN och från domstolar som går dem emot!
Citera
2026-02-19, 11:02
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Dom här talen har blivit lite patetiska senare år, och speciellt när donalds stått där.
Och där hen säger en mening, och sen ska dom applådera och sen en ny mening och sen applådera osv.
Och nu lär väl det bli värre än vanligt och när donalds har stora problem med ens säga en mening.

Men dock så blir ju allt ni sagt om "fredens president" rent bull shit.

Och tragiskt och se hur de försöker skapa kärnvapensutveckling som en sak igen, och då undrar varför de sade upp ett avtal de hade som kontrollerade detta och om nu det är så viktigt.
Och det som jag älskar med detta, det var att vi berättade om detta flera stycken, men såna som du ropade och sade det var det bästa någonsin.

Och nu är de där för rätta till sina EGNA misstag, patetiskt är det.
Och att donalds skulle bry sig om de civila i Iran är än mer patetiskt påstående.
Mycket komiskt faktiskt att de måste rätta till tidigare misstag. Bomberna tog dåligt sist...uppenbarligen. Och nu är det ingen som vet var Irans kärnvapenmaterial finns. Det spreds i alla fall inte med tryckvågen som Whiskey Pete påstod. Vilket skämt.

Och ett par veckor efter att iranska folket mejades ner är det "dags att rycka ut till deras försvar". Bra tajmat. Lol. Så jag tror inte mycket på den här bombkampanjen heller. Förhoppningsvis får det bägaren att rinna över på hemmaplan. Men det är allt annat än säkert. Tydligare är det däremot att truppsamlingarna och allt vapenskrammel kostar hur mycket som helst. Går de inte ut strid kommer det likafullt kosta de utfattiga Trumpanhängarna miljarder. Alltså flera miljarder om dagen. Galet.
Citera
2026-02-19, 11:13
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Byt namn på det talet:

State of The Idiot
kan det väl kallas.

Bojkott spelar ingen roll för talet av Trump spelar ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in