Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Vad man köper är en sak, vad som har gått bra är något helt annat. DNB Global har inte gått bra jämfört med en svensk indexfond, inte förra året. Inte hittills i år. Det betyder att den har varit dålig ett tag, inte att den kommer vara det i framtiden - det vet vi nämligen inget om.
Som sagt så jagar folk avkastning genom att följa trender från år till år, det är inga nyheter att småspararen på Avanza har usel avkastning jämfört med globalt index, men väldigt få vågar ju erkänna hur kassa de är.
Avanzianens snitt från 2022-06-01 när den implementerades fram till idag 26,22% avkastning, min globalfond 62,34%, helt otroligt.

Synd att den inte går längre bak i tiden så man kunde skratta ännu mer åt eländet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Och "en fond i ackumuleringsfasen", vad fan är det? Säger snubbarna som tipsade dig om köpet så? Haha. Hoppas du inte betalar för den rådgivningen.
Personer som fortfarande investerar och inte ska sälja i närtid är i ackumuleringsfasen, inte fonden. Om tio år kommer jag troligtvis önska att jag köpt ännu mer idag, precis som jag önskar att jag köpte ännu mer 2016.