2026-02-19, 06:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Vad fasen?

Jag läser här nu att Finland får möta Kanada i semifinal. Då stämmer det inte vad andra sagt, samt slutspelsträd jag kollade på.

Nåja..
Men herregud. Det finns inget "slutspelsträd" i denna turnering. Vad var det du kollade på? Det är rankingen från gruppspelet som avgör vilka som möts.
Citera
2026-02-19, 06:57
Medlem
Jag kan finska och läser kommentarer på sociala medier och tidningar. Jag FÖRSTÅR INTE har folk kan sitta och mysa och hylla sitt lag efter matchen mot Schweiz. Finland går in i semifinalen som det lag som på förhand spelat absolut sämst. Jag är inte ens helt säker på att
de vinner kommande bronsmatch. Pennanen är den sämsta och minst respekterade tränaren, ja tamefan någonsin. Hellre Hallam för fan.
Citera
2026-02-19, 08:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men herregud. Det finns inget "slutspelsträd" i denna turnering. Vad var det du kollade på? Det är rankingen från gruppspelet som avgör vilka som möts.

Jepp, ranking av kvarvarande lag avgör nästa omgångs matcher, mkt enkelt att förstå så fattar inte denna "icke" diskussion som är här i tråden!
Citera
2026-02-19, 08:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag kan finska och läser kommentarer på sociala medier och tidningar. Jag FÖRSTÅR INTE har folk kan sitta och mysa och hylla sitt lag efter matchen mot Schweiz. Finland går in i semifinalen som det lag som på förhand spelat absolut sämst. Jag är inte ens helt säker på att
de vinner kommande bronsmatch. Pennanen är den sämsta och minst respekterade tränaren, ja tamefan någonsin. Hellre Hallam för fan.

Trots allt så spelar Finland vidare och Sverige får åka hem! By the way, Miro Heiskanen vilken jla spelare, loggade 30 min mot Schweiz och var hur bra som helst.
Citera
2026-02-19, 08:49
Medlem
Sverige är definitivt en topp 4 nation i hockey, åtminstone när inte Ryssland är med. Det är just därför det är irriterande att vi inte kan få ut mer än så här.

Det är ingen skam att förlora en jämn match mot USA, dom har ett överjävligt bra lag. Problemet är att vi ska behöva möta dom i en kvartsfinal redan.

Det är många dåliga beslut och prestationer av ledare och spelare som gjorde att det vart så här. Hade vi fått nån av dom lättare kvartsfinalerna hade vi nog vart i semin nu och fått spela om medaljer.

Vet inte om det möjligt, men om det är så vore det så önskar man ju att Grönborg skulle ta över redan nu till vm då jag tycker Sam har fått tillräckligt med chanser nu.
Citera
2026-02-19, 09:03
Medlem
Dotards avatar
Rasmus Dahlin loggar 19 minuter mot USA..... 19 MINUTER!!!! Sveriges största stjärna i den viktigaste matchen på 12 år... Jämför med jänkarnas motsvarighet Quinn Hughes som spelade 27.30. Sam Hallam borde skämmas ögonen ur sig.

Philip Broberg spelade 25 minuter för övrigt....
Citera
2026-02-19, 09:16
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dotard
Rasmus Dahlin loggar 19 minuter mot USA..... 19 MINUTER!!!! Sveriges största stjärna i den viktigaste matchen på 12 år... Jämför med jänkarnas motsvarighet Quinn Hughes som spelade 27.30. Sam Hallam borde skämmas ögonen ur sig.

Philip Broberg spelade 25 minuter för övrigt....

Dahlin fick väl en skadekänning efter tackling,Hallam valde helt enkelt att matcha med Broberg istället.
Citera
2026-02-19, 09:17
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Du menar att Ryssland och Belarus inte är med? Stämmer, så Sverige ligger som bäst på plats 10.

Jag håller fortfarande Sverige som rankad nånstans mellan 5-7 i världen. Ett Brons,är numera ett Svenskt guld i dessa sammanhang.
Citera
2026-02-19, 09:50
Medlem
Konstig uttagning. Ännu konstigare fördelning av istid. Och konstig matchning av kedjor.

*4e kedjan fick för mycket istid.
*Fel spelare bänkad. Holmberg kunde varit 13e forward och sättas in i vissa moment.

uttagningar:

*backlund. Ledare, defensiv, obekväm väldigt bra säsong
*heineman. Topp 10 i tacklingar, exremt bra skott, stor snabb och skyddar puck
*Holmström. Snabb, bra defensiv, underskattad offensiv, ung
*Eklund. Snabb, bra defensiv, bra playmaker. Lite liten i storleken
*edvinsson. Stor tuff, blockar mycket skott, räckvidd
*ekholm. Gammal, stor, erfaren, bra 2-vägsback
*sandin. Liten, spelskicklig, snabb och följsam i defensiven
*Zetterlund. Stark, gruffig, underskattat skott

Ja, några som kanske skulle gått före gamla spelare som passerat bäst före datum och övriga spelare som inte bevisat nåt den här säsongen
Citera
2026-02-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Trots allt så spelar Finland vidare och Sverige får åka hem! By the way, Miro Heiskanen vilken jla spelare, loggade 30 min mot Schweiz och var hur bra som helst.
Ja så är det. Är bara att gratulera Finland att ett så dåligt lag får spela om medaljer. Hade sagt samma om Sverige om rollerna var ombytta. Pennanen bör kölhalas när Finland blir mosade av Kanada.
Citera
2026-02-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Jag håller fortfarande Sverige som rankad nånstans mellan 5-7 i världen. Ett Brons,är numera ett Svenskt guld i dessa sammanhang.
Det här är första semifinalen för Finland på 4 år i seniorhockeyn så din ranking går faktiskt att applicera på Finland.
Citera
2026-02-19, 10:07
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Det här är första semifinalen för Finland på 4 år i seniorhockeyn så din ranking går faktiskt att applicera på Finland.

Pratar vi OS,så är ju Finland regerande OS mästare. Men visst spelade vi semifinal då ochså

Tycker att Pennanen borde avgå. Han har haft såpass bra spelarmaterial att kunna klara av att vinna.

Däremot helt fel kedjekombinationer, som gör att man haft svårt att göra mål i PP. Med tillgång till både succen Armia och bänkade Kapanen (right skyttar) så tvingar han 5st leftspelare att vara majoriteten i PP samt att hans matchningar av vissa spelare känns korkat.

Det kan straffa sig mot Kanada. Hursomhelst,vi är där vi gör hemma. Spel om medaljer topp 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in