2026-02-17, 13:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Nu har du en anledning att tro att det är förbjudet. Jag har gett dig länk till deras hemsida där det framgår, samt även ett videoklipp där det syns skyltar om att det är förbjudet. Om inte det är anledning att anta att det är förbjudet så vet jag inte vad som skulle vara det.

Apropå löjliga jämförelser

En bättre är i så fall att gå på restaurang och ha med sig hamburgare och läsk från donken i en påse.

Alltså, du får ju göra precis hur du vill. Det är inte direkt så att jag bryr mig om du tar med godis eller ej. Jag skiter fullständigt i om du kommer undan med det eller om du blir nekad. Men att du inte har sett skyltarna betyder inte att de inte finns.

Jag har bara invänt mot att du självsäkert hävdar att det ÄR helt ok. Men hade det varit det hade de naturligtvis inte uttryckligen skrivit att det inte är ok på sin hemsida samt satt upp skyltar, eller?

Jag har aldrig sett dessa skyltar och ingen representant för bion har någonsin påtalat för mig att det skulle vara förbjudet så jag kommer fortsätta anta att det är helt ok tills nån på bion säger att det inte är det. Vad nån anonym användare på ett forum säger skiter jag i.
Citera
2026-02-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har aldrig sett dessa skyltar och ingen representant för bion har någonsin påtalat för mig att det skulle vara förbjudet så jag kommer fortsätta anta att det är helt ok tills nån på bion säger att det inte är det. Vad nån anonym användare på ett forum säger skiter jag i.
Jo, jag har förstått att det är din inställning.

Men ingen lär ju påpeka det så länge de inte ser att du har med dig det. Av samma anledning kommer ingen restaurang att påpeka att det är förbjudet med medhavd mat med mindre än att de ser att du har det med dig.

Som sagt, jag skiter i om du tar med dig saker eller inte. Jag försöker inte övertala dig att sluta med det på något sätt. Jag bara påpekar att en fullt möjlig anledning att du aldrig blivit tillsagd är att de inte har sett att du har med dig saker och att det inte är samma sak som att det skulle vara helt ok. Förstår du skillnaden på att något är helt ok och att det är lätt att komma undan med det?
Citera
2026-02-17, 13:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Jo, jag har förstått att det är din inställning.

Men ingen lär ju påpeka det så länge de inte ser att du har med dig det. Av samma anledning kommer ingen restaurang att påpeka att det är förbjudet med medhavd mat med mindre än att de ser att du har det med dig.

Som sagt, jag skiter i om du tar med dig saker eller inte. Jag försöker inte övertala dig att sluta med det på något sätt. Jag bara påpekar att en fullt möjlig anledning att du aldrig blivit tillsagd är att de inte har sett att du har med dig saker och att det inte är samma sak som att det skulle vara helt ok. Förstår du skillnaden på att något är helt ok och att det är lätt att komma undan med det?

Om det inte finns några som helst insatser från bions sida att få folk att inte ta med eget godis så ser jag det som helt ok att ta med eget godis. Det är alltså en meningslös företagspolicy som ingen bryr sig om. Varken vanligt folk eller personalen på bion.
Citera
2026-02-17, 17:43
Medlem
Blattar, priser och telefonberoende cpn'n gör att jag aldrig mer kommer att gå på bio. Vem fan vill köra 3+ mil, försöka hitta parkering som oftast är dyr, köpa svindyr biljett med svindyrt pris, sitta bland störiga blattar och övriga mobilberoende cp'n som inte kan ge fan i telefonen 2 sekunder?

Köper hellre godis och god mat, drar igång en mysig kamin, och kollar på mitt hemmabiosystem istället, i lugn och fucking ro.
Citera
2026-02-18, 10:18
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Visst, priserna har gått upp – precis som på i princip allt annat. Men det gör det fortfarande inte till en rättighet att kunna ta med fem ungar på bio med snacks och fika till 90-talspriser.

Att något kändes billigare förr är inte samma sak som att det är orimligt idag. Bio är en kommersiell upplevelse i konkurrens med streaming, gaming och annat. Gillar man inte prisbilden får man rösta med plånboken.

Det är ingen samhällstjänst – det är underhållning. Och underhållning kostar vad marknaden accepterar.

Absolut, jag röstar som en god samhällsmedborgare med plånboken, investerar i snabbare VPN och större TV står på inköpslistan.
Citera
2026-02-18, 20:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har aldrig fått någon tillsägelse om eget snacks och har aldrig hört talas om att nån fått det. Det är alltså 100% ok att ta med egna snacks och dricka på bio så det kan vi släppa helt.

Lite ovanligt att inte käka och dricka när man kollar på film tror jag. Men du är nog aningen mer fokuserad än oss ätare.

Suck du är en sån där jobbig jäkel som envisas att du alltid har rätt. "Man får köra 300 på motorvägen för jag har aldrig blivit stoppad" https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/pa-biografen/far-jag-ta-med-mig-egna-snacks-in-i-biosalongen/
Citera
2026-02-18, 20:16
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Nu har du en anledning att tro att det är förbjudet. Jag har gett dig länk till deras hemsida där det framgår, samt även ett videoklipp där det syns skyltar om att det är förbjudet. Om inte det är anledning att anta att det är förbjudet så vet jag inte vad som skulle vara det.

Apropå löjliga jämförelser

En bättre är i så fall att gå på restaurang och ha med sig hamburgare och läsk från donken i en påse.

Alltså, du får ju göra precis hur du vill. Det är inte direkt så att jag bryr mig om du tar med godis eller ej. Jag skiter fullständigt i om du kommer undan med det eller om du blir nekad. Men att du inte har sett skyltarna betyder inte att de inte finns.

Jag har bara invänt mot att du självsäkert hävdar att det ÄR helt ok. Men hade det varit det hade de naturligtvis inte uttryckligen skrivit att det inte är ok på sin hemsida samt satt upp skyltar, eller?

Kollade inte på namnet förrän nu och såg att det var ett ökänt troll som spenderar all sin tid med att vara jobbig. Dvs inte du utan den du svarar
Citera
2026-02-18, 21:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Suck du är en sån där jobbig jäkel som envisas att du alltid har rätt. "Man får köra 300 på motorvägen för jag har aldrig blivit stoppad" https://www.filmstaden.se/kundservice/fragor-och-svar/pa-biografen/far-jag-ta-med-mig-egna-snacks-in-i-biosalongen/

Det är kul att du och andra i tråden verkar se en löjlig företagspolicy som ingen bryr sig om som en lag som man måste följa. Hur klarar ni er i samhället egentligen?
Citera
2026-02-20, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Kollade inte på namnet förrän nu och såg att det var ett ökänt troll som spenderar all sin tid med att vara jobbig. Dvs inte du utan den du svarar
Jo, jag upptäckte det
Citera
2026-02-20, 10:06
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Nu var det säkert 15 år sen jag gick på bio, men läsk och popcorn har aldrig varit billigt på biograferna.
Att det kostar en halv biobiljett låter inte så värst chockerande i mina gamla öron.

Det har det ju. 10kr för popcorn och 5kr för läsk. Men jag snackar 1900-tal och till exempel Ronja Rövardotter. 1984. Det var tider det. Rumpnissar och vildvittror i rövarskogen.

Popcorn och läsk behöver ju inte vara dyrt. Är väl själva grejen med sådant? Billigt. Men nuförtiden ska till och med sådant vara dyrt.
Citera
2026-02-23, 19:54
Medlem
Ograsts avatar
Popcorn är ändå äckligt! Köp med dig godis och skit i Filmstadens ruttna förbud!
Citera
2026-02-24, 16:40
Medlem
lala-lands avatar
Tycker de borde köra temakvällar med komedi eller skräck och så kör man shots och öl på det. Då skulle jag gå mer på bio
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in