2026-02-15, 21:37
Medlem
pyroclasms avatar
Som titeln säger:

100kr för liten läsk och liten popcorn. Filmerna runt 150-200kr

så att ta med kidsen på matiné a'la Avatar går på en tusing... eller egentligen 1500 för det skall till fika etc.

Hur i helvete är det OK? Eller är det ok? Vad tycker ni?
Citera
2026-02-15, 21:48
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Det är inte okej. Filmstaden kan dra åt helvete.
Citera
2026-02-15, 21:51
Medlem
Inte ok.
Citera
2026-02-15, 22:26
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Som titeln säger:

så att ta med kidsen på matiné a'la Avatar går på en tusing... eller egentligen 1500 för det skall till fika etc.

Förstår att det går dåligt för biograferna med dessa priser.
Citera
2026-02-15, 22:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
De gräver sin egen grav med de priserna. Kan någon barnfamilj säga att det faktiskt är värt det?
Kan man tänka sig se en lite äldre film hemma med läsk, chips, nötter och ostbågar så kan man ha den lilla happeningen jävligt ofta utan att ens komma i närheten av SF-priserna.
Citera
2026-02-15, 23:48
Medlem
kalkryggars avatar
Fika tycker jag blir fel att räkna med. För det är inget jag kopplar ihop med biobesök. Men däremot så anser jag att popcorn och läsk är typiskt bio-tjofräs.

Men menar du att en liten läsk och en liten popcorn verkligen kostar 100 spänn? Det låter ju helt otroligt. Det är väl bara att ta med egen läsk och eget godis istället.
Citera
2026-02-16, 00:18
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fika tycker jag blir fel att räkna med. För det är inget jag kopplar ihop med biobesök. Men däremot så anser jag att popcorn och läsk är typiskt bio-tjofräs.

Men menar du att en liten läsk och en liten popcorn verkligen kostar 100 spänn? Det låter ju helt otroligt. Det är väl bara att ta med egen läsk och eget godis istället.

Det får man ju inte?

Jag har också nästan helt slutat gå på bio. Har gått med barnen ett par gånger för deras allmänbildnings skull men Filmstaden ägs av kineser och amerikaner (mest kineser) och sedan de tog över har det bara blivit sämre och sämre. Skulle gärna säga att jag ser filmerna hemma i soffan i stället, men sanningen att säga har ju filmer blivit allt mer ointressanta. Tror inte det endast är på grund av min tilltagande ålder och vishet.

300kr kan en kväll på bio väl få vara värd, för hela familjen.

Krävs inte många överhoppade biobesök för att kunna betala en fet TV + ljudanläggning och njuta av film hemma, billigare och bättre.
Senast redigerad av ceyifam2 2026-02-16 kl. 00:24.
Citera
2026-02-16, 00:24
Medlem
Måste man äta och dricka när man ser en film? Jag klarar mig utan under den tiden. Är ju där för filmen. Det var ju även därav video osv blev favorit hemma och man kunde även ta toa-paus. Ni kan ju smaska godis när ni kommer hem. Ta med en påse i fickan om du nu måste tugga på något.
Citera
2026-02-16, 00:56
Medlem
Nu var det säkert 15 år sen jag gick på bio, men läsk och popcorn har aldrig varit billigt på biograferna.
Att det kostar en halv biobiljett låter inte så värst chockerande i mina gamla öron.
Citera
2026-02-16, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Som titeln säger:

De har väl något poängsystem numera är väl därför det är så dyrt oavsett om de försöker skylla på inflation. Köper man en biobiljett för 300kr får man 600poäng eller något sådant (beroende på vad det är för film och om man bokar tidigt enligt min uppfattning) och en popcorn kostar väl runt 600 poäng, detta är ingenting för mig men kanske värt att kika på? 1500kr blir då 3000 poäng du kan spendera på popcorn eller ett par nya biobiljetter.

Är du riktigt snål kan du väl dra med en powerbank och portabel popcornmaskin och poppa där, lär väl inte höras då de ofta brukar vara massa annat oväsen i bakgrunden.
Senast redigerad av Nittiotva 2026-02-16 kl. 01:16.
Citera
2026-02-16, 01:54
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceyifam2
Det får man ju inte?

Jag har också nästan helt slutat gå på bio. Har gått med barnen ett par gånger för deras allmänbildnings skull men Filmstaden ägs av kineser och amerikaner (mest kineser) och sedan de tog över har det bara blivit sämre och sämre. Skulle gärna säga att jag ser filmerna hemma i soffan i stället, men sanningen att säga har ju filmer blivit allt mer ointressanta. Tror inte det endast är på grund av min tilltagande ålder och vishet.

300kr kan en kväll på bio väl få vara värd, för hela familjen.

Krävs inte många överhoppade biobesök för att kunna betala en fet TV + ljudanläggning och njuta av film hemma, billigare och bättre.

Vad är det man inte får?
Citera
2026-02-16, 03:22
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad är det man inte får?
Antagligen får man inte ta med snask.och dryck från utsidan.

Så är det åtminstone på västra sidan av Atlanten (även om kontrollen inte är stenhård)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in