2026-02-13, 09:35
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Min första tanke är pappan, El Lobo har snackat i SvDs podd tidigare, nu skulle det vara någon nära som inte berättat sin sida tidigare.

Lyssnade igenom avsnittet med Olof i podden Samtal där han fick berätta fritt om sitt liv, samma som han alltid upprepar. Fastnade på delen att han skulle dragit vapen mot poliser i LA, om det vore minsta sant, är det inte väldigt enkelt för åklagaren att hänvisa till den incidenten, bryta hela hans inskick hur han är ostraffad och gjorde ett misstag med bedrägeriet.

I podden berättade han utförligt om flera detaljer i kronologisk ordning, från högstadiet till hur han hamnade i LA, plötsligt lägger han till en del att han också bott i NYC för att få in hur han ” känner” Trump. Den delen kändes väldigt påhittad för att styrka hans berättelse.

Om du verkligen drar vapen mot polisen i USA så hamnar du minst i fängelse men poliser i USA brukar i de allra flesta fall skjuta först och fråga sedan och de har all rätt att skjuta.

Så, kom igen för fan. Mytoman.
Citera
2026-02-13, 10:44
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Om du verkligen drar vapen mot polisen i USA så hamnar du minst i fängelse men poliser i USA brukar i de allra flesta fall skjuta först och fråga sedan och de har all rätt att skjuta.

Så, kom igen för fan. Mytoman.

Såklart, det var väldigt kul att höra hans gamla skrönor om bästa advokaterna som fick honom ur knipan. Nu när han sitter i klistret är det offentliga försvarare.
Citera
2026-02-14, 01:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Såklart, det var väldigt kul att höra hans gamla skrönor om bästa advokaterna som fick honom ur knipan. Nu när han sitter i klistret är det offentliga försvarare.

Betalda advokater som håller en rimlig nivå i USA i brottsmål, inkluderat White Collar crimes, är svindyra.

Även i enkla mål där det mest blir förhandling kan lugnt hamna runt miljonen ganska så snabbt. Bara uppvisar att det inte finns några pengar och går i linje med vad åklagaren skrev i sin rapport inför en eventuell bail; finns inga medel.

Så Svetlana får nog fortsätta sälja falska Rolex ett tag om det nu är det hon sysslar med.
Citera
2026-02-16, 10:22
Medlem
Rainmans avatar
Det var olofs mamma isabel som var med i sista avsnittet. Haha vilken jävla shitshow! Man förstår vart han fått sin mytomani ifrån!

Hon konstaterar i avsnittet att det finns 4st genier genom den mänskliga historien: Einstein, edison, jobs och olof K . 😂
Citera
2026-02-16, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Det var olofs mamma isabel som var med i sista avsnittet. Haha vilken jävla shitshow! Man förstår vart han fått sin mytomani ifrån!

Hon konstaterar i avsnittet att det finns 4st genier genom den mänskliga historien: Einstein, edison, jobs och olof K . 😂
Det va märkligt, jag kan inte se att det sista avsnittet från Motiv har kommit ut än. Det sista jag får upp är ”Den stora lögnen - Del 3/4 "Familjen Escobar".
Citera
2026-02-16, 11:57
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det va märkligt, jag kan inte se att det sista avsnittet från Motiv har kommit ut än. Det sista jag får upp är ”Den stora lögnen - Del 3/4 "Familjen Escobar".

Motiv+
Citera
2026-02-16, 13:02
Medlem
Citat:
Motiv+
Tack.
Citera
2026-02-18, 08:29
Medlem
Citat:
Motiv+

Får man veta mer i Motiv+?
I sista avsnittet, alltså del 4/4 får man inte höra vad domen blev.
Den skulle ju komma i slutet av januari men i Motivs sista del som släpptes idag får man inte veta nåt.
Citera
2026-02-18, 08:54
Medlem
Tycker inte podden Motiv om Olof k, kommer med något nytt. Enbart gammal skåpmat i ny förpackning.
Senast redigerad av Berraperra1975 2026-02-18 kl. 08:57.
Citera
2026-02-18, 09:21
Medlem
Olofs Mamma Isabella är ju lika vrickad som Olof. Hon säger att det är hon som betalar Advokaten 3 miljoner och att hon sänder 200 000 kr för mat varannan månad till Olof i fängelset.
Citera
2026-02-18, 12:25
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Olofs Mamma Isabella är ju lika vrickad som Olof. Hon säger att det är hon som betalar Advokaten 3 miljoner och att hon sänder 200 000 kr för mat varannan månad till Olof i fängelset.

Nu förstår jag bättre Olofs ärvda (?) mytomani.

Detta är så dumt så att klockorna stannar. Jag vet knappt vart jag skall börja.

Det finns limits hur mycket man dels får spendera på commissary men även hur mycket man får skicka in på kontot av olika anledningar (även om detinte finns en uttalad gräns per say utan rimlighet råder) OCH, kommer det in för mycket pengar och allt skadestånd ej är betalt (13 millar var det visst) så tas dessa pengar från Olofs fängelsekonto.

Varför skickar man 200,000SEK varannan månad när du knappt får spendera typ 400USD per månad plus telefonkostnader och annat.

En annan anledning är money laundring. Skicka in så mycket som sedermera måste betalas ut när Olof släpps. Då kan den federala regeringen medverka till money laundring om pengar skickas till dom och sen betalas ut till Olof.

Kom igen nu för fan. Vad är det för jävla Whitaker familj vi talar om här egentligen?
Citera
2026-02-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Nu förstår jag bättre Olofs ärvda (?) mytomani.

Detta är så dumt så att klockorna stannar. Jag vet knappt vart jag skall börja.

Det finns limits hur mycket man dels får spendera på commissary men även hur mycket man får skicka in på kontot av olika anledningar (även om detinte finns en uttalad gräns per say utan rimlighet råder) OCH, kommer det in för mycket pengar och allt skadestånd ej är betalt (13 millar var det visst) så tas dessa pengar från Olofs fängelsekonto.

Varför skickar man 200,000SEK varannan månad när du knappt får spendera typ 400USD per månad plus telefonkostnader och annat.

En annan anledning är money laundring. Skicka in så mycket som sedermera måste betalas ut när Olof släpps. Då kan den federala regeringen medverka till money laundring om pengar skickas till dom och sen betalas ut till Olof.

Kom igen nu för fan. Vad är det för jävla Whitaker familj vi talar om här egentligen?
Inte nog med det utan hon jämför Olof med Steve Jobs och Elon Musk och menar att Olof är ett geni precis som dom. Får reservera mig att jag har fel namn då jag slog dövörat till när jag hörde det. Man undrar ju lite hur den här kvinnan har lyckats överleva i USA och vad hon jobbat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in