2026-02-16, 21:37
Medlem
Crapmagics avatar
Är detta reality-serien där vi ska gissa dotter eller flickvän?
Citera
2026-02-17, 01:02
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Herregud, kan de inte prata svenska?
Vilka bortskämda jönssar till döttrar och Golddiggern Emma Krokdal.

Dolph sköter sig bäst trots allt men betalar, efter att sett två avsnitt.

Dina örons värsta mardröm är här, ”Dolph and the Lundgrens” är en bisarr upplevelse.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/L453XV/fjellborg-dolph-and-the-lundgrens-pa-svt-ar-en-bisarr-upplevelse

Håller med!

Såg ett avsnitt, fyfan vad bortskämda ungar han har, blev bara irriterad av att se skiten.
Citera
2026-02-17, 01:25
Medlem
Jag förstod att det var nåt som skulle säljas. Alltså sprit. Han gör reklam för sin sprit med våra svenska skattemedel. Hur lågt kan man sjunka? Nej, det blir 100 straffarmhävningar på knogarna, på asfalt som hans karatetränare Brian Fitkin brukade köra med.
Citera
2026-02-17, 08:12
Medlem
svenskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Håller med!

Såg ett avsnitt, fyfan vad bortskämda ungar han har, blev bara irriterad av att se skiten.

Googlar man Ida Lundgren så "jobbar" hon som "skådespelare och modell" och ändå så betalar Dolph hennes räkningar enligt han själv i The Lundgrens eller så är det så att Ida vill jobba som de men är arbetslös i LA o pappa betalar.
Greta Lundgren vet varken ut eller in men hon har "Vibes" i alla fall
Synd att Dolph är så förblindad hoppas han lever länge och håller hårt i sina miljoner. (Networth 18M$ ?)
Citera
2026-02-17, 12:23
Medlem
sonicyouthzs avatar
jävlar va tragisk familj. Det är som att Dolph vill förklara för arnen hur bortskämda dom är utan att klara av det
Citera
2026-02-17, 12:59
Medlem
Dolph verkar lite stel. Jag kan å ena sidan förstå döttrarnas klagomål över den uteblivna emotionella delen av deras uppväxt, men jag förstår inte varför dem riktar den mot Dolph. Jag tycker det är lite efterblivet att klaga på att han var frånvarande när det egentligen endast berodde på hans fru. Jag fattar inte varför Anette gifte sig med en hollywood skådespelare och sen vägrade bo i USA. Vad trodde hon egentligen, att Dolph skulle lägga ner allt och flytta till Sverige och begränsa karriären till svenska dokusåpor?
Citera
2026-02-17, 13:38
Medlem
svenskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
jävlar va tragisk familj. Det är som att Dolph vill förklara för arnen hur bortskämda dom är utan att klara av det

Dolph verka tro att betala o ge allmosor på löpande band är lösningen för förlorad tid, svar nej, blir bara pannkaka i slutändan, bättre om pappa Dolph styr upp "Brats-Döttrarna" om ändå det svider lite.

Hela denna familj är beroende av Dolph, fy vilken tillvaro och sen denna Krokdal

Fd frun, Anette Qviberg 59 bast, bor i Marbella, vad gör hon om dagarna?
Citera
2026-02-17, 18:25
Avslutad
Hur anmäler jag svt för sprit reklam det ska vi inte ha i kommunist Sverige!
Citera
2026-02-17, 19:19
Medlem
Kedoxs avatar
Herregud vilken studie i slakt av svenska språket. Speciellt Gretas grammatik och kunskaper borde va bättre med två svenska föräldrar och en svensk mormor som också bor i Marbella. Parneviks ungar pratar ju rent. Samtidigt försöker hon, pratar svenska så långt hon kan och fyller mest i där hon inte hittar orden, men men.

Dolph har väl rätt i att de är rätt mycket brats men det är väl kanske inte deras fel. De är vana vid att pengar bara finns och har inte det perspektivet och jag kan förstå avsaknaden av en närvarande pappa.

Men mellan raderna så tycker jag boven till den frostiga relationen varken är Dolph eller döttrarna. Det är deras morsa. Han hade ett liv och framförallt en karriär i Hollywood men hon skulle prompt flytta till Spanien ett halvt jordklot bort. Samtidigt ville hon ha kvar samma ekonomiska förutsättningar och leva jetsetliv. En livsstil Dolph bara kunde bekosta genom att fortsätta arbeta i Hollywood vilket bidrog till väldigt mycket tid borta från familjen.
Hade hon stannat i LA hade han kunnat vara mer närvarande. Eller om hon accepterat ett enklare liv i Europa kunde han flyttat med på heltid och levt på europeiska skådisjobb, men sus och dus skulle det va.
Vad var det han sa. Att hon hade kreditkortsräkningar på 50 tusen dollar i månaden. Och detta har väl säker 20 år sen
Senast redigerad av Kedox 2026-02-17 kl. 19:23.
Citera
2026-02-17, 19:26
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskor
Googlar man Ida Lundgren så "jobbar" hon som "skådespelare och modell" och ändå så betalar Dolph hennes räkningar enligt han själv i The Lundgrens eller så är det så att Ida vill jobba som de men är arbetslös i LA o pappa betalar.
Greta Lundgren vet varken ut eller in men hon har "Vibes" i alla fall
Synd att Dolph är så förblindad hoppas han lever länge och håller hårt i sina miljoner. (Networth 18M$ ?)

Jag hoppas fan att Dolph får barn med sin nya fru enbart för att jävlas med hans bortskämda ungar.
Citera
2026-02-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Hur anmäler jag svt för sprit reklam det ska vi inte ha i kommunist Sverige!

Granskningsnämnden är stället man anmäler på, de har en e-tjänst på sin hemsida där du kan skriva direkt:
https://mediemyndigheten.se/anmala-program/

Jag ska också anmäla programmet för vodkareklam.

Fick hjälp av Chatgpt att skriva en anmälan du kan låna också:
Till Granskningsnämnden för radio och tv,

Jag vill härmed anmäla ett inslag av vad jag uppfattar som otillbörlig alkoholreklam i SVT:s program **Dolph and the Lundgrens**.

I programmet förekommer tydlig exponering av vodka/alkohol, både visuellt och i dialog, på ett sätt som enligt min mening går utöver vad som kan anses vara redaktionellt motiverat. Exponeringen framstår snarare som marknadsföring än som nödvändig del av programmets innehåll.

Eftersom SVT är ett public service-bolag med särskilda krav på opartiskhet och återhållsamhet, anser jag att denna form av alkoholrelaterad exponering strider mot reglerna kring reklam, produktplacering och alkohol i tv-sändningar. Alkoholreklam är förbjuden i svensk tv, och jag anser att inslaget riskerar att normalisera eller främja alkoholkonsumtion.

Jag ber därför Granskningsnämnden att pröva om inslaget är förenligt med gällande bestämmelser och med SVT:s public service-uppdrag.

Vänliga hälsningar,
[För- och efternamn]
[Ort, frivilligt]
Senast redigerad av AnnaChiara 2026-02-17 kl. 19:51.
Citera
2026-02-17, 19:57
Avslutad
Kommer polisanmäla vd svt för spritreklamen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här