2025-06-30, 19:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Varför ska skattepengar finansiera Dolph & The Lundgrens? Det är ett program som hör hemma på reklamkanaler eller streamingtjänster – inte i public service. SVT klarar inte ens av att säkra rättigheterna till stora sportevenemang. Sådant här innehåll passar bättre på TV3 eller liknande kommersiella kanaler.

Håller med till fullo!

Jag tycker dessutom att SVT skulle ha gett Sveriges bästa amatörkonstnär/konsthantverkare fler säsonger istället. De programmen skulle ju aldrig reklamkanalerna gett en chans. Även en frågesport med vanligt folk istället för en massa så kallade kändisar hade varit trevligt som omväxling. Jag vet om att Muren finns, men där är det ju fler kändisar än vanligt folk som deltar. En ny variant av Vem vet mest kanske hade varit något?
Citera
2025-06-30, 20:10
  #14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattna
Känns lite som sista rycket med realityserie.
Vibbarna om Krokdal som åker snålskjuts.
Hoppas Dolph fick bra betalt av SVT.
Hans kompis Stallone har väl också en familjereality. Klart Dolph kan ha det också.
Dolph outade projektet härom veckan då ha satt i publiken på Allsång på Skansen.
Citera
2025-07-01, 08:36
  #15
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hans kompis Stallone har väl också en familjereality. Klart Dolph kan ha det också.
Dolph outade projektet härom veckan då ha satt i publiken på Allsång på Skansen.

Aha, undrade vad faan han gjorde där?

Nu förstår jag att det bara var av egoistiska skäl för att marknadsföra sig.

Han har ju desutom sålt ut sig själv totalt nu tycker jag då han är reklampelare för Stallones nya vodka ”Hard cut”.

Han borde bara göra reklam för nyttiga saker tycker man efter hans tillfrisknande från cancern. Mkt dåligt omdöme!
__________________
Senast redigerad av Skvisten 2025-07-01 kl. 08:39.
Citera
2025-07-01, 10:57
  #16
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Aha, undrade vad faan han gjorde där?

Nu förstår jag att det bara var av egoistiska skäl för att marknadsföra sig.

Han har ju desutom sålt ut sig själv totalt nu tycker jag då han är reklampelare för Stallones nya vodka ”Hard cut”.

Han borde bara göra reklam för nyttiga saker tycker man efter hans tillfrisknande från cancern. Mkt dåligt omdöme!
Samtidigt så gör han ett blödigt relations drama utav det, då han ska rannsaka sig själv som förälder och knyta an med sina döttrar igen.
Typiskt SVT på ett sätt
Citera
2025-07-01, 11:53
  #17
Avslutad
Reality / Minns Dolphs sommarprat, den var bra.

För den som vill få en uppdatering av Dolphs historia.
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/dolph-lundgren-2008
Citera
2026-02-12, 19:33
  #18
Medlem
svenskors avatar
Dolph and the Lundgrens.
https://www.svtplay.se/dolph-and-the-lundgrens

Premiär 15 februari.
Citat:
Priset för Dolph Lundgrens karriär som actionhjälte i Hollywood blev högt: hans två döttrar Ida och Greta, 29 och 23, växte upp utan honom på andra sidan Atlanten. Nu vill de reparera relationen. Dolph, nu med sin nya unga fru Emma, står inför det svåraste uppdraget hittills: att vara närvarande. Är det för sent - eller kan även en actionhjälte få försoning?
Citera
2026-02-16, 10:06
  #19
Medlem
svenskors avatar
Herregud, kan de inte prata svenska?
Vilka bortskämda jönssar till döttrar och Golddiggern Emma Krokdal.

Dolph sköter sig bäst trots allt men betalar, efter att sett två avsnitt.




Dina örons värsta mardröm är här, ”Dolph and the Lundgrens” är en bisarr upplevelse.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/L453XV/fjellborg-dolph-and-the-lundgrens-pa-svt-ar-en-bisarr-upplevelse
Citat:
Och nu ska dessa fyra amerikafarare försöka kommunicera med varandra och med oss tittare.

Främst på svenska och norska, som ju är två språk som ligger väldigt nära varandra, fast kanske med inslag av engelska eftersom serien ändå utspelar sig i USA och Dolphs döttrar har haft en internationell uppväxt, kanske ni tänker nu?

Och Ida och Greta är… inte vad jag skulle kalla för tvåspråkiga, utan snarare nollspråkiga.

Fel, fel, fel. Dolph, som har varit i USA sedan långt innan de övriga ens var påtänkta, klarar visserligen av att titta in i kameran och prata till oss på svenska. Men frun Emma, som i och för sig är väldigt ung, faktiskt så ung att hon inte ens kände till 80-talets raffigaste ryss Ivan Drago när hon först träffade Dolph, men ändå knappast var ett så litet barn när hon lämnade Norge att hon rimligtvis kan ha tappat sitt modersmål, vägrar konsekvent att prata något annat än engelska. Vilket får en bisarr effekt. Herregud, släpp sargen.
__________________
Senast redigerad av svenskor 2026-02-16 kl. 10:08.
Citera
2026-02-16, 10:10
  #20
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Konstigt att ett sådant här program hamnade på SVT?? Nå rätt trist att lyssna på all svengelska som de pratar. Jag såg ett halvt avsnitt och jag står nog över fler avsnitt, finns så många sådana här program redan.
Citera
2026-02-16, 10:57
  #21
Medlem
Rätt halvtråkigt program..sen fattar jag inte varför dom bortskämda döttrarna inte kan prata ren svenska?
Deras mamma är ju svensk.
Citera
2026-02-16, 18:43
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Rätt halvtråkigt program..sen fattar jag inte varför dom bortskämda döttrarna inte kan prata ren svenska?
Deras mamma är ju svensk.

Rätt heltråkigt program..

Döttrarna lär nog ha blivit coachade av produktionen att lägga sig an med denna galna svengelska; det blir ju en ”snackis” och bra TV.
Sedan blir det en klar passning till när Dolphen slog igenom och lät ung likadant i intervjuerna.

Och programmet heter ju också ..& The Lundgrens, det förpliktigar.
Citera
2026-02-16, 19:30
  #23
Medlem
Oväntat trevligt propram. Dolphan vill kränga sprit.

Och jävlar vad vacker Ida Lundgren är! Till skillnad från hans felknullade unga fru.
Citera
2026-02-16, 20:56
  #24
Medlem
svenskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peepgass
Oväntat trevligt propram. Dolphan vill kränga sprit.

Och jävlar vad vacker Ida Lundgren är! Till skillnad från hans felknullade unga fru.

Hoppas Dolph har bra jurister.

Familjeföretag som Dolph betalar.
https://www.hardcutvodka.com/

Emma Krokdal (golddigger)
https://www.instagram.com/emmakrokdal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in