Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Varför vistelsen avbröts framgår inte i domen bara att den avbröts i förtid, hur många veckor som var bestämt framgår inte i domen . I vissa andra fall kan det vara bestämt 12 veckor på utredningshem och där avbryts vistelsen efter 3 veckor och barnet omhändertas , i andra fall är det bestämt 12 veckor men avslutas efter 3 veckor för att det inte finns några problem eller så små problem att det går att lösa med en mindre insats hemma och barn och föräldrar åker hem tillsammans
Okej, vistelsen kanske avbröts eftersom mamman inte stod ut längre?
Tillbaka till min andra frågeställning:
Anser socialtjänsten att den här typen av behandling är något som en normal mamma ska acceptera?
Förväntas nyförlösta mödrar bete sig oklanderligt om de plötsligt tvingas bo på ett hem, övervakade av personal, personal som sedan rapporterar till en myndighet som bestämmer huruvida mamman får behålla barnet eller inte?
Hade jag varit i samma situation som Malin hade jag också mått skit och gråtit hela tiden. Vilken tur att socialtjänsten inte känner till dessa brister hos mig, så att jag (än så länge) får behålla mina barn.