2026-02-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Alla taggar utåt, vill inte diskutera och förstå utan är bara ute efter att kräkas åsikter och förakta de som inte håller med etc.

Plus förstås att du är rätt korkad som drar den slutsatsen direkt.

Så det var intelligent att släppa in islam i Sverige?
Citera
2026-02-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Så det var intelligent att släppa in islam i Sverige?
Det sa jag inte, men att du tolkar det så säger en del om dig.
Citera
2026-02-17, 17:21
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Det är just den här dumsnälla vänligheten att ALLT och ALLA ska accepteras som gör Sverige till ett livsfarligt land.
Det är den allmänna inställningen att alla ska accepteras som gör Sverige till ett fantastiskt land att leva i.
Citera
2026-02-17, 17:23
Medlem
Citat:
Islam är islam i varje muslims huvud
Som boys will be boys då. Potentiellt våldsamma och farliga.
Citera
2026-02-17, 17:24
Medlem
Umarells avatar
För många är islam och muslimer bra eftersom SD inte gillar det.
Citera
2026-02-17, 17:25
Medlem
Citat:
Källa ? Ok berätta då, hur hamnade moskéerna i Sverige?

Det var du som påstod något.
Citera
2026-02-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det sa jag inte, men att du tolkar det så säger en del om dig.

Klaga inte på mig. Klaga på islam samt de som släppte in skiten.
Citera
2026-02-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Det är den allmänna inställningen att alla ska accepteras som gör Sverige till ett fantastiskt land att leva i.

Hur är det fantastiskt med allt våld och annan galenskap?
Citera
2026-02-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Som boys will be boys då. Potentiellt våldsamma och farliga.

Nja, en muslimpojke är nog farligare än en icke-muslimsk pojke.
Citera
2026-02-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det var du som påstod något.

Moskéerna är ju inte gratis och muslimerna hade inte kunnat smälla upp dom utan tillstånd, så..........
Citera
2026-02-17, 17:42
Medlem
RFTs avatar
Citat:
.
Varje religionstimme i skolan borde innehålla kritik mot religioner och
en rejäl jämförelse med verkligheten.
Som det är nu så behandlas religioner som om de vore HELIGA och kritik är mer eller mindre förbjudet, för att de troende inte ska såras.

Detta stämmer inte. Jag har själv ett yrkesliv inom skolan bakom mig och är utbildad i religionskunskap.
Undervisningen, vilken religion det än är, är objektiv och utgår från forskning och vetenskap.
Det är inget som hindrar att man diskuterar varför och hur olika religioner påverkar människor och samhällen.
Ingen religion betraktas i undervisningen som ”helig” och okränkbar. Ingen religion anses i undervisningen ha den rätta läran.
Att låta elever diskutera sakligt kring religioners syn på världen och människan är en viktig del i undervisningen.

Jag är fullt medveten om att du som svar på detta inlägg, kommer att skriva att jag inte håller med dig om din åsikt, eftersom jag själv är en del av systemet och därmed hjärntvättad. Du kan alltså bespara dig själv den kraft och den tid det tar för dig att skriva den kommentaren.
Citera
2026-02-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Detta stämmer inte. Jag har själv ett yrkesliv inom skolan bakom mig och är utbildad i religionskunskap.
Undervisningen, vilken religion det än är, är objektiv och utgår från forskning och vetenskap.
Det är inget som hindrar att man diskuterar varför och hur olika religioner påverkar människor och samhällen.
Ingen religion betraktas i undervisningen som ”helig” och okränkbar. Ingen religion anses i undervisningen ha den rätta läran.
Att låta elever diskutera sakligt kring religioners syn på världen och människan är en viktig del i undervisningen.

Jag är fullt medveten om att du som svar på detta inlägg, kommer att skriva att jag inte håller med dig om din åsikt, eftersom jag själv är en del av systemet och därmed hjärntvättad. Du kan alltså bespara dig själv den kraft och den tid det tar för dig att skriva den kommentaren.

Vad ska man med religion till? Bättre att tro på VERKLIGHETEN. Vad mer behöver man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in